Muzzicuna di insetti: sintomi è chì unguenti da aduprà
Cuntenutu
- Segni di allergie à a puntura di l'insetti
- Segnali di periculu per andà immediatamente in ospedale
- Unguentu per l'allergia à l'insetti
Ogni morsu d'insettu provoca una piccula reazione allergica cù rossu, gonfiore è prurigine in u situ di u morsu, tuttavia, alcune persone ponu sperimentà una reazione allergica più severa chì pò causà gonfiore di tuttu u membru affettu o di altre parti di u corpu.
L'insetti chì ponu causà allergie à a pelle sò a zanzara, a gomma, a furmica, a puzza, a muriçoca è a vespa. In a grande maggioranza di i casi, i sintomi ponu esse alleviati sfregendu un ghiaia di ghiaccio in u locu è aduprendu un unguentu anti-allergicu, ma in alcune persone a reazione allergica pò esse tantu severa chì u trattamentu cù unguenti corticosteroidi pò esse necessariu. O ancu fà una iniezione di epinefrina, se i sintomi sò periculosi per a vita.
Segni di allergie à a puntura di l'insetti
E persone chì sò più sensibili à i morsi di insetti ponu avè alcuni sintomi d'allergia, cum'è:
- Rossu è gonfiore di u membru affettu;
- Prurite severu o dolore in l'area affettata;
- Salita di un liquidu fluidu è trasparente attraversu u situ di u morsu.
Hè cunsiderata allergia à u morsu quandu questi sintomi apparenu dopu à u morsu di un insettu non velenu, cum'è a zanzara, a furmicula, l'ape o a pulga, per esempiu.
Segnali di periculu per andà immediatamente in ospedale
Alcune persone ponu avè una reazione allergica esagerata, chjamata scossa anafilattica, è in questi casi hè assai impurtante d'andà immediatamente à l'ospedale se segni cum'è:
- Goccia rapida di a pressione sanguigna;
- Sensazione di svenimentu;
- Sturdimentu o cunfusione;
- Gonfiore di a faccia è di a bocca;
- Estrema difficultà à respirà.
A difficultà per respirà si verifica per via di u gonfiore di a gola chì impedisce u passaghju di l'aria. In questi casi, a reazione hè assai rapida è l'individuu deve esse purtatu à l'uspidale u più prestu pussibule, postu chì ci hè un risicu di morte per soffocazione.
In casu di un morsu da un animale velenoso, cume un serpente o una ragnola, per esempiu, hè necessariu chjamà aiutu medicu, chjamendu 192, o andà prestu à l'uspidale.
Unguentu per l'allergia à l'insetti
Per u trattamentu di una piccula allergia à i muzziconi d'insetti, si consiglia di mette ghiacciu nantu à u locu finu à dece minuti è, à u massimu, un unguentu cum'è Polaramine, Andantol, Polaryn o Minâncora, 2 à 3 volte à ghjornu, per 5 ghjorni. Inoltre, si consiglia di evità di graffià a zona, chì sta azzione pò purtà à una irritazione di a pelle aumentata.
Questi unguenti ponu esse acquistati in farmacia, ancu senza ricetta, ma a zona gonfia, rossa è dolorosa deve esse mustrata per u farmacista per indicà e migliori possibilità.
Se preferite un trattamentu più naturale, fighjate qualchì rimediu casanu chì pò esse adupratu per compie u trattamentu medicu.
Tuttavia, se a zona diventa di più in più gonfia, hè cunsigliatu d'andà à u duttore è, se hè pussibule, cù l'insettu chì l'hà stuzzicatu, da pudè esse identificatu. Questu hè impurtante, perchè, se hè u casu di una puntura di api, per esempiu, hè necessariu di caccià u stinger lasciatu da ellu per chì a ferita sia guarita.