Anticoagulanti: cosa sò, à chì serve è tippi principali
Cuntenutu
- Quale deve aduprà
- Principali tippi di anticoagulanti
- 1. Anticoagulanti iniettabili
- 2. Anticoagulanti orali
- Rimedi anticoagulanti naturali
- Cura durante u trattamentu
- Rimedi casalinghi chì ùn devenu micca esse usati cù anticoagulanti
L'anticoagulanti sò droghe chì impediscenu a furmazione di coaguli di sangue perchè bluccanu l'azzione di sustanzi chì prumove a coagulazione. I coaguli sò essenziali per guarisce e ferite è smette di sanguinà, ma ci sò situazioni in cui ponu impedisce a circulazione sanguigna, causendu malatie gravi, cum'è colpu, trombosi è embolia pulmonare, per esempiu.
Cusì, l'anticoagulanti permettenu à u sangue di restà sempre liquidu in i navi è pò circulà liberamente, essendu cunsigliatu per e persone chì anu patitu malatie causate da coaguli o chì sò in più risicu di sviluppalli.
I più comunemente aduprati sò l'eparina, a warfarina è u rivaroxaban, chì devenu esse aduprati cun primura è sempre cun surveglianza medica, postu chì u so usu incorrettu pò purtà à l'insorgenza di sanguinamentu seriu.
Quale deve aduprà
L'anticoagulanti devenu esse aduprati da e persone chì sò in un risicu più altu di sviluppà un trombu, cum'è quelli cun aritmie cardiache o chì utilizanu protesi di valvula cardiaca. Sò ancu usati per eliminà un trombu chì si hè digià furmatu, cum'è in i casi di e persone cun trombosi, embolia pulmonaria o infartu.
Principali tippi di anticoagulanti
L'anticoagulanti ponu esse divisi secondu a via di amministrazione è a so forma d'azione:
1. Anticoagulanti iniettabili
Anticoagulanti iniettabili, cume eparina o fondaparinux, sò amministrati per via endovenosa o sottocutanea.
Queste droghe sò generalmente aduprate per prevene a malattia tromboembolica venosa in e persone chì sò state sottoposte à chirurgia, chì anu una mobilità ridotta, per prevene a furmazione di trombi durante l'emodialisi, o per trattà l'infartu miocardicu acutu.
L'eparina pò ancu esse usata in donne incinte per prevene a trombosi, perchè ùn interferisce micca cù a furmazione di u zitellu
2. Anticoagulanti orali
Ci sò sfarenti tippi di anticoagulanti orali, è a vostra scelta dipenderà da a valutazione di u duttore di i so vantaghji è svantaghji per ogni persona:
Tipi | Nomi | Benefici | Svantaghji |
Inibitori di vitamina K | Warfarina (Marevan, Coumadin); Acenocoumarol (Sintrom). | - Assai adupratu; - Più economicu; - Permettenu un cuntrollu più grande di a coagulazione per mezu di esami. | - Bisognu à fà un cuntrollu regulare di a coagulazione; - A dosi deve esse cambiata spessu, - U so effettu pò esse alteratu da altri medicinali o cibi ricchi in vitamina K. |
Anticoagulanti novi | Rivaroxaban (Xarelto); Dabigatrana (Pradaxa); Apixabana (Eliquis). | - Ùn hè micca necessariu fà un cuntrollu regulare di a coagulazione; - Dosi uniche ogni ghjornu; - Pò avè menu effetti collaterali. | - Più caru; - Contraindicatu in parechje malatie; - Ùn anu micca antidoti. |
In u casu di l'inibitori di vitamina K, u cuntrollu di a coagulazione deve normalmente esse fattu una volta à u mese o secondu cunsiglii medichi.
Rimedi anticoagulanti naturali
Ci sò alcune sostanze à base di erbe, cunnisciute popularmente cum'è capace di "diluisce" u sangue è di riduce u risicu di coaguli, cum'è Ginkgo biloba o Dong quai, per esempiu.
Queste piante ponu esse aduprate in tè o ingerite in forma di capsule, vendute in i negozi di alimenti salutari. Tuttavia, u so usu ùn deve micca rimpiazzà e droghe prescritte da u duttore, è ùn deve esse adupratu in cunjunzione cù altri anticoagulanti.
Inoltre, devenu esse presi solu dopu a cunniscenza di u duttore, postu ch'elli ponu interferisce cù l'azzione di altri medicamenti, è, cum'è l'altri medicamenti, sti medicinali à base di erbe devenu esse fermati in u periodu preoperatoriu di qualsiasi chirurgia.
Cura durante u trattamentu
Durante u trattamentu cù anticoagulanti, hè impurtante di:
- Raportate à u duttore ogni volta chì ci sò cambiamenti in a dieta o in l'usu di medicazione per ùn derregulà l'azione di l'anticoagulante;
- Evite di mischjà dui tippi di anticoagulanti, eccettu in casi d'indicazione medica;
- Prestate attenzione à i segni di sanguinamentu, cume macchie eccessive nantu à a pelle, sanguinanti di gengive, sangue in l'urina o in feci è, s'ellu ci hè unu di questi, hè presente, cercate assistenza medica.
Alcuni alimenti ricchi di vitamina K riducenu l'azzione di certi anticoagulanti, cum'è a warfarina, è si deve fà casu à u so cunsumu. Tuttavia, cume a dosa di anticoagulante hè regolabile in funzione di i bisogni di ogni persona, ùn hè micca necessariu fermà u cunsumu di tutti questi alimenti, ma piuttostu per evità un cambiamentu bruscu di dieta, mantenendu una quantità costante in a dieta.
Esempii di sti cibi sò i vegetali verdi scuri è fronde, cum'è spinach, kale, lattuga, in più di u cavulu, u brocciu è u cavolfiore, per esempiu. Vede l'elencu cumpletu di l'alimenti ricchi in vitamina K.
Rimedi casalinghi chì ùn devenu micca esse usati cù anticoagulanti
Hè cumunu per alcune persone aduprà medicinali à base di erbe o rimedi casalinghi, senza cunsiglii medichi, di u ghjornu à ghjornu, perchè pensanu chì sò naturali è chì ùn sò micca dannosi. Tuttavia, alcuni di elli ponu interagisce, di solitu intensificendu, l'effettu di l'anticoagulanti, chì provoca un risicu di sanguinamentu, mettendu a vita di a persona in periculu.
Cusì, e persone chì utilizanu farmaci anticoagulanti o anti-aggregatori, devenu piglià una cura particulare quandu piglianu rimedi casalinghi o integratori alimentari preparati in base à:
- Agliu;
- Ginkgo Biloba;
- Ginseng;
- Saviu rossu;
- Guaco;
- Dong Quai o Angélica Cinese;
- Castagna equina;
- Mirtillo;
- Guarana;
- Arnica.
A causa di stu tipu d'interazzione trà medicazione è rimedii naturali, hè impurtante piglià medicazione solu dopu l'indicazione o l'approvazione di u duttore.