Inserzione velata
Cuntenutu
L'inserzione velata hè un prublema in a cunnessione di u cordone umbilicale à a placenta, riducendu a nutrizione di u zitellu durante a gravidanza, chì pò causà sequelazioni cume a restrizione di a crescita in u zitellu, chì richiede di più vigilanza per ultrasoni per monitorà u so sviluppu.
In questu casu, u cordone ombelicale hè impiantatu in e membrane è i vasi ombelicali viaghjanu un percorsu di lunghezza variabile prima di esse inseriti in u discu placentale, cum'è di solitu u casu. A cunsequenza di questu serà una diminuzione di a circulazione à u fetu.
L'inserzione velata hà un significatu clinicu: hè più ligata à u diabete maternu, u fumu, l'età materna avanzata, malformazioni congenite, restrizione di crescita fetale è nascita morta.
L'inserzione velata pò esse cunsiderata cum'è una emergenza ostetrica se i vasi sanguini sò torcuti o e membrane si rompenu, causendu un sanguinamentu maiò, soprattuttu à a fine di a gravidanza. In questi casi più severi, una cesariana deve esse eseguita u più prestu pussibule, chì u zitellu hè in periculu di vita.
Diagnostu di inserimentu velatu
U diagnosticu d'inserzione velurosa hè fattu per ultrasuoni in u periodu prenatale, generalmente da u secondu trimestru.
Trattamentu per inserimentu di vellutu
Trattamentu per l'inserzione velata dipende da a crescita di u zitellu è da a presenza o micca di sangu.
Se ùn ci sò micca emorragie maiò, hè un segnu chì a gravidanza hà una bona probabilità di finisce cù successu cù una cesariana. In questi casi, solu un seguitu medicu più attentu attraversu ultrasoni periodichi in u terzu trimestru per verificà chì u zitellu cresce è si nutrisce currettamente è in modu satisfacente.
Tuttavia, in i casi di gravidanze gemelle è placenta previa, ci hè una pussibilità più grande di complicazioni. Un sanguinamentu intensu pò accade soprattuttu à a fine di a gravidanza per via di a rottura di e membrane, è hè indicata a rimozione immediata di u zitellu per mezu di una cesaree d'urgenza..