Anemia megaloblastica: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
L'anemia megaloblastica hè un tipu d'anemia chì si verifica per via di una diminuzione di a quantità di vitamina B2 in circulazione, chì pò causà una diminuzione di a quantità di globuli rossi è un aumentu di a so dimensione, cù a presenza di globuli rossi giganti osservati in l'esame microscopicu, è ci hè ancu una diminuzione in a dimensione di i globuli bianchi è di e piastrine.
Cum'è in stu tipu d'anemia ci hè una diminuzione di i livelli di vitamina B12, hè cumunu chì parechji sintomi apparischinu, cum'è u dulore in u ventre, a perdita di capelli è i cambiamenti di funzione intestinale, cù periodi di stinzia è diarrea.
Hè impurtante chì l'anemia megaloblastica sia identificata è trattata secondu a guida di u medicu generale o ematologu, chì pò indicà un cambiamentu di abitudini alimentari o supplementazione di B12, sia per via orale sia direttamente in a vena, secondu u tippu di anemia megaloblastica.
Sintomi di anemia megaloblastica
I sintomi di l'anemia megaloblastica sò principalmente associati à a carenza di B12 in u corpu è à una diminuzione di a quantità di globuli rossi produtti è in circulazione. Hè perchè a vitamina B12 face parte di u prucessu di produzzione di globuli rossi è, in a so carenza, si producenu menu globuli rossi.
Cusì, in cunsequenza, ci hè una riduzione di l'emoglobina in u sangue, rendendu difficiule u trasportu di l'ossigenu in e cellule, ciò chì porta à l'apparizione di sintomi, i principali essendu:
- Stanchezza eccessiva;
- Debbulezza;
- Dolore musculare;
- Perdita di capelli;
- Perdita di l'appetite cù a perdita di pesu;
- Cambiamenti in u transitu intestinale, cù diarrea o stinzia;
- Dolore addominale o nausea;
- Tingling in e mani o in i pedi;
- Pallore;
Quandu questi sintomi apparsu, hè cunsigliatu di cunsultà un medico generale o un ematologu per chì i sintomi ponu esse valutati è i testi ponu esse indicati per aiutà à cunfirmà l'anemia megaloblastica, cume u conte di sangue è a vitamina B12 in u sangue.
Cause principali
L'anemia megaloblastica hè liata à una diminuzione di i livelli di vitamina B12, chì pò esse dovuta à cambiamenti in u prucessu di assorbimentu di sta vitamina in u corpu o à una cattiva assunzione. Cusì, l'anemia megaloblastica pò esse classificata in dui tippi principali:
- Anemia perniciosa, chì accade in e persone chì cunsumanu quantità adeguate di vitamina B12, ma chì ùn anu micca una proteina, chjamata fattore intrinseca, chì si lega à sta vitamina in modu da pudè esse assurbita in u corpu. Amparate più nantu à l'anemia perniciosa;
- Anemia carenza B12, Chì accade quandu a persona ùn cunsuma micca alimenti ricchi in sta vitamina E hè più cumunu in e persone vegetariane è vegane, risultatu in u sviluppu di stu tipu d'anemia.
Hè impurtante d'identificà u tippu d'anemia in modu chì u trattamentu u più adattu sia indicatu, cum'è in u casu di l'anemia perniciosa, u cunsumu aumentatu d'alimenti ricchi in vitamina B12, cum'è pesci, frutti di mare, ova, furmagliu è latte, pò micca interferiscenu cù u sviluppu di l'anemia.
Cumu deve esse u trattamentu
U trattamentu di l'anemia megaloblastica deve esse fattu secondu a guida di u duttore è a causa di l'anemia. Cusì, in casu di anemia perniciosa, u duttore pò raccomandà l'iniezione di vitamina B12 ogni ghjornu o supplementazione di sta vitamina per via orale, finu à chì i livelli di sta vitamina in u corpu sianu equilibrati è chì i livelli di emoglobina in u sangue sianu normalizati.
In casu di anemia megaloblastica per carenza di B12, u trattamentu cunsiste di solitu à migliurà l'abitudine di manghjà, in quale a persona deve dà preferenza à l'alimenti chì sò fonti di sta vitamina, cum'è pesciu, furmagliu, latte è lievitu di biera, per esempiu. Inoltre, u nutrizziunistu o u duttore pò ancu cunsigliare supplementazione di sta vitamina.
Vede in u video sottu chì manghjà per aumentà i livelli di B12: