Edema Glottis: chì hè, sintomi è chì fà
Cuntenutu
L'edema Glottis, cunnisciutu scientificamente cum'è angioedema laringeo, hè una complicazione chì pò nasce durante una reazione allergica severa è hè caratterizata da gonfiore in a zona di a gola.
Sta situazione hè cunsiderata cum'è una emergenza medica, postu chì u gonfiore chì affetta a gola pò ostaculà u flussu di l'aria versu i pulmoni, impedendu a respirazione. Cosa da fà in casu d'edema glottis include:
- Chjamate aiutu medicu chjamà SAMU 192;
- Dumandate se a persona hà qualchì medicazione allergica, cusì pudete piglià mentre aspettate aiutu. Alcune persone cun allergie gravi ponu ancu avè una penna di epinefrina, chì deve esse amministrata in una situazione d'allergia grave;
- Mantene a persona preferibilmente chjinata, cù e gambe alzate, per facilità a circulazione di sangue;
- Osservate i segni vitali di a persona, cum'è i battiti di u core è a respirazione, perchè s'elli sò assenti, serà necessariu di fà un massaggio cardiacu. Verificate e istruzioni passo-passo nantu à cume fà un massaggio cardiacu.
I sintomi di una reazione allergica cumpariscenu prestu, dopu à qualchì minutu à qualchì ora di esposizione à a sustanza chì causa l'allergia, cumprese difficultà à respirà, un sintimu di una palla in gola o sibilante quandu si respira.
Principali sintomi
I sintomi di edema glottis sò:
- Sensazione di bolus in a gola;
- Difficultà à respirà;
- Sibilante o un rumore stridulente mentre si respira;
- Sensazione di strettezza in u pettu;
- Ronca;
- Difficultà à parlà.
Ci sò altri sintomi chì accumpagnanu di solitu l’edema glottis è chì sò assuciati à u tippu d’allergia, cume urticaria, cù a pelle rossa o pruriginosa, ochji è labbra gonfie, lingua ingrandata, prurigine di a gola, cunghjuntivite o attaccu d’asma, per esempiu.
Sti sintomi cumpariscenu di solitu in 5 minuti à 30 minuti dopu l'esposizione à una sustanza chì provoca allergie, chì pò esse un medicamentu, un alimentu, un morsu d'insettu, cambiamenti di temperatura o ancu per via di una predisposizione genetica, in i pazienti cù una malattia chjamata Ereditaria Angioedema. Amparate più nantu à sta malatia quì.
Cumu hè fattu u trattamentu
Dopu a valutazione da a squadra medica è a cunferma di u risicu di edema glottis, u trattamentu hè indicatu, fattu cù medicinali chì diminuiranu rapidamente l'azione di u sistema immunitariu, è includenu l'applicazione di iniezioni chì cuntenenu adrenalina, anti-allergeni è corticosteroidi.
Cumu pò esse una difficultà intensa à respirà, pò esse necessariu aduprà una maschera d'ossigenu o ancu intubazione orotraqueale, in chì un tubu hè piazzatu attraversu a gola di a persona per chì a so respirazione ùn sia micca bluccata da u gonfiore.