Un Pocu Aiutu Quì: Diabete
Cuntenutu
Ognunu hà bisognu di una manu d'aiutu à volte. Queste organizzazioni ne offrenu una furnendu grandi risorse, informazioni è supportu.
U numaru di adulti chì campanu cun diabete hè quasi quadruplicatu dapoi u 1980, è l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) chì u diabete serà a settima causa di morte in u mondu in u 2030.
In i Stati Uniti, più di 30 milioni di persone anu diabete.
Eppuru più di 7 milioni ùn sanu mancu ch'elli anu a malatia.
U diabete hè una malattia cronica chì si verifica quandu u glucosiu di u sangue di u corpu (alias zuccheru in sangue), hè troppu altu. U diabete di tippu 2 hè a forma più cumuna di diabete, è si verifica quandu u corpu diventa resistente à l'insulina o ùn ne face micca abbastanza. Accade u più spessu in l'adulti.
Lasciatu senza trattamentu, a diabete pò purtà à danni à i nervi, amputazioni, cecità, malatie cardiache è colpi.
Benchì ùn ci sia cure per u diabete, a malattia pò esse gestita. L'Associazione Americana di Diabete (ADA) raccomanda di equilibrà a dieta cù l'eserciziu è a medicina, chì aiutanu à cuntrullà u pesu di u corpu è à mantene u glucosiu in sangue in una gamma sana.
Attraversu l'educazione è a divulgazione, ci sò parechje organizzazioni è iniziative chì travaglianu per creà prugrammi è furnisce risorse per e persone cun diabete è e so famiglie. Fighjemu duie istituzioni chì sò in prima linea di servizii innovatori per quelli chì campanu cun diabete di tipu 1 o di tippu 2.
Centru di Specialità in Diabetes di u Duttore Mohan
U figliolu di u "Babbu di a Diabetologia" di l'India, u duttore V. Mohan era sempre destinatu à diventà un pioneru in u campu di a diabetes. Prima hà cuminciatu à travaglià in u campu cum'è studiente di medicina di prima scola è hà aiutatu u babbu, u difensu prufissore M. Viswanathan, à stallà u primu centru di diabete privatu in India, basatu in Chennai.
In u 1991, in un sforzu per serve u numeru crescente di persone affette da u diabete, u duttore Mohan è a so moglia, u duttore M. Rema, anu creatu u M.V. Centru di Specialità in Diabete, chì dopu hè diventatu cunnisciutu cum'è Centru di Specialità in Diabete di u Duttore Mohan.
"Emu principiatu in modu umile", hà dettu u duttore Mohan. U centru s'hè apertu cù solu uni pochi di stanzi in una pruprietà affittata, ma avà hè cresciutu è include 35 filiali in l'India.
"Mentre pigliemu prughjetti sempre più grandi, cù benedizioni divine, pudemu truvà u persunale adattatu per aiutà à realizà queste attività è questu hè u sicretu di basa di u nostru successu", hà dettu u duttore Mohan.
U duttore Mohan face parte di una rete di cliniche private chì offre assistenza per circa 400.000 persone cun diabete in tutta l'India. U centru hè diventatu ancu un centru cullaburatore di l'OMS, è l'attività di u duttore Mohan coprenu una vasta gamma di servizii clinichi, furmazione è educazione, servizii di diabete rurale, è ricerca.
In più di e cliniche di diabete, u duttore Mohan hà fundatu a Fundazione di Ricerca di Diabete Madras. Hè cresciutu per diventà unu di i più grandi centri di ricerca indipendenti di diabete in Asia è hà publicatu più di 1.100 articuli di ricerca.
U duttore Mohan hè fieru di esse un impresa di famiglia. A so figliola u duttore R.M. Anjana è u ghjenaru Dr. Ranjit Unnikrishnan sò diabetologi di terza generazione. U duttore Anjana serve ancu cum'è direttore generale di u centru, mentre chì u duttore Unnikrishnan hè u vicepresidente.
«L'ispirazione per travaglià in a diabetes hè stata inizialmente da u mo babbu. Più tardi, u sustegnu di a mo moglia è di a prossima generazione m'hà inspiratu à allargà u nostru travagliu di manera assai larga ", hà dettu u duttore Mohan.
Prendendu u cuntrollu di u vostru diabete
Prendendu u cuntrollu di u vostru diabete (TCOYD) hè definitu da l'educazione, a motivazione è l'empowerment. L'urganizazione - chì accoglie cunferenze di diabete è prugrammi educativi - hè stata fundata in u 1995 cù u scopu di ispirà e persone cun diabete à gestisce più proattivamente a so situazione.
U duttore Steven Edelman, fundatore è direttore di TCOYD, campendu cù u diabete di tippu 1 ellu stessu, vulia una cura più bona di quella chì era offerta à a cumunità di u diabete. Cum'è endocrinologu, vulia furnisce micca solu speranza è motivazione à a cumunità di a quale appartenia, ma ancu un novu modu di capisce ciò chì stava davanti à quelli cun diabete. Questa era a semente iniziale di TCOYD.
Si juncìu cun Sandra Bourdette, chì era un rappresentante farmaceuticu à l'epica. Cum'è cofundatore, visiunariu creativu, è u primu direttore esecutivu di l'urganizazione, Sandy hà ghjucatu un rolu maiò in a vita di a so visione cumuna.
Dapoi u principiu, u duttore Edelman hà scopu di mantene lu ligeru è divertente per fà un sughjettu difficiule piacevule. U so umore crastu di cunfine hà sempre definitu l'esperienza TCOYD è l'urganizazione continua à applicà sta tattica à e so numerose cunferenze è attelli, continuendu opportunità educative mediche è risorse in linea.
Oghje ghjornu, hè u capimachja naziunale chì furnisce educazione à u diabete di livellu mundiale à i pazienti è à i prestatori sanitari.
"Parechji di i nostri participanti à a cunferenza si alluntananu da i nostri eventi cun un novu sensu sviluppatu di empowerment per piglià u cuntrollu di a so situazione", hà dettu Jennifer Braidwood, a direttore di marketing per TCOYD.
In 2017, a marca TCOYD s'hè allargata per aghjunghje una piattaforma digitale per adattassi à u paisaghju sempre cambiante in u mondu di a diabete. Questa piattaforma combina eventi in diretta, in persona cun un centru di risorse one-stop focalizatu nantu à e relazioni digitali.
Jen Thomas hè ghjurnalista è stratega di media basatu in San Francisco. Quand'ella ùn sunnieghja micca di novi lochi da visità è di ritrattà, si pò truvà intornu à a Baia chì lotta per strazià u so cecu Jack Russell Terrier o chì pare persa perchè insiste à marchjà in ogni locu. Jen hè ancu un ghjucatore di Frisbee Ultimate cumpetitivu, un scalatore decente, un corridore cadutu, è un aspirante performer aereo.