Chì hè Periamigdaliano Abscesu è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
L'ascessu periamigdalicu deriva da a complicazione di una faringotonsillite, è hè caratterizatu da una estensione di l'infezione situata in l'amigdala, à e strutture di u spaziu intornu, chì pò esse causata da diverse batteri, essendu uStreptococcus pyogenes u più cumunu.
Questa infezzione pò causà sintomi cum'è u dolore è a difficultà à ingoiare, frebba è mal di testa, chì di solitu spariscenu cù u trattamentu, chì cunsiste in l'amministrazione di antibiotici è, in certi casi, drenu di u pus è chirurgia.
Cause pussibili
L'ascessu periamigdalianu si face intornu à e tonsille è risulta da l'estensione di tonsillite, chì hè una infezione causata da batteri, essendu uStreptococcus pyogenes u patogenu u più cumunu.
Scuprite cumu identificà l'ammigdalite è cumu si face u trattamentu.
Chì sò i sintomi
I sintomi più cumuni di un ascessu peritonsillare sò u dolore è a difficoltà di inghiottire, u respiru cattivu, a salivazione aumentata, a voce alterata, a cuntrazione dolorosa di i musculi di a mascella, a frebba è u mal di testa.
Chì ghjè u diagnosticu
U diagnosticu di l'ascessu periamigdalianu hè fattu per mezu di un esame visuale in u quale si osserva un gonfiore di i tessuti intornu à l'amigdala infetta, è u spostamentu di l'uvula. Inoltre, u duttore pò ancu piglià un campione di u pus è mandallu à u laboratoriu per analisi ulteriore.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu cunsiste in l'amministrazione di antibiotici, cum'è penicillina + metronidazole, amoxicillina + clavulanatu è clindamicina, per esempiu. Sti antibiotici sò generalmente assuciati cù antiinflamatori, per alleviare u dolore è u gonfiore. Inoltre, u duttore pò ancu drenà l'ascessu è mandà un picculu campione per analisi.
In certi casi, u duttore pò ancu suggerisce di fà una tonsillectomia, chì hè una chirurgia in cui e tonsille sò rimosse, è chì hè generalmente eseguita per via di u risicu elevatu di recidiva. Cusì, sta procedura chirurgica ùn hè micca raccomandata per e persone chì anu subitu da un episodiu di ascessu, senza storia di tonsillite ricorrente. A tonsillectomia ùn deve ancu esse effettuata durante u prucessu infettivu è infiammatorio, è duvete aspittà finu à chì l'infezzione sia trattata.
Fighjate u video seguente è amparate di più nantu à l'amigdalectomia è chì fà è manghjà per recuperà rapidamente: