Chì hè l'Angioplastia è cumu si face?
Cuntenutu
L'angioplastia coronaria hè una prucedura chì permette di apre un'arteria stretta di u core o chì hè stata bluccata da l'accumulazione di colesterolu, migliurendu u dolore toracicu è prevenendu l'apparizione di cumplicazioni gravi cum'è l'infartamentu.
Ci hè 2 tippi principali di angioplastia, chì includenu:
- Angioplastia in pallone: un cateteru hè adupratu cù un picculu pallone à a punta chì apre l'arteria è face a placca di colesterolu più appiattita, facilitendu u passaghju di u sangue;
- Angioplastia cù stent: in più di apre l'arteria cù u pallone, in stu tipu d'angioplastia, una piccula rete hè lasciata in l'internu di l'arteria, chì aiuta à mantene sempre aperta.
U tippu di angioplastia deve sempre esse discusso cù u cardiologu, chì varieghja secondu a storia di ogni persona, richiedendu una valutazione medica approfondita.
Stu tipu di chirurgia ùn hè micca cunsideratu risicatu, postu chì ùn ci hè bisognu di espone u core, solu passendu un picculu tubu flessibile, cunnisciutu cum'è cateteru, da un'arteria in l'inguine o in u bracciu à l'arteria di u core. Cusì, u core funziona nurmalmente per tutta a prucedura.
Cumu hè realizata l'angioplastia
L'angioplastia hè realizata passendu un cateteru per un'arteria finu à chì ghjunghje à i vasi di u core. Per questu, u duttore:
- Pone un anesteticu lucale in un locu inguinale o bracciu;
- Inserite un cateteru flessibile da u locu anestesiatu à u core;
- Riempite u pallone appena u cateteru hè in a zona influenzata;
- Pone una piccula rete, cunnisciutu cum'è stent, per mantene l'arteria aperta, se necessariu;
- Sviutà è caccià u pallone l'arteria è caccià u cateteru.
Durante tuttu u prucessu, u duttore osserva u prugressu di u cateteru attraversu i raggi X per sapè induve va è per assicurà chì u pallone sia gonfiatu in u locu currettu.
Cura impurtante dopu l'angioplastia
Dopu à l'angioplastia hè cunsigliatu di stà in l'uspidale per riduce u risicu di sanguinamentu è valutà a presenza d'altre complicazioni, cum'è l'infezzione, tuttavia hè pussibule di vultà in casa in menu di 24 ore, hè cunsigliatu solu per evità sforzi cum'è ripiglià oggetti pesanti o cullà e scale per i primi 2 ghjorni.
Possibili rischi di angioplastia
Ancu se l'angioplastia hè più sicura ch'è a chirurgia aperta per curregge l'arteria, ci sò alcuni rischi, cume:
- Formazione di coaguli;
- Sanguinamentu;
- Infezzione;
Inoltre, in certi casi, i danni renali ponu ancu accade, perchè durante a procedura hè adupratu un tipu di cuntrastu chì, in e persone cù una storia di cambiamenti renali, pò causà danni à l'organu.