Tuttu nantu à u trasplante intestinale
Cuntenutu
U trasplante intestinale hè un tipu di chirurgia in cui u duttore rimpiazza l'intestinu tenue malatu di una persona cù un intestinu sano da un donatore. Generalmente, stu tippu di trapianto hè necessariu quandu ci hè un prublema seriu in l'intestinu, chì impedisce l'assorbimentu currettu di nutrienti o quandu l'intestinu ùn mostra più alcun tipu di muvimentu, mettendu a vita di a persona in periculu.
Stu trasplante hè più cumunu in i zitelli, per via di malformazioni congenite, ma pò ancu esse fattu in adulti per via di a malattia di Crohn o di u cancheru, per esempiu, essendu contraindicatu solu dopu à l'età di 60 anni, per via di l'altru risicu di chirurgia.
Quandu hè necessariu
U trasplante intestinale hè fattu quandu ci hè un prublema chì impedisce u funziunamentu currettu di l'intestinu chjucu è, dunque, i nutrienti ùn sò micca bè assorbiti.
Generalmente, in questi casi, hè pussibule chì a persona sia alimentata per mezu di nutrizione parenterale, chì cunsiste in furnisce i nutrienti necessarii per a vita attraversu a vena. Tuttavia, questu ùn pò micca esse una soluzione per tutti, cume cumplicazioni cum'è:
- Fallimentu di u fegatu causatu da nutrimentu parenterale;
- Infezzioni recurrenti di u cateteru adupratu per nutrimentu parenterale;
- Traumatismi à a vena aduprati per inserisce u cateteru.
In questi casi, l'unicu modu per mantene una nutrizione adeguata hè di avè un trapianto di intestinu tenue sanu, in modo da pudè rimpiazzà a funzione di quellu chì era malatu.
Cumu hè fattu
U trasplante intestinale hè una chirurgia assai cumplessa chì pò piglià da 8 à 10 ore è deve esse fatta in un ospedale cun anestesia generale. Durante a chirurgia, u duttore rimuove l'intestinu affettatu è poi mette l'intestinu sano in postu.
Infine, i vini sanguini sò cunnessi à u novu intestinu, è dopu l'intestinu hè cunnessu cù u stomacu. Per finisce a cirurgia, a parte di l'intestinu chjucu chì deve esse cunnessa à u grossu intestinu hè direttamente cunnessa à a pelle di u ventre per creà una ileostomia, attraversu a quale e feci usciranu in un saccu appiccicatu in a pelle, affinchì hè più faciule chì i duttori valutinu u prugressu di u trapianto, fighjendu e caratteristiche di u banchittu.
Cumu hè a recuperazione di u trasplante
A recuperazione dopu u trasplante intestinale hè di solitu iniziata in l'UCI, per permette una valutazione costante di cume u novu intestinu guarisce è se esiste un risicu di rigettu. Durante questu periodu, hè cumunu per a squadra medica di fà vari testi, cume analisi di sangue è endoscopie, per assicurà chì a guarigione si faci currettamente.
Se ci hè u rigettu di u novu organu, u duttore pò prescrive una dosa più alta di immunosoppressori, chì sò droghe chì diminuiscenu l'attività di u sistema immunitariu per impedisce chì l'organu sia distruttu. Tuttavia, se guarite normalmente, u duttore richiederà un trasferimentu in una sala normale, induve analgesici è droghe immunosuppressive continueranu à esse amministrati in a vena finu à chì a guarigione sia guasi cumpleta.
Di solitu, dopu à circa 6 settimane dopu a chirurgia, hè pussibule di vultà in casa, ma per qualchì settimana hè necessariu andà à l'uspidale spessu per esaminà e cuntinuvà à valutà u funziunamentu di u novu intestinu. In casa, serà necessariu sempre tene à piglià droghe immunosupressive per u restu di a vostra vita.
Cause pussibili
Alcune cause chì ponu causà malfunzionamentu intestinale è, di conseguenza, a prestazione di un trapianto intestinale includenu:
- Sindrome di l'intestinu cortu;
- Cancer intestinale;
- A malatia di Crohn;
- Sindrome di Gardner;
- Malformazioni congenite gravi;
- Ischemia di l'intestinu.
Tuttavia, micca tutte e persone cun queste cause ponu esse sottumessi à una chirurgia è, dunque, hè necessariu fà una valutazione prima di a chirurgia in cui u duttore ordina parechji testi cum'è i raggi X, CT o analisi di sangue. Alcune di e contraindicazioni includenu u cancheru chì si hè sparghje in altre parti di u corpu, altre malatie gravi di salute, è l'età di più di 60 anni, per esempiu.