Cumu pudete smette di ossessionà
Cuntenutu
Solange Castro Belcher s'hè prumessu ch'ella ùn penserà micca à i patatine fritte. Pruvava à perde uni pochi di chilò, è l'unica indulgenza sicura di sdrailà a so dieta era un viaghju à l'Archi d'Or. Cosa divertente, però: più Belcher, 29 anni, hà pruvatu à ùn pensà micca à i patatine fritte, più spessu apparsu in i so pinsamenti. "Eru sempre spinghjendu fora di a mo mente, ma cuntinuvatu à spuntà torna", dice l'editore di u situ Web, chì vive in Marina Del Rey, California. "Era quasi diventata una obsessione!" Prima di sapella, facia u so ordine à a finestra di vittura.
Parechji di noi avemu avutu una sperienza cum'è quella di Belcher. Ch'ella si tratti di patatine fritte, di un tippu chì circate di superà o di una cattiva situazione à u travagliu, pò parè chì i vostri sforzi per sbarrazzassi di penseri indesiderati sò peghju ch'è inutili.
"I nostri studii nantu à a suppressione di u pensamentu anu trovu chì più pruvate micca à pensà à qualcosa, più diventate preoccupatu di quellu pensamentu", dice Daniel Wegner, Ph.D., prufessore di psiculugia à l'Università di Harvard è autore di Orsi bianchi è altri pinseri indesiderati (Viking Penguin, 1989). Wegner chjama questu "effettu rebound", è dice chì si trova per via di a manera particulare di u travagliu di a nostra mente.
Quandu hè stressatu, vi ossessionate
Quandu vi dite: "Ùn pensate micca à a cicculata", pudete avè ogni intenzione di ùn pensà micca à e cose squisite. Ma in qualchì parte di u fondu di a vostra testa, site sempre cuntrollatu per vede cumu andate - "Pensu à a cicculata?" - è chì un monitoru mentale costante aiuta à mantene presente u pensamentu. Quandu Wegner hà urdinatu à i so sughjetti di studiu di ùn pensà micca à un orsu biancu, per esempiu, anu travagliatu cusì duru à scaccià l'imaghjina chì prestu un orsu biancu era tuttu ciò ch'elli pudianu pensà.
È eccu a nutizia veramente cattiva: pudete esse menu capace di scaccià un pensamentu quandu avete più bisognu - vale à dì, quandu vi sentite abbattutu o stressatu. Pruvà attivamente à ùn pensà micca à qualcosa hè un travagliu duru per u nostru cervellu, è quandu a nostra energia mentale hè bassa, hè soprattuttu difficiule di tene un pensamentu proibitu sottu à l'embiu.
"Se sì veramente stancu, o distrattu, o sottu una certa pressione di u tempu, site più vulnerabile à avè pinsamenti indesiderati intruduce", dice Ralph Erber, Ph.D., una autorità in suppressione di pensamentu è un prufissore di psiculugia à Università DePaul in Chicago. A riapparizione di sti penseri, à u so tornu, vi face sente ancu più ansiosu o depressu.
A negazione ùn funziona
A suppressione di u pensamentu pò influenzà u vostru statu mentale ancu in altri modi. In un sforzu per evità u tema tabù, pudete diventà maniacalmente occupatu o preoccupatu. Hè soprattuttu veru sè pruvate à ùn pensà micca à qualcosa di impurtante, cum'è una rumpitura recente. "Tante cose ponu esse ligati à a relazione persa chì ùn pensemu micca profondamente à nunda", dice James W. Pennebaker, Ph.D., prufissore di psiculugia à l'Università di Texas è espertu in l'espressione emotiva.
Per affrettà è superà a perdita, pudemu capisce spiegazioni superficiali o autoculpanti per quessa hè accaduta. S'ellu ùn ci permette micca di pensà à a rilazioni è à a so fine, ùn pudemu micca risolve è travaglià cù i prublemi chì implicanu.
A suppressione di u penseru, dopu tuttu, pò esse una specie di rifiuta - se ùn pensate micca à un avvenimentu negativu, forse ùn hè mai accadutu veramente. U prublema cù sta strategia hè chì ùn pudete micca ingannà u vostru cervellu: Cuntinuerà à suscitarà pinsamenti di l'avvenimentu finu à chì l'affruntate in testa.
Pruvate di mantene i prublemi emotivi à badia pò ancu dannà a vostra salute. A suppressione hè dura per u corpu è per a mente, è "cù u tempu minà gradualmente e difese di u corpu, affettendu a funzione immunitaria, l'azione di u core è di i sistemi vascolari, è u funziunamentu biochimicu di u cervellu è di i sistemi nervosi", scrive Pennebaker in Apertura: U putere di guarigione di spressione di emozioni (Guilford, 1997).
Sei idee chì rompenu l'ossessione
Questi passi offrenu un modu per esce da a trappula di suppressione di u pensamentu:
Eliminate i trigger di pensamentu da a vista. Un trigger hè qualsiasi oggettu chì puderebbe fà vene à mente u pensamentu indesideratu, cum'è un rigalu chì u vostru ex ti hà datu. Quandu si tratta di questi ogetti, fora di vista hè fora di mente.
