Ingiallimentu: chì hè, sintomi, diagnosi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di Amarelão
- Campana gialla in u neonatu
- Cumu hè u diagnosticu
- Cumu si faci a trasmissione
- Trattamentu per ingiallisce
L'ingiallimentu hè u nome pupulare datu à u hookworm, cunnisciutu ancu cum'è hookworm, chì hè una infezzione causata da i parassitiAncylostoma duodenale o Necator americanus, chì si attaccanu à l'intestinu è causanu anemia, diarrea, malessere è febbre.
E larve infettive di i parassiti rispunsevuli di l'ingiallimentu si ponu truvà in u terrenu è, dunque, a forma principale di trasmissione hè attraversu a penetrazione di a pelle, principalmente per i pedi, natiche o daretu. Hè impurtante chì l'ingiallimentu sia identificatu è trattatu rapidamente per evità complicazioni, soprattuttu perchè sti parassiti si bloccanu in l'intestinu è portanu à l'apparizione di sintomi più gravi.
Eccu una breve panoramica di ingiallimentu, o di hookworm, è altre malatie parasitiche:
Sintomi di Amarelão
U primu segnu è sintumu indicativu di ingiallimentu hè a presenza di una piccula piaga rossa è pruriginosa nantu à a pelle, chì hè indicativa di u parassita chì entra in u corpu.
Quandu u parassita ghjunghje à a circulazione è si sparghje in altri organi, si pò vede l'apparizione di altri segni è sintomi, chì sò di solitu più severi quandu u numeru di larve hè assai grande. Cusì, i principali segni è sintomi di ingiallimentu sò:
- Culore pallidu o giallu nantu à a pelle;
- Debbulezza generalizata;
- Diarrea muderata;
- Dolore addominale;
- Frebba;
- Anemia;
- Pèrdita di l'appetite;
- Slimming;
- Stanchezza;
- Perda di fiatu senza sforzu;
- Desideriu di manghjà a terra, chjamata geopagia, chì pò accade à certe persone;
- Sgabelli neri è puzzulenti per via di a presenza di sangue.
I parassiti fermanu attaccati à l'intestinu è si nutriscenu di sangue, ghjè per quessa chì i sintomi di l'anemia sò verificati, in più di u fattu chì ci pò ancu esse un'emorragia lucale, diminuendu a quantità di cellule sanguine è peghju anemia, chì pò esse abbastanza seria , postu chì l'offerta d'ossigenu hè ancu compromessa è pò esse complicazioni chì implichi u cervellu.
Tuttavia, queste complicazioni ùn sò micca frequenti è accadenu quandu u giallu ùn hè micca identificatu è trattatu currettamente. Dunque, da u mumentu chì i segni è i sintomi di ingiallimentu sò identificati, hè impurtante per a persona di cunsultà u medicu generale o a malattia infettiva per chì u diagnosticu sia fattu è u trattamentu inizià.
Campana gialla in u neonatu
Malgradu u so nome, l'ingiallimentu in u neonatu ùn hà alcuna relazione cù l'infezzione daAncylostoma duodenale o Necator americanus, ma currisponde à un'altra situazione, chjamata icterizia neonatale, chì hè caratterizata da l'accumulazione di bilirubina in u sangue per via di l'incapacità di u fegatu di rializà u metabolismu di sta sustanza. Amparate più nantu à a itterizia neonatale.
Cumu hè u diagnosticu
U diagnosticu di ingiallimentu hè fattu da u duttore basatu annantu à a valutazione di i segni è sintomi presentati da a persona, in più di i test di sangue è di feci.
Quandu a cellula gialla di u sangue hè suspettata, di solitu hè dumandata da u duttore, perchè hè cumunu per e persone chì anu infezioni cù questu parassita avè un aumentu di u numeru di eosinofili.
In più di l'analisi di sangue, hè dumandatu un test di feci parasitologicu, chì hà per scopu d'identificà l'ovu di u parasite in e feci, permettendu di compie u diagnosticu. Vede cumu hè fatta a prova di feci.
Cumu si faci a trasmissione
A trasmissione di l'ingiallimentu si faci da u cuntattu di a persona cù a forma infettiva di e larve di u parassita prisente in u terrenu, chì entrenu in l'organismu attraversu i pedi, e natiche è u ritornu, causendu un'eruzione di forma irregulare in u situ di penetrazione.
Appena entra in u corpu, u parassita ghjunghje à a circulazione è hè capace di sparghje si in altre parte di u corpu è di purtà à l'apparizione di segni è sintomi di a malatia. Capite u ciclu di vita di Ancylostoma.
Trattamentu per ingiallisce
U trattamentu per l'ingiallimentu deve esse fattu secondu a guida di u duttore è generalmente implica l'usu di agenti antiparassitici, cum'è Albendazole è Mebendazole, chì devenu esse aduprati secondu a raccomandazione, ancu s'ellu ùn ci sò più segni è sintomi apparenti. Cunnosce altri rimedi per i parassiti.
Inoltre, cum'è l'ingiallimentu di solitu porta à l'anemia, u duttore pò ancu indicà supplementazione di ferru è proteine, soprattuttu quandu l'infezzione si verifica in i zitelli o in donne incinte.
L'ingiallimentu hè una malattia caratteristica di i paesi sottosviluppati induve e condizioni sanitarie è igieniche sò precarie. Cusì, hè impurtante di purtà sempre scarpi, evità di tuccà a terra è aduttà misure basiche d'igiene, cume lavassi e mani prima di manghjà è prima è dopu andà in bagnu. Hè ancu impurtante di ùn beie nè manghjà manghjà chì ùn sò micca adatti per u cunsumu.
Amparate alcuni rimedii casani per luttà contr'à stu vermu in stu video: