Cumu deve esse a dieta di emodialisi
Cuntenutu
- Dieta per emodialisi
- 1. Cuntrolla a quantità di proteine
- 2. Limite u cunsumu di potasio
- 3. Diminuisce a quantità di sale
- 4. Bevendu pochi liquidi
- 5. Mantene i minerali di u corpu stabile
In l'alimentazione di emodialisi, hè di primura cuntrullà l'ingestione di fluidi è proteine è evità cibi ricchi in potassiu è sale, cum'è u latte, a cicculata è i stuzzichini, per esempiu, per ùn accumulà tossine in u corpu, chì aggravanu u funziunamentu di i reni. In questu modu, a dieta deve esse guidata da un nutrizzionista in modo chì u paziente possa ingerisce e quantità currette di nutrienti è rimanere sani.
In certi casi, dopu à a sessione di emodialisi, chì hè un trattamentu per filtrà u sangue è rimuovere sostanze tossiche da u corpu, u paziente hà nausea è mancanza d'appetitu, è deve manghjà piccule quantità di cibu è manghjà pasti leggeri per rifornisce u perdutu energia.
Dieta per emodialisi
I pazienti in emodialisi ponu manghjà carboidrati, cume u risu, a pasta, a farina, i cracker senza sale o u pane, senza limitazioni sì ùn site micca à dieta per perde u pesu. Sti alimenti, in più di furnisce energia, anu poca o nisuna proteina, sodiu, putassiu è fosforu chì ponu esse manghjati solu in piccule quantità
Cusì, u paziente sottumessu à emodialisi hà cambiamenti in u funziunamentu di i reni è, dunque, hà bisognu:
1. Cuntrolla a quantità di proteine
U cunsumu di proteine pò esse fattu ma a quantità chì pò esse ingerita à ogni pastu dipende da u pesu è u funziunamentu di u rene di u paziente è, dunque, i valori sò indicati da u nutrizziunistu, è devenu sempre esse rispettati. Per questa ragione, in a maggior parte di i casi hè necessariu aduprà una scala per pesà a quantità permessa, è di solitu si consiglia 0,8 à 1g / kg / ghjornu.
A principale fonte di proteine deve esse d'urigine animale cume carne di pollu, tacchinu è albume d'ova perchè hè megliu tollerata da u corpu è, in certi casi, pò esse necessariu piglià supplementi nutrizionali cum'è Assicuratevi Plus, Nepro, Proteina Promod Polvere, per esempiu, cum'è indicatu da u nutrizziunistu. Scopri di più cibi ricchi in Proteine.
2. Limite u cunsumu di potasio
Hè necessariu cuntrullà l'ingestione di potassiu, chì si pò truvà in a maiò parte di i vegetali, frutti, latte è cicculata, chì l'eccessu di potassiu in u sangue porta à prublemi cardiaci è debolezza musculare.
Sottu hè un tavulinu cù l'alimenti chì devenu esse evitati è quelli chì ponu esse manghjati.
Alimenti ricchi in potassiu - Evite | Alimenti Bassi in Potassiu - Cunsumate |
zucca, chayote, tomate | broccoli, chili |
barbabietola, bietula, sedi | cavulu crudu, germogli di fasgiolu |
ravanu, endive | anacardiu |
banana, papaia, maniuca | limone, fruttu di a passione |
cereali, latte, carne, patate | anguria, suchju d'uva |
cicculata, frutta secca | lime, jabuticaba |
I frutti secchi cum'è noci, suchji di frutti cuncintrati, brodi di cucina è sustituti di sale o di sali leggeri sò ancu ricchi di putassiu è dunque devenu esse eliminati da a dieta. Vede quelli alimenti chì duvete evità perchè sò alimenti ricchi di potassiu.
Cumu cuntrollà a quantità di potasio: Una parte di u putassiu esce da l'alimentu, allora pudete bagnà l'alimentu in acqua 2 ore prima di cucinà o manghjà, o cucinallu in acqua bollente.
3. Diminuisce a quantità di sale
U sodiu hè di solitu ingeritu per mezu di cibi ricchi di sale è in quantità eccessive si pò accumulà in u corpu, purtendu à una sensazione di sete, corpu gonfiatu è pressione alta, chì hè assai dannosu per a salute di u paziente in dialisi.
Un paziente sottumessu à emodialisi pò generalmente cunsumà solu finu à 1000 mg di sodiu ogni ghjornu, tuttavia i quantità esatte devenu esse indicate da u nutrizziunistu. Cusì, u paziente ùn deve micca aghjunghje sale à l'alimentu, chì a maiò parte di l'alimenti cuntenenu già sodiu.
Cum'è un contrVerificate a quantità di sale: Leghjite l'etichette di l'alimentu, evitendu di cumprà alimenti ricchi di sale, cum'è in scatula, congelati fast food è salsicce, optendu per l'alimentu frescu. Un'altra strategia hè di aduprà erbe, semi, oliu è acetu per staghjunà. Sapete cunsiglii per sapè Cumu riduce u cunsumu di sale.
4. Bevendu pochi liquidi
A quantità di liquidi chì beie ogni ghjornu varieghja cù a quantità di urina chì u paziente produce. Tuttavia, a quantità di liquidu da beie à ghjornu ùn deve supere 800 ml, cumpresu acqua, ghiacciu, suchju, gelatina, latte, tè, chimarrão, ghjacciu, caffè o minestra, hè impurtante arregistrà i fluidi ingeriti ogni ghjornu.
I fluidi si accumulanu facilmente in u corpu, causendu gonfiore perchè i reni sò malfunzionanti, purtendu à pressione sanguigna alta è prublemi cardiaci è un eccessu di fluidu in u corpu porta à l'aumento di pesu, chì ùn deve micca supera i 2,5 kg trà ogni sessione.
Cumu cuntrollà a quantità di liquidi: aduprà una buttiglia misurata è beie quella quantità durante u ghjornu; sè site sete mette un pezzu di limonu in bocca è fate collu cù l'acqua ma ùn inghjuttite. Inoltre, duverebbe respirà più per u nasu chè per a bocca, aiuta à ùn asciugà tantu a mucosa. Sapete cunsiglii per sapè Cume si beve l'acqua in fallimentu renale crònicu.
5. Mantene i minerali di u corpu stabile
U paziente sottupostu à dialisi deve mantene i valori di fosforu, calciu, ferru è vitamina D, equilibrati per chì u corpu funziona currettamente, essendu impurtante:
- Fosforu: U fosforu eccessivu in u sangue pò causà fragilità in l'osse, chì pò causà fratture, assai dolore in l'articuli è prurito in u corpu. Cusì, hè necessariu cuntrullà a quantità di alimenti ricchi in fosforu, cum'è u latte, u furmagliu, i fasgioli, i noci è e bibite, chì questu minerale hè pocu cacciatu da u corpu durante a dialisi.
- Calcium: Generalmente, quandu u fosforu hè limitatu, u calciu hè ancu limitatu, chì sti nutrienti si trovanu in i listessi alimenti. Postu chì ùn hè micca necessariu riduce a quantità di calciu, pò esse necessariu piglià un supplementu di calciu per mantene l'osse sane.
- Vitamina D: Se u paziente hè sottumessu à emodialisi, pò esse necessariu di piglià supplementazione di vitamina D, cum'è Rocaltrol o Calcijex in forma di pasticchi o iniezioni per aiutà à assorbe calciu è fosforu.
- Ferru: Durante a sessione di emodialisi ci hè a perdita di una quantità di sangue è di ferru o ancu una dieta sbagliata, chì pò purtà à l'anemia, essendu necessariu piglià un supplementu di ferru, indicatu da u duttore.
U nutrizziunistu duverebbe realizà un menù adattatu à i bisogni di u malatu cù prublemi renali è chì hè sottupostu à emodialisi, indicendu l'alimenti più adatti è e quantità currette per ogni casu.
Amparate ancu cumu manghjà dopu u trapianto di rene.