Ronchezza in u zitellu: cause principali è chì fà
Cuntenutu
- 1. Pienghje eccessivu è prolongatu
- 2. Reflussu gastroesofagicu
- 3. Infezzione di virus
- 4. Allergia respiratoria
- 5. Nodi in e corde vocali
- Rimediu casanu per a ronca in u zitellu
- Quandu andà à u duttore
U trattamentu di a ronca in u zitellu pò esse fattu cù misure simplici cum'è cunsulazione di u zitellu quandu ellu pienghje assai è offre assai liquidi durante u ghjornu, chì u chiancimentu eccessivu è prolungatu hè una di e cause principali di ronchezza in u zitellu.
Tuttavia, a rauca in u zitellu pò ancu esse un sintimu di infezioni, generalmente respiratorie, o altre malatie cum'è reflux, allergie o noduli in e corde vocali, per esempiu, è, in questi casi, u trattamentu deve esse guidatu da un pediatre o otorinolaringoiatra è, generalmente implica l'usu di medicazione o trattamentu cù logopedia.
1. Pienghje eccessivu è prolongatu
Questa hè a causa più cumuna è accade perchè u pienu eccessivu è prolungatu pò mette pressione nantu à e corde vocali, rendendu a voce più ronca è ruvida.
Cumu trattà: smette di pienghje u zitellu, cunsulallu è offre assai liquidi cum'è u latte, soprattuttu s'ellu allatta, acqua è suchji naturali, chì ùn devenu micca troppu fretu o troppu caldu.
2. Reflussu gastroesofagicu
Cumu trattà: cunsultate u pediatricu o otorinolaringoiatra per guidà u trattamentu, chì pò comportà solu poche precauzioni, cume l'usu di una zeppa sottu à u materasso è evità di chjinà u zitellu in i primi 20 à 30 minuti dopu i pranzi, o l'usu di medicazione, se necessariu , prescrittu da u pediatra. Amparate più nantu à: Cumu cura di un zitellu cù reflux.
U reflux, chì hè u passaghju di l'alimentu o l'acidu da u stomacu in l'esofago, pò ancu esse una causa di ronchezza in u zitellu, ma cù u trattamentu è una diminuzione di reflux, a ronca sparisce.
3. Infezzione di virus
A voce ronca di u criaturu si face spessu per via di una infezzione da virus, cum'è un fretu, una grippa o una laringite, per esempiu. Tuttavia, in questi casi, a rauca hè temporanea è di solitu si risolve quandu l'infezzione hè trattata.
Cumu trattà: cunsultate u vostru pediatricu o otorinolaringoiatra per prescrive antibiotici o farmaci antivirali, secondu a causa di l'infezzione. Inoltre, impedite à u zitellu di pienghje è offre assai liquidi, nè troppu freddi nè troppu caldi.
4. Allergia respiratoria
In certi casi, a rauca in u zitellu pò esse causata da sostanze irritanti in l'aria cum'è polvere, polline, o capelli, per esempiu chì causanu allergie di e vie aeree è, di cunsiguenza, voce ronca.
Cumu trattà: evitate di espone u zitellu à allergeni cum'è polvere, polline o capelli, pulendu u nasu di u zitellu cù salina o nebulizzazioni, è offre assai liquidi durante u ghjornu. U pediatricu o otorinolaringoiatra pò ancu prescrive antihistaminici è corticosteroidi, se u sintomu ùn migliora micca. Vede altre precauzioni da piglià: Rinite da u zitellu.
5. Nodi in e corde vocali
I noduli in e corde vocali consistenu in un ispessimentu di e corde vocali, è sò dunque simili à i calli. Sò causati da un sovraccaricu di u tessutu durante l'usu eccessivu di a voce, cum'è un piantu eccessivu o prolungatu o un pienghje.
Cumu trattà: cunsultate un logopedista per a terapia di voce, chì cunsiste in l'educazione è a furmazione di l'assistenza vocale. In certi casi, a chirurgia pò esse necessaria per rimuovere i noduli.
Rimediu casanu per a ronca in u zitellu
Un grande rimediu casanu per a ronca hè u tè di zenzeru, chì sta pianta medicinale hà una azzione chì allevia l'irritazione di e corde vocali, in più di avè pruprietà antimicrobiche chì aiutanu à eliminà i microorganismi chì ponu esse causanti un'infezzione, per esempiu.
Tuttavia, questu rimediu deve esse adupratu solu nantu à i zitelli di più di 8 mesi di età è cù l'autorizazione di u pediatra, postu chì u zenzeru pò esse aggressivu per u stomacu.
Ingredienti
- 2 cm di zenzero;
- 1 tazza d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Schiacciate leggermente u zenzeru o fate qualchì tagliu da i so lati. Dopu aghjunghje à a tazza d'acqua bullente è lasciate riposà per 10 minuti. Infine, quandu u tè hè leggermente caldu, date da 1 à 2 cucchiai da bere per u zitellu.
Questu rimediu pò esse ripetutu trà 2 à 3 volte à ghjornu, secondu e linee guida di u pediatra.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante di cunsultà u vostru pediatricu o otorinolaringoiatra in i casi induve:
- u zitellu in più di ronca, sbava o hà difficultà à respirà;
- u zitellu hà menu di 3 mesi;
- a ronca ùn si ne và in 3 à 5 ghjorni.
In questi casi, u duttore raccomanda di fà testi per identificà a causa, fà u diagnosticu è guidà u trattamentu adattatu.