Cosa hè l'alcalosi respiratoria è chì a causa
Cuntenutu
L'alcalosi respiratoria hè carattarizata da una mancanza di diossidu di carbonu in u sangue, cunnisciutu ancu CO2, chì face chì diventi menu acidu di u normale, cù un pH sopra 7,45.
Questa mancanza di diossidu di carbonu pò esse causata da parechji fattori, cume una respirazione più rapida è più profonda di u normale, chì pò nasce in periodi d'ansietà, stress, cambiamenti psicologichi, o ancu per via di una malattia chì provoca a respirazione accelerata, cume infezioni, neurologiche disordini, pulmoni o malatie cardiache, per esempiu.
U so trattamentu si face, principalmente, per mezu di a nurmalizazione di a respirazione è, per quessa, hè impurtante chì u duttore agisca per risolve a causa chì hà scatenatu l'alterazione respiratoria.
Cause pussibili
L'alcalosi respiratoria hè generalmente causata quandu ci hè una respirazione più profonda è più rapida di u normale, è questu pò accade in e situazioni seguenti:
- Iperventilazione, in cui a respirazione hè più rapida è più profonda, è chì accade di solitu in situazioni d'ansietà, stress o disordini psicologichi;
- Febbra alta;
- Malatie neurologiche chì causanu disregulazione di u centru respiratoriu;
- Altitudini elevate, per via di a diminuzione di a pressione atmosferica, pruvucendu chì l'aria ispirata abbia menu ossigenu cà à u livellu di u mare;
- Avvelenamentu da salicilatu;
- Alcune malatie di u core, di u fegatu o di u pulmone;
- Respirazione cù apparecchi disadattati, chì hè di solitu prisente in l'ambiente ICU.
Tutte queste cause, trà altri, ponu purtà à una diminuzione di diossidu di carbonu in u sangue, rendendulu più alcalinu.
Sintomi pussibili
Generalmente, i sintomi prisenti in l'alkalosi respiratoria sò causati da a malattia chì causa sta alterazione è ancu da l'effetti nantu à u cervellu di l'iperventilazione, chì pò apparisce nantu à e labbra è a faccia, spasmi musculari, nausea, tremori in e mani è esse fora di realità per uni pochi di mumenti. In i casi più severi, si pò truvà vertigini, difficoltà respiratorie, cunfusione è coma.
U modu principale per cunfirmà l'alcalosi respiratoria hè attraversu un test di sangue chjamatu analisi di gasu di sangue arteriale, in u quale hè pussibule verificà i valori di ossigenu è di diossidu di carbonu in u sangue, è ancu u pH. Generalmente, stu test guarderà un pH sopra 7.45 è valori CO2 inferiori a 35 mmHg in sangue arteriale. Amparate più nantu à questu esame.
Cume trattà l'alkalosi respiratoria
U trattamentu dipende da a causa di l'alkalosi respiratoria. Se a persona hà un soffiu rapidu causatu da l'ansietà, u trattamentu hè basatu annantu à a diminuzione di a so frequenza respiratoria, a diminuzione di a so ansietà è l'aumentu di a quantità di diossidu di carbonu inalatu. In casu di frebba, deve esse cuntrullata cù farmaci antipiretichi è in casu di avvelenamentu, deve esse effettuata una disintossicazione.
Tuttavia, in casi severi è difficili da cuntrullà, cum'è e malatie neurologiche, a sedazione pò esse necessaria per regulà i centri respiratori di u paziente. Inoltre, pò esse necessariu aghjustà i parametri di u dispositivu di respirazione artificiale quandu a persona hè in questa situazione.
Se l'alcalosi respiratoria hè causata da altezze elevate, hè normale chì u corpu compensi sta mancanza di ossigenu aumentendu a frequenza cardiaca è a pruduzzione, è ancu a frequenza respiratoria.