Acidu tranexamicu: chì ghjè, per chì ghjè è cumu aduprà
Cuntenutu
L'acidu tranexamicu hè una sustanza chì inibisce l'azzione di un enzima cunnisciutu cum'è plasminogenu, chì si lega nurmalmente à i coaguli per distrughjeli è impedisce chì formanu una trombosi, per esempiu. Tuttavia, in e persone cun malatie chì rendenu u sangue troppu magru, u plasminogenu pò ancu impedisce a formazione di coaguli durante i tagli, per esempiu, rendendu difficiule à piantà u sangu.
Inoltre, sta sustanza pare ancu impedisce a produzzione nurmale di melanina è, dunque, pò esse aduprata per schjarisce alcune macchie di a pelle, soprattuttu in u casu di u melasma.
Per via di a so doppia azzione, sta sustanza si pò truvà in forma di pillule, per prevene u sanguinamentu, o in forma di crema, per aiutà à schjarisce e macchie. Pò esse ancu adupratu cum'è iniettabile in ospedale, per correggere emergenze in relazione à un sanguinamentu eccessivu.
Per chì ghjè
Sta sustanza hè indicata per:
- Riduce u risicu di sangu durante a chirurgia;
- Schjarisce i melasmi è e macchie scure nantu à a pelle;
- Trattà l'emorragie assuciate cù fibrinolisi eccessiva.
L'usu di sta sustanza in forma di pillule per trattà o prevene l'apparizione di sanguinamentu deve esse fattu solu dopu a raccomandazione di un duttore.
Cumu aduprà
A dosa è u tempu d'usu di sta medicazione devenu sempre esse guidati da u duttore, tuttavia l'indicazioni generali sò:
- Trattà o prevene i sanguinamenti in i zitelli: piglià 10 à 25 mg / kg, duie à trè volte à ghjornu;
- Trattà o prevene u sanguinamentu in adulti: 1 à 1,5 grammi, duie à quattru volte à ghjornu, per circa 3 ghjorni. O 15 à 25 mg / ghjornu se u trattamentu dura più di 3 ghjorni;
- Schjarisce i lochi di a pelle: aduprate una crema cù una cuncintrazione trà 0,4% è 4% è appiccià per schjarì. Applica a crema solare durante u ghjornu.
A dosa di e pillule pò esse adatta, da u duttore, secondu a storia di u paziente, l'usu di altri medicamenti è l'effetti presentati.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni includenu nausea, vomitu, diarrea è una diminuzione marcata di a pressione sanguigna.
Quale ùn deve micca aduprà
L'acidu tranexamicu ùn deve micca esse adupratu in e persone cun emofilia sottumessa à trattamentu cù un altru medicamentu, in pazienti cun coagulazione intravasculare o cù a presenza di sangue in l'urina. Inoltre, si deve ancu evità per chirurgie toraciche o addominali, postu chì ci hè un risicu più grande di contusioni.