Perchè a mo ansia hè peghju di notte?
Cuntenutu
- Capisce ciò chì accade
- "U prublema per quelli chì soffrenu [di] ansietà hè chì di solitu ùn ci hè bisognu di l'ansietà. U periculu fisicu ùn hè micca reale è ùn ci hè bisognu di luttà o di fughje ".
- U peghju
- Cumbattendu i demonii
- Ma per evità d'avè quelle notti in tuttu, Treadway suggerisce di sviluppà una rutina di sonnu chì pò aiutà cù a transizione da u ghjornu à a notte.
- Ci hè aiutu
"Quandu e luci sò spente, u mondu hè tranquillu, è ùn ci sò più distrazioni à truvà".
Succede sempre di notte.
E luci si spenghjenu è a mo mente gira. Ripete tutte e cose chì aghju dettu chì ùn sò micca surtite cum'e vulia dì. Tutte l’interazzione chì ùn andavanu micca cum’è vulia. Mi bombarda cun penseri intrusivi - video orribili chì ùn possu micca alluntanà, ghjucendu più è più in capu.
Mi batte per i sbaglii chì aghju fattu è mi tortura cun preoccupazioni chì ùn possu micca fughje.
È sì, chì sì, chì sì?
A volte seraghju inalteratu ore sane, a rota di cricciolu di a mo mente ricusendu di rinuncià.
È quandu a mo ansietà hè à u peghju, mi seguita spessu ancu in i mo sogni. Imaghjini scuri è intricciati chì parenu inquietanti è troppu veri, resultendu in un sonnu inquietu è sudori di notte chì servenu da prova più di u mo panicu.
Nimu ùn hè divertente - ma ùn hè ancu micca cumpletamente scunnisciutu. Aghju occupatu di l'ansietà dapoi i mo anni è hè sempre statu u peghju di notte.
Quandu e luci sò spente, u mondu hè tranquillu, è ùn ci sò più distrazioni à truvà.
Campà in un statu legale di cannabis aiuta. E notti chì sò e peghju, ghjungu per a mo penna vape alta in CBD è di solitu basta per calmà u mo core di corsa. Ma prima di a legalizazione in Alaska, quelle notte eranu mine è solu per passà.
Avaria pagatu tuttu - datu tuttu - per una furtuna di scappalli.
Capisce ciò chì accade
Ùn sò micca solu in questu, secondu u psicologu clinicu Elaine Ducharme. "In a nostra sucietà, l'individui spende miliardi di dollari per sbarrazzassi di l'ansietà", dice à Healthline.
Spiega chì i sintomi di l'ansietà, però, ponu spessu salvà a vita. "Ci mantenenu attenti à u periculu è assicuranu a sopravvivenza". Ella parla di u fattu chì l'ansietà hè in fondu a lotta o a reazione di u nostru corpu - in pratica, benintesa.
"U prublema per quelli chì soffrenu [di] ansietà hè chì di solitu ùn ci hè bisognu di l'ansietà. U periculu fisicu ùn hè micca reale è ùn ci hè bisognu di luttà o di fughje ".
È questu hè u mo prublema. E mo preoccupazioni sò raramente vita è morte. Eppuru, mi tenenu alzatu di notte quantunque.
Nicky Treadway, cunsiglieru licenziatu in salute mentale, spiega chì, durante u ghjornu, a maiò parte di e persone cun ansietà sò distratte è focalizate nantu à i compiti. "Sentenu i sintomi di l'ansietà, ma anu posti megliu per sbarcalli, passendu da u puntu A à B à C tutta a ghjurnata".
Eccu cumu campu a mo vita: mantenendu u mo piattu cusì pienu chì ùn aghju micca u tempu di stà. Sempre chì aghju qualchì altra cosa da focalizà, l'ansietà pare gestibile.
Ma quandu l'ansietà di notte si mette in opera, Treadway spiega chì u corpu cambia in u so ritmu circadianu naturale.
"A luce scende, a produzzione di melatonina in u corpu cresce, è u nostru corpu ci dice di riposà", dice. "Ma per qualchissia chì hà ansietà, hè difficiule di lascià quellu locu d'iperarousal. Cusì u so corpu hè una lotta di lotta contr'à u ritmu circadianu ".
Ducharme dice chì l'attacchi di panicu si producenu cù a più frequenza trà 1:30 è 3:30 a.m. «A notte, e cose sò spessu più calme. Ci hè menu stimulazione per a distrazione è più opportunità per preoccupassi ".
Ella aghjusta chì ùn pudemu avè nisun cuntrollu nantu à una di queste cose, è sò spessu aggravate da u fattu chì l'aiutu hè menu dispunibile di notte.
Dopu tuttu, à quale duvete chjamà à 1 in a mattina quandu u vostru cervellu vi mette in una maratona di preoccupazioni?
U peghju
In i mumenti i più bughji di a notte, mi cunvincu chì tutti quelli chì amu mi odianu. Chì sò un fiascu à u mo travagliu, à a crianza, à a vita. Mi dicu à me stessu chì tutti quelli chì mi anu mai fattu male, o chì m'hanu lasciatu, o chì anu parlatu male di mè in qualunque modu eranu assolutamente à diritta.
L'aghju meritatu. Ùn sò micca abbastanza. Ùn saraghju mai.
Questu hè ciò chì a mo mente mi face