Abortu ritenutu: chì ghjè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
L'abortu ritenutu accade quandu l'embrione more è ùn hè micca espulsu fora, è pò stà in l'utru per settimane o ancu mesi. Generalmente, si verifica trà l'8a è a 12a settimana di gravidanza, cun sanguinamentu è sparizione di sintomi associati à a gravidanza.
In a maiò parte di i casi, u trattamentu cunsiste à sviutà a cavità uterina, è a donna deve esse seguitata da un psicologu.
Chì sò i segni è i sintomi
I segni è i sintomi più cumuni chì ponu esse causati da un abortu mancatu sò i sanguinamenti è a sparizione di sintomi di gravidanza cum'è nausea, vomitu, alta frequenza urinaria, ingorgu di u senu è micca aumentu di u voluminu uterinu. Scuprite chì sintomi ponu accade durante a gravidanza.
Cause pussibili
E cause più cumuni chì ponu purtà à un abortu mancatu sò:
- Malformazioni fetali;
- Cambiamenti cromosomichi;
- Età avanzata di e donne;
- Nutrizione scarsa durante a gravidanza;
- Usu di alcolu, droghe, sigarette è qualchì medicamentu;
- Malatia tiroidea senza trattamentu;
- Diabete incontrollatu;
- Infezzioni;
- Traumu, cum'è un accidente di vittura o cascate;
- Obesità;
- Prublemi cervichi;
- Ipertensione severa;
- Esposizione à a radiazione.
Generalmente, e donne chì soffrenu di un abortu mancatu ùn sò generalmente micca in periculu per una futura gravidanza, a menu chì un di i fattori sopra menzionati si presenti. Amparate à mantene una gravidanza sana.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu si face dopu à u diagnosticu effettuendu una scansione à ultrasuoni, per cunfirmà a morte di u fetu è cunsiste generalmente à svuotà a cavità uterina per mezu di curettage uterinu o per aspirazione manuale intrauterina. Se ùn sò micca trattati, i resti di u fetu ponu causà sanguinamentu o ancu una infezione, chì pò purtà à a morte.
Curettage hè una prucedura realizata da un ginecologu, in u quale l'utru hè pulitu cù a raschiatura di u muru di l'utru è l'aspirazione manuale intrauterina consiste in aspirazione da l'internu di l'utru cù una sorta di siringa, per eliminà l'embrione mortu è i resti di un abbortu incompletu. E duie tecniche ponu esse aduprate ancu in a stessa prucedura. Vede cumu si svolge stu prucessu.
Quandu l'età di gestazione hè superiore à 12 settimane, l'ossificazione fetale hè dighjà presente, è u cervice deve maturassi cù una medicina chjamata misoprostol, aspettà e cuntrazioni è pulisce a cavità dopu l'espulsione di u fetu.