Alimenti ricchi in zuccheru: chì sò è tippi di zuccheru
Cuntenutu
- Tipi di zuccheru prisenti in l'alimenti
- 1. Saccarosu
- 2. Fructosa
- 3. Lattosiu
- 4. Amidu
- 5. Caru
- 6. Sciroppu di granu
- 7. Maltodextrina
- Alimenti ricchi in zuccheru è grassu
I carboidrati sò a più grande fonte di energia di u corpu, furnendu trà 50 è 60% di e calorie chì devenu esse ingerite durante u ghjornu. Ci hè dui tippi di carboidrati: simplici è cumplessi.
I carboidrati semplici sò assorbiti rapidamente à u livellu intestinale, purtendu à una crescita di a quantità di zuccheru in u sangue, è devenu esse cunsumati cun cura da e persone in sovrappesu, malatie cardiache, diabetichi o quelli chì anu prublemi di insulina. Alcuni esempi di alimenti ricchi di carboidrati semplici sò u zuccheru biancu, u zuccherinu brunu è u mele.
Altri cibi cum'è u pane, a patata, u risu, i fasgioli è a barbabietula sò fonti di carboidrati complessi, chì, quandu digeriti, si trasformanu ancu in glucosiu, tuttavia aumentanu a quantità di glucosiu in u sangue più lentamente secondu u cibu è a quantità di fibra hà, ponu ancu esse inclusi in una dieta equilibrata è equilibrata.
Tipi di zuccheru prisenti in l'alimenti
U zuccheru pò esse truvatu in vari modi secondu a so struttura chimica, avendu nomi è funzioni diversi in u corpu. A lista seguente indica i diversi tipi di zuccheru è quali sò e so fonti dietetiche:
1. Saccarosu
U saccarosu, più cunnisciutu cum'è zuccheru da tavula, hè un disaccharide, furmatu da l'unione di una molecula di glucosiu è di un'altra di frutosiu. Oghje, stu cumpostu hè adupratu cum'è additivu in parechji prudutti trasfurmati.
Stu tipu di zuccheru hà un altu indice glicemicu, allora quandu hè assorbitu à u livellu di l'intestinu, aumenta rapidamente u zuccheru in sangue, in più di favurisce l'accumulazione di grassu in u corpu, è, dunque, u so cunsumu eccessivu hè assuciatu à un risicu aumentatu di malatie cardiovascolari, obesità è diabete.
Fonti alimentari: canna da zuccheru, zuccherinu brunu, zuccheru demerara, zuccheru di betula è prudutti chì a cuntenenu.
2. Fructosa
U fruttosiu hè un monosaccaridu, vale à dì, hè una di e molecule più semplici di carboidrati è hè a più dolce di tutte. U fruttosiu hè pruduttu alterendu u glucosiu prisente in amidu di granu. Cum'è u saccarosu, u so cunsumu eccessivu hè ancu assuciatu cù un risicu aumentatu di malatie cardiovascolari è metaboliche.
Fonti alimentari: frutti, cereali, ligumi è meli.
3. Lattosiu
U lattosiu, più cunnisciutu cum'è zuccaru di latte, hè un disaccharide furmatu da l'unione di una molecula di glucosiu cù una molecula di galattosiu. Alcune persone anu una intolleranza à stu tipu di zuccheru, dunque in queste situazioni u so cunsumu deve esse riduttu o eliminatu da a dieta.
Fonti alimentari: latti è prudutti casgili.
4. Amidu
L'amido hè un carboidrato cumplessu furmatu da dui polisaccaridi, amilopectina è amilosa, chì sò digeriti più pianu in u corpu è producenu u glucosiu cum'è pruduttu finale.
Stu tipu di alimentu deve esse manghjatu in proporzioni adeguate in a dieta, evitendu un cunsumu eccessivu, evitendu cusì u sovrappesu è e malatie associate.
Fonti alimentari: risu, patate, pasta, fasgioli, piselli, granu, farina è amidu di granu.
5. Caru
U mele hè furmatu da una molecula di glucosiu è di fruttosiu, principalmente, essendu adupratu cum'è edulcorante naturale, tuttavia, u so cunsumu deve esse ancu limitatu per evità di esse in sovrappesu.
U mele furnisce parechji benefici per a salute, postu chì hè riccu in vitamine è minerali chì aiutanu à aumentà e difese di u corpu.
Fonti alimentari: Meli d'api.
6. Sciroppu di granu
U sciroppu di mais hè una suluzione di zuccheru cuncintrata chì hè aduprata per addulcurà vari prudutti industrializati. A causa di a so alta concentrazione di zuccheru, u cunsumu di prudutti industrializati chì cuntenenu stu sciroppu pò comportà alcune malatie, cum'è l'obesità, e malatie cardiache è a diabete.
Ci hè ancu sciroppu di granu à elevatu fruttosiu, chì deriva da u sciroppu di granu solu cù una più alta concentrazione di zucaroli è hè ancu adupratu per addulcà i prudutti industrializati è e beie.
Fonti alimentari: alimenti industrializati, bevande gassate è suchji industrializati.
7. Maltodextrina
A maltodextrina hè u risultatu di a ripartizione di a molecula di amido, dunque hè cumposta da parechje molecule di glucosiu. A maltodextrina hè prisente in piccule porzioni è in prudutti industrializati, essendu aduprata cum'è addensante o per aumentà u vulume di l'alimentu.
Inoltre, a maltodextrina hà un altu indice glicemicu è ùn hè dunque micca raccomandata per i diabetichi o per e persone cun prublemi di insulina.
Fonti alimentari: latti di zitelli, supplementi nutrizionali, hamburger, barrette di cereali è altri alimenti trasfurmati.
Alimenti ricchi in zuccheru è grassu
Parechji alimenti ricchi di zuccheru sò ancu ricchi di grassi, cum'è quindim, brigadeiro, latte condensatu, torta, lasagna, biscottu frà altri. Per questa ragione, oltre à favurisce l'aumento di pesu, permette l'iniziu di a diabete, postu chì aumenta u nivellu di zuccheru in sangue postu chì hà un altu indice glicemicu.
Inoltre, aumentanu ancu u colesterolu, i trigliceridi è u risicu di malatie cum'è l'aterosclerosi è l'attaccu di core, è devenu esse cunsumati raramente per mantene u corpu sanu.