Pruvate cose nove. Ancu se cambiate solu u locu induve uttenite u vostru caffè di a mattina o a palestra in cui andate dopu u travagliu, site menu prubabile di scuntrà spunti familiari. Ripiglià un novu hobby, fà un novu amicu o andà in viaghju pò ancu aiutà.
Distratevi - u modu ghjustu. Pruvemu spessu à divertirci cun oggetti strappati da u nostru circondu immediatu (guardendu per a finestra, fighjendu una crepa in u soffiu). Ma fendu cusì, e cose chì vedemu tuttu u tempu diventanu "contaminate" da u penseru chì circemu di evità. Una strategia megliu hè di sceglie un distrattore: sceglite una maghjina per chjamà à a mente quandu i pinsamenti sgradati si intruducenu: una visione di una spiaggia bagnata da u sole, per esempiu.
Assorbite in un compitu. "Avemu trovu chì si dà à e persone un compitu chì hè difficiule in una manera chì hè interessante, cura assai di i so pinsamenti intrusivi", dice Ralph Erber di De Paul. Dà à i so sughjetti prublemi di matematica o ghjochi di parolle, ma l'idea s'applica à qualsiasi attività chì vi impegni veramente - arrampicata, lettura, cucina un pastu gourmet. U sportu è l'eserciziu sò soprattuttu boni, perchè aghjunghjenu i benefici fisichi di a rilassazione à a ricumpensa mentale di l'absorzione.
Esprimi sè stessu. Se ùn pudete micca smettere di pensà à una lotta chì avete avutu cù u vostru sposu o à una rimarca fatta da a vostra mamma, hè ora di sprime questi penseri. Pò sembrà contraintuitivu di soffermassi nantu à u sughjettu stessu chì pruvate à fughje, ma a differenza impurtante hè chì sceglite quandu è induve affruntallu, invece di fassi cullà nantu à voi. In una conversazione cù un amicu o in una sessione di scrittura cù u vostru ghjurnale, scopre l'avvenimentu doloroso è u so significatu in a vostra vita.
Ricunniscite quandu site stancu o stressatu è chì avete bisognu di riposu. Quandu site rilassatu è ben riposu, averete modi megliu di trattà i prublemi chè di pruvà à spinghje li da parte.
Sè vo site seriamente disturbatu da pinsamenti recurrenti chì ùn pudete micca liberà, pudete vulete cercà aiutu da un cunsigliu prufessiunale.
In quantu à Belcher, hà capitu chì quandu ùn spinge micca i penseri di patatine fritte, venenu in realtà menu spessu. Quandu a nuzione li vene avà, turna a so mente à u so distrattore preferitu - a sceneggiatura nantu à quale sta travagliendu - o esce da a porta per una corsa rapida. A so "ossessione" hè calata, è avà pò passà subitu davanti à a cunghjunta lucale di fast-food - senza pensà ne secondu.
Soppressione di u pensamentu è perdita di pesu: u vostru da fà è da fà
Ancu se parechji piani di dieta è libri suggerenu di suppressione i pinsamenti di l'alimentariu, "tuttu ciò chì sapemu di a suppressione di u pensamentu suggerisce chì ùn hà micca travagliatu, è in verità, ci hè una chance decente chì aggravarà e cose", dice u psicologu Peter Herman, Ph. D., di l'Università di Toronto in Canada. Herman hè l'autore di "Control Mental of Eating: Excitatory and Inhibitory Food Thoughts", un capitulu in un libru di u 1993 nantu à u cuntrollu mentale editatu da Daniel Wegner, Ph.D.
I vostri micca
Ùn alluntanate micca i penseri di l'alimentu quandu pruvate à perdere pesu. Sicondu Herman, "i nostri studii mostranu chì u tentativu di suppressione i penseri alimentari face chì i dieters si sentenu più famiti è pensanu à l'alimentazione di più. Li face ancu bramà un alimentu preferitu di più, manghjanu quellu alimentu prima quandu ponu, è manghjanu più di ciò ch'elli ne farianu avere altrimenti".
Ùn saltate micca i pasti. Dieters chì sò fami sò soprattuttu prubabile di pruvà à suppressione i pinsamenti di l'alimentariu - rendendu quelli pinsamenti ancu più intrusivi.
U vostru fà
Manghjate porzioni moderate di cibu chì ti piace. Quandu ùn avete micca fame, è quandu ùn avete micca da spinghje i penseri di cibi proibiti, sì menu prubabile d'ossessà.
Siate cuscenti chì spinghje da parte i penseri di l'alimentu diventeranu sempre più duri. Perchè a suppressione di u pensamentu hè solu riesciuta à cortu andà, è perchè l'ultimi pochi chilò ponu esse i più difficiuli à perde, a suppressione di i penseri alimentari diventa più difficiule quandu più longa dieta. Herman crede chì hè megliu micca fà una dieta à tutti, ma manghjà soprattuttu quantità moderate di alimenti sani è esercitassi regolarmente. Hè ciò chì fate abitualmente ciò chì conta.