Cosa hè anisakiasis, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Ciclu biologicu di l'Anisakiasis
- Cumu prevene l'anischiasi
Anisakiasis hè una infizzione causata da un parasite di u genus Anisakis sp., chì si trova principalmente in frutti di mare, cum'è crustacei, calamari è pesci contaminati. Per questa ragione, stu tippu di infezione hè più cumunu in culture in cui ci hè l'abitudine di manghjà manghjà crudu, cume u sushi, per esempiu.
Quandu manghjate cibu contaminatu da stu parassita, e larve ponu ghjunghje in u stomacu è in l'intestinu, resultendu in sintomi cum'è dolore addominale severu, frebba, nausea è malessere generale chì ponu apparì qualchì ora dopu avè cunsumatu u sushi, per esempiu.Dunque, in casu di sintomi d'infezzione chì apparsu dopu avè manghjatu qualchì alimentu crudu, hè cunsigliatu di cunsultà un medicu generale per identificà se stu parassita hè presente è per inizià u trattamentu adattatu.
Vede un riassuntu rapidu di stu tipu d'infezzione è altre malatie causate da i parassiti:
Principali sintomi
Sintomi di infezzjoni da Anisakis sp. pò cumparisce uni pochi d'ore dopu avè cunsumatu l'alimentu infettatu, i principali essendu:
- Dolore abdominal severu;
- Nausea è vomitu;
- Gonfiore di u ventre;
- Diarrea;
- Presenza di sangue in e feci;
- Febbra sottu à 39ºC, custante.
Inoltre, alcune persone ponu ancu sviluppà sintomi tipici di reazioni allergiche, cume prurito è rossu di a pelle, gonfiore di a faccia o difficoltà à respirà.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U duttore pò sospettà l'anisakiasi dopu avè valutatu i sintomi è a storia di ogni persona, soprattuttu se a persona hà manghjatu pesce crudu o sushi. Tuttavia, l'unicu modu per cunfirmà u diagnosticu hè di fà una endoscopia per osservà a presenza di a larva in u stomacu o in a parte iniziale di l'intestinu.
Durante l'endoscopia, se e larve sò identificate, u duttore li pò caccià cù un dispositivu speciale chì ghjunghje à u stomacu attraversu u tubu adupratu durante l'endoscopia.
Cumu hè fattu u trattamentu
In a maiò parte di i casi, l'infezzione larva Anisakis sp. hè trattatu durante l'endoscopia. Per questu, u duttore, dopu avè identificatu u parasite, inserisce un dispositivu speciale attraversu u tubu di l'endoscopiu per ghjunghje à u stomacu è rimuovere e larve.
Tuttavia, quandu questu ùn hè micca pussibule o quandu a larva si hè già sparta in l'intestinu, pò esse necessariu piglià un dewormer, chjamatu Albendazole, per 3 à 5 ghjorni, per tumbà u parassita è eliminallu in e feci. In parechji casi, u corpu finisce ancu eliminendu e larve di modu naturale, cusì parechje persone ùn ponu mancu sapè chì sò state infette.
In i casi i più gravi, in cui l'anisakiasis continua à aggravassi dopu sti dui trattamenti, pò esse consigliabile avè una chirurgia per rimuovere ogni larva individualmente.
Ciclu biologicu di l'Anisakiasis

Anisakiasis hè causatu da a larva Anisakis sp. è u so ciclu di vita principia quandu certi mammiferi acquatichi, cume balene infette o lioni marini, defecanu in mare, liberendu ova chì si sviluppanu eventualmente è formanu larve nove. Queste larve sò manghjate dopu da i crustacei, chì finiscenu per esse manghjati da i calamari è i pesci, è sò ancu infettati.
Quandu questi pesci sò catturati, e larve continuanu à cresce in a so carne è, dunque, se u caosu hè manghjatu crudu, e larve camperanu in u stomacu è l'intestinu di a persona chì hà ingeritu a carne di pesce infettata.
Cumu prevene l'anischiasi
U megliu modu per evità l'infezioni cù stu tipu di larva hè di coce pesci è calamari à temperature superiori à 65 ° C. Tuttavia, quandu hè necessariu cunsumà pesciu crudu, cum'è in u sushi, hè cunsigliatu di piglià qualchì precauzione di conservazione.
Per magazzinà u pesciu prima di manghjallu deve esse congelatu, seguendu e seguenti linee guida:
- Congelate è conservate à - 20 ° C: finu à 7 targhi;
- Congelate è conservate à - 35 º C: per menu di 15 ore;
- Congelate à - 35 ° C è cunservate à - 20 ° C: finu à 25 ore.
U tippu di pesciu u più influenzatu da sta larva hè di solitu salmone, calamaru, baccalà, aringhe, sgombro, halibut è acciughe.
Inoltre, a larva hà di solitu più di 1 cm è, dunque, si pò vede in a carne di u pesciu. Cusì, se manghjate in un ristorante di sushi, per esempiu, duvete esse attenti à i pezzi prima di manghjà.