Aerofagia: chì hè, cause è cumu trattà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Ciò chì pò causà aerofagia
- Cumu prevene è trattà l'aerofagia
Aerofagia hè u termine medicu chì descrive l'attu di inghjuttisce l'aria in eccessu durante l'attività di routine cum'è manghjà, bere, parlà o ride, per esempiu.
Ancu se qualchì livellu di aerofagia hè relativamente nurmale è cumunu, alcune persone ponu finisce per inghjuttà assai aria è, dunque, sviluppanu sintomi cum'è una sensazione di panza gonfia, pesantezza in u stomacu, eruttazioni frequenti è eccessu di gas intestinali.
Cusì, l'aerofagia ùn hè micca un prublema seriu, ma pò esse abbastanza scomoda, è u so trattamentu hè impurtante per migliurà u cunfortu cutidianu di a persona. U duttore u più adattu per trattà stu tippu di disordine hè di solitu u gastroenterologu, chì cercherà d'identificà e cause pussibili è indicà alcuni modi per evitàle.
Principali sintomi
I segni è sintomi più cumuni in e persone chì soffrenu di aerofagia sò:
- Burping eccessivu, è pò avè parechji in solu un minutu;
- Sensazione constante di u ventre gonfiu;
- Pancia gonfia;
- Dolore di stomacu o disconfort.
Siccomu sti sintomi sò assai simili à l'altri causati da prublemi gastrichi più cumuni è cronichi, cum'è reflux o cattiva digestione, parechji casi di aerofagia ponu durà più di 2 anni prima di esse identificati da u duttore.
Ma à u cuntrariu di l'altri cambiamenti gastrichi, l'aerofagia raramente causa sintomi cum'è nausea o vomitu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'aerofagia hè di solitu fattu da un gastroenterologu, dopu u screening di altri prublemi chì ponu avè sintomi simili, cum'è reflux gastroesofagicu, allergie alimentari o sindromi intestinali. Se ùn sò identificati cambiamenti, è dopu avè valutatu tutta a storia di a persona, u duttore pò ghjunghje à u diagnosticu di aerofagia.
Ciò chì pò causà aerofagia
Ci sò parechje cause chì ponu esse a causa di l'aerofagia, da u modu di respirazione, à l'usu di dispositivi per migliurà a respirazione. Cusì, l'ideale hè chì una valutazione sia sempre effettuata cun un duttore specializatu.
Alcune di e cause chì parenu esse più frequenti includenu:
- Manghja troppu prestu;
- Parlà durante i pranzi;
- Chew gum;
- Bei per una paglia;
- Bei assai sodas è bevande gassate.
Inoltre, l'usu di CPAP, chì hè un dispositivu medicu indicatu per e persone chì soffrenu di ronfii è di apnea di u sonnu, è chì aiuta à migliurà a respirazione mentre dorme, pò ancu risultà in aerofagia.
Cumu prevene è trattà l'aerofagia
U megliu modu per trattà l'aerofagia hè di evità a so causa. Cusì, se a persona hà l'abitudine di parlà durante u pastu, hè cunsigliatu di diminuisce questa interazione quandu manghjate, lascendu a conversazione per più tardi. Se a persona mastica gomma parechje volte à u ghjornu, pò esse cunsigliatu di diminuisce u so usu.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive medicazione chì aiuta à alleviare i sintomi più rapidamente è chì riduce a quantità di aria in u sistema digestivu. Alcuni esempi sò simeticone è dimeticone.
Vede ancu un elencu cumpletu di l'alimenti principali chì formanu parechji gasi è chì ponu esse evitati in quelli chì soffrenu di ruttatura eccessiva: