Tuttu u vostru bisognu à sapè nantu à i tatuaggi di amalgama
Cuntenutu
Chì sò i tatuaggi amalgamati?
Un tatuaggio amalgama si riferisce à un depositu di particelle in u tessutu di a to bocca, generalmente da una procedura dentale. Stu depositu s'assumiglia à una tacca piatta turchina, grisgia o nera. Mentre i tatuaggi amalgamati sò innocu, pò esse alarmante truvà un novu postu in bocca. Inoltre, alcuni tatuaggi di amalgama ponu sembrà un melanoma mucosa.
Continuate à leghje per amparà di più nantu à i tatuaggi amalgamati, cumpresu cumu distingue li fora di u melanoma è se necessitanu trattamentu.
Amalgam tattoo vs. melanoma
Mentre i tatuaggi d'amalgama si verificanu, i melanomi sò più rari. Tuttavia, i melanomi sò una cundizione seria chì richiede un trattamentu rapidu, dunque hè impurtante sapè cumu distingue currettamente a differenza trà i dui.
Un tatuu di amalgama apparisce di solitu vicinu à una cavità riempita di pocu, ma pò ancu apparisce nantu à e to guance interne o altra parte di a to bocca. Tendenu à prisentà si in i ghjorni o settimane dopu à una prucedura dentale, pensendu chì pò piglià più tempu. I tatuaggi amalgamati ùn causanu sintomi è ùn sò micca risuscitati o dolorosi. Ancu ùn sanguinanu o crescenu cù u tempu.
IMAGINA MEDICA
I melanomi maligni orali sò un tipu raru di cancheru, chì cuntene menu di tutti i melanomi cancerosi. Mentre spessu ùn causanu sintomi, ponu cresce, sanguinà, è infine diventà dolorosi.
Lasciatu senza trattamentu, i melanomi si sparghjenu più aggressivamente cà altri tippi di cancheru. Se avete nutatu un novu postu in bocca è ùn avete micca avutu travagliu dentale recente, fate un appuntamentu cù u vostru duttore. Puderanu aiutà à determinà s’ellu si tratta di melanoma o di qualcosa altru, cume un nevus turchinu.
Chì li face?
L'amalgama hè un mischju di metalli, cumpresu u mercuriu, u stagnu è l'argentu. I dentisti l'usanu à volte per riempie e cavità dentali. Durante una procedura di riempimentu, e particelle di amalgama stray facenu qualchì volta a so strada versu u tessutu vicinu in bocca. Questu pò accadere ancu quandu avete un dente cun un riempimentu di amalgama rimuitu o lucidatu. E particelle filtranu in u tessutu in bocca, induve creanu un puntu di culore scuru.
Cumu sò diagnosticati?
In a maiò parte di i casi, u vostru duttore o dentistu pò diagnosticà un tatuu di amalgama solu fighjendulu, soprattuttu se avete avutu recentemente un travagliu dentale o avete un riempimentu d'amalgama vicinu. A volte, puderanu piglià una radiografia per vede se a marca cuntene metallo.
S'elli ùn sò ancu sicuri se u spot hè un tatuu d'amalgama, ponu fà una prucedura di biopsia rapida. Si tratta di piglià un picculu campionu di tissutu da u locu è di verificà e cellule cancerose. Una biopsia orale aiutà u vostru duttore à scartà u melanoma o qualsiasi altru tipu di cancheru.
Cumu sò trattati?
I tatuaggi amalgamati ùn causanu micca prublemi di salute per ùn avè micca bisognu di trattamentu. Tuttavia, pudete vulè avè rimossu per ragioni estetiche.
U vostru dentistu pò caccià un tatuu amalgama cù trattamentu laser. Questu implica l'usu di un laser di diode per stimulà e cellule di a pelle in a zona. Stimulà queste cellule aiuta à scartà e particelle di amalgama intrappulate.
Dopu un trattamentu laser, duverete aduprà un spazzolinu di denti assai dolce per stimulà a nova crescita cellulare per qualchì settimana.
U fondu
Se si nota un pezzu scuru o turchinu di tissutu in bocca, hè più prubabile di esse un tatuu amalgamatu cà qualcosa di seriu, cum'è u melanoma. Tuttavia, duvete cuntattà u vostru duttore se si nota una tacca scura in bocca è ùn avete micca avutu recentemente un travagliu dentale.
Duvete ancu cuntattà u vostru duttore subitu se u spot cumencia à cresce o cambia di forma. Puderanu fà una biopsia nantu à a zona per escludere ogni tipu di cancheru orale. Sì avete un tatuu amalgama, ùn avete micca bisognu di trattamentu, ancu se u pudete fà caccià cù un laser se preferite.