Volume di l'utru: chì hè, cumu cunnosce u volume è ciò chì pò cambià
Cuntenutu
- Cumu cunnosce u vulume di l'utru
- Chì pò cambià
- 1. Gravidanza
- 2. Età di a donna
- 3. Stimulazione ormonale
- 4. Ménopause
- 5. Uteru infantile
- 6. Cambiamenti ginecologichi
U vulume di l'utru hè misuratu per mezu di esami di imaging richiesti da u ginecologu, in u quale u vulume trà 50 è 90 cm hè cunsideratu normale3 per e donne adulte. Tuttavia, u vulume di l'utru pò varià secondu l'età di a donna, a stimolazione ormonale è l'età gestazionale, in quale casu si pò vede un aumentu di u vulume di l'utru per via di a presenza di u fetu in via di sviluppu.
Ancu se a maiò parte di e cause di cambiamenti in l'utru sò cunsiderate normali, se si vedenu segni è sintomi cum'è difficoltà à cuncepisce, aborti spontanei, menstruazione irregulare o flussu intensu, dolore è fastidiu quandu urinate o durante i rapporti sessuali è crampi severi, hè impurtante cunsultà u ginecologu per investigà a causa di i sintomi è, cusì, u trattamentu u più adattu pò esse indicatu.
Cumu cunnosce u vulume di l'utru
U voluminu di l'utru hè valutatu da u ginecologu per mezu di testi di imaging, cume l'ultrasound transvaginale è addominale, principalmente. Cusì, durante l'esame, u duttore hè capace di verificà a lunghezza, a larghezza è u spessore di l'utru, permettendu di calculà u so vulume.
Sti testi sò generalmente realizati cum'è una rutina, esse indicati almenu una volta à l'annu, però ponu esse urdinati ancu quandu a donna mostra segni è sintomi di cambiamenti. Hè impurtante di fà casu à l'esame dumandatu da u ginecologu, perchè in u casu di l'ultrasound addominale, per esempiu, hè necessariu dighjunà per 6 à 8 ore, è ancu di lascià a vescica piena. Capite cumu si face l'ultrasound addominale.
Chì pò cambià
A variazione in a dimensione di l'utru hè spessu cunsiderata normale è, dunque, u trattamentu ùn hè micca necessariu. Tuttavia, quandu apparisce segni o sintomi associati, hè impurtante per u duttore di indicà e prestazioni di altri test ginecologichi è di sangue, in più di testi di imaging, affinchì a causa di a variazione in a dimensione di l'utru sia identificata è, cusì , u trattamentu più adattu.
Alcune di e situazioni in cui u cambiamentu di u vulume di l'utru pò esse osservatu sò:
1. Gravidanza
Hè cumunu di vede un aumentu di u vulume di l'utru mentre a gravidanza si sviluppa, perchè u zitellu hà bisognu di più spaziu per sviluppassi currettamente. Inoltre, se a donna hà avutu duie o più gravidanze, hè ancu nurmale chì un aumentu di u vulume uterinu sia osservatu.
2. Età di a donna
Quandu a donna si sviluppa, l'utru aumenta di dimensioni à tempu à u sviluppu è a maturazione di l'altri organi sessuali, essendu tandu cunsideratu un prucessu naturale di u corpu. Cusì, u valore nurmale di u vulume uterinu pò varià secondu l'età di a persona, essendu più bassu in u casu di i zitelli è aumentendu cù u tempu.
3. Stimulazione ormonale
A stimolazione ormonale hè generalmente effettuata da donne chì anu difficoltà à rimanere incinte, perchè cù l'usu di ormoni hè pussibule stimulà l'ovulazione è garantisce e condizioni uterine chì favurizanu l'implantazione di embrioni, chì pò interferisce cù u volumu uterinu.
4. Ménopause
A ménopause hè un prucessu naturale di u corpu in quale una diminuzione di u voluminu uterinu hè normalmente osservata. In questu casu, per cunfirmà chì a diminuzione di u voluminu hè in realtà ligata à a menopausa, u ginecologu indica a misurazione di l'ormoni, chì cunfermanu u periodu in cui hè a donna. Scuprite alcuni testi chì cunfirmanu a menopausa.
5. Uteru infantile
L'utru infantile, cunnisciutu ancu cum'è utru ipoplasticu o ipogonadismu ipotroficu, hè un disordine congenitale in u quale l'uteru di a donna ùn si sviluppa, rimanendu u listessu volume è dimensione di a zitellina. Capite ciò chì hè è cumu identificà l'utru infantile.
6. Cambiamenti ginecologichi
A presenza di fibromi, fibromi, endometriosi o tumori in l'utru pò ancu causà cambiamenti in u volumu di l'utru, è ci ponu ancu esse segni è sintomi cum'è sanguinamentu, mal di schiena è fastidiu durante i rapporti sessuali, per esempiu, è duverebbe esse investigatu da u duttore in modu chì u trattamentu più adattatu pò esse iniziatu.