Amigdalite: cumu sapè se hè virale o batterica?
Cuntenutu
- Cumu sapè se hè virale o battericu?
- Sintomi di tonsillite
- L'amigdalite hè contagiosa?
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'amigdalite currisponde à l'infiammazione di l'ammigdalite, chì sò i nodi linfatichi presenti in u fondu di a gola è chì anu a funzione di difende u corpu da infezioni da batteri è virus. Tuttavia, quandu a persona hà u sistema immunitariu u più compromessu per via di l'usu di droghe o di malatie, hè pussibule chì virus è batteri entrinu in u corpu è portanu à l'infiammazione di l'tonsille.
L'amigdalitis porta à l'apparizione di alcuni sintomi cume u mal di gola, difficoltà à inghiottire è febbre, è pò esse classificata in dui tippi secondu a durata di i sintomi:
- Amigdalitis acuta, in quale l'infezzione dura finu à 3 mesi;
- Amigdalite cronica, in quale l'infezzione dura più di 3 mesi o hè ricurrente.
Hè impurtante chì l'ammigdalite sia identificata è trattata secondu a raccomandazione di u medicu generale o otorinolaringoiatra, è l'usu di medicazione secondu a causa di l'ammigdalite hè di solitu indicatu, in più di gargarismi cù acqua salata o acqua cù bicarbonatu, chì aiuta per alleviare i sintomi è cumbatte l'agente infettivu, principalmente batteri.
Cumu sapè se hè virale o battericu?
Per sapè s'ellu hè virale o battericu, u duttore deve valutà i segni è i sintomi presentati da a persona. In casu di tonsillite batterica, i principali microorganismi coinvolti in l'infiammazione di l'ammigdalie sò batteri streptococcali è pneumococcici è i sintomi sò più forti è di più durata, in più di a presenza di pus in gola.
D'altra parte, quandu causati da virus, i sintomi sò più lievi, ùn ci hè micca pus in bocca è pò esse ronchezza, faringite, herpes labiale o infiammazione di e gengive, per esempiu. Amparate à identificà l'amigdalitis virale.
Sintomi di tonsillite
I sintomi di tonsillite ponu variare secondu u statu di u sistema immunitariu di a persona è a causa di l'infiammazione di e tonsille, e principali sò:
- Mal di gola chì dura più di 2 ghjorni;
- Difficultà à ingujata;
- Gola rossa è gonfia;
- Febbra è brividi;
- Tosse secca irritante;
- Pèrdita di l'appetite;
- Seraghju malatu.
Inoltre, quandu l'amigdalite hè causata da batteri, si ponu vede macchie bianche in a gola, è hè impurtante per u duttore di valutà se u trattamentu antibioticu deve esse iniziatu. Amparate più nantu à l'amigdalite batterica.
L'amigdalite hè contagiosa?
I virus è i batteri chì ponu causà tonsillite ponu esse trasmessi da persona à persona inalendu goccioline rilasciate in aria quandu tossisce o starnutisce. Inoltre, a trasmissione di questi agenti infettivi pò ancu accade per basgià è cuntattu cù oggetti contaminati.
Dunque, hè impurtante chì alcune misure sianu prese per impedisce a trasmissione, cum'è lavà bè e mani, ùn sparte micca piatti, bichjeri è stuviglii, è copre a bocca quandu tossite.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'ammigdalite pò esse fattu cù l'usu di antibiotici derivati da Penicillina, in casu d'infiammazione causata da batteri, è di rimedi per cuntrullà a frebba è u dolore, se l'ammigdalite hè d'origine virale. A malatia dura una media di 3 ghjorni, ma hè cumunu per u duttore di ricumandà l'usu di antibiotici per 5 o 7 ghjorni per assicurà l'eliminazione di i batteri da u corpu, è hè impurtante chì u trattamentu sia fattu per u periodu indicatu da u duttore per evità cumplicazioni.
Bere assai acqua, aumentendu u cunsumu di alimenti ricchi di vitamina C è dendu preferenza à u cunsumu di alimenti liquidi o pastosi aiuta ancu à cuntrollà megliu a malatia. Inoltre, un bonu trattamentu casanu per l'ammigdalite hè di fà gargare cù acqua calda salata duie volte à ghjornu, chì u sale hè antibattericu è pò aiutà in u trattamentu clinicu di a malatia. Scuprite alcuni rimedii casani per l'amigdalite.
In i casi i più gravi, quandu l'amigdalite hè ricurrente, a chirurgia pò esse indicata da u duttore per rimuovere l'ammigdalite. Vede cumu hè a recuperazione da a chirurgia per rimuovere l'ammigdalie: