Anosognosia: chì hè, segni, cause è trattamentu
Cuntenutu
Anosognosia currisponde à a perdita di cuscenza è a negazione nantu à a malatia stessa è e so limitazioni. Tipicamente anosognosia hè un sintomu o una cunsequenza di malatie neurologiche, è pò esse cumunu in fasi iniziali o in fasi più gravi di Alzheimer, schizofrenia o dimenza, per esempiu, essendu più frequenti in l'anziani.
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per anosognosia, ma u trattamentu per a causa di sta cundizione hè generalmente efficace per riduce stu sintomu. Tuttavia, ciò chì face u trattamentu difficiule hè a negazione di a persona di a cundizione, chì pò ricusà ogni aiutu, postu chì crede ch'ellu ùn hà micca a malatia.
Segni di anosognosia
Anosognosia pò esse percepita attraversu u cambiamentu di comportamentu improvvisu di a persona, cume l'emergenza di comportamenti cù u scopu di attirà l'attenzione, per esempiu.Altri segni chì ponu aiutà sia u duttore sia a famiglia à identificà anosognosia sò:
- Portu sempre i listessi panni senza esse cuscente;
- Diminuzione di l'abitudine di igiene;
- Cambiamenti d'umore per via di avè a vostra cundizione cunfruntata da altre persone;
- Mancanza di cuscenza di a vostra malatia.
Inoltre, a persona pò pensà chì pò nurmalmente move u so bracciu, per esempiu, quandu ùn pò micca veramente, o pensà chì hà rispostu currettamente à tutte e dumande in un test, quandu in realtà hà fallitu, è ùn capisce micca l'errore. Sti segni devenu esse osservati da a famiglia è cumunicati à u geriatricu per chì a causa possi esse identificata è inizià u trattamentu.
Cause principali
Anosognosia hè di solitu un sintomu o una cunsequenza di e condizioni neurologiche cume:
- Corsa: Hè l'interruzzione di u flussu di sangue in qualchì regione di u cervellu, causendu paralisi di una parte di u corpu, difficoltà à parlà è vertigini;
- Schizophrenia: Hè una malattia psichiatrica caratterizata da cambiamenti in u funziunamentu di a mente chì porta à disturbi in u pensamentu è u comportamentu;
- Follia: Currisponde à a perdita progressiva è irreversibile di e funzioni intellettuali, chì pò comportà a perdita di memoria, di ragiunamentu è di lingua, per esempiu;
- Alzheimer: Hè una malatia neurodegenerativa carattarizata da cambiamenti prugressivi in memoria;
- Emiplegia: Hè un tipu di paralisi cerebrale chì affetta una parte di u corpu. Capite ciò chì hè l'emiplegia è e so caratteristiche;
- Disordine bipolari: Currisponde à l'alternanza di l'umore chì pò durà ghjorni, mesi o anni.
U diagnosticu di anosognosia hè fattu da u neurologu o geriatricu basatu annantu à i rapporti di famiglia è l'osservazione di u cumpurtamentu di a persona, tenendu contu di certi fattori cum'è a lingua, a memoria, i cambiamenti di personalità è a capacità di fà un certu compitu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Perchè ùn sò micca cuscenti di a so situazione, a persona cun anosognosia di solitu ùn accetta micca trattamentu psicologicu o medicazione, postu chì considera chì tuttu va bè cù u so statu di salute.
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per anosognosia, ma trattamentu per a causa, è, in a maiò parte di i casi, hè abbastanza per eliminà stu sintomu. U megliu modu truvatu da i duttori per diminuisce questi sintomi hè attraversu a stimolazione neurologica per mezu di e prestazioni di attività stimulare cognitive, cume e ricerche di parolle, puzzle o cruciverba, per esempiu, in più di a pratica di esercizii fisichi, psicoterapia è terapia in gruppu.
Inoltre, a persona cun anosognosia deve esse monitorata periodicamente da u geriatricu o neurologu, affinchì si noti u prugressu di u sintomu è a so situazione generale.
Possibili complicazioni
E persone cun anniognosia anu un risicu aumentatu di cadute frequenti per via di i so cambiamenti neurologichi. Cusì, u duttore o qualsiasi altru prufessiunale sanitariu deve avvisà a famiglia nantu à e cure è e precauzioni da piglià ogni ghjornu, per evità e ferite risultanti da cascate, chì ponu complicà u statu di salute di a persona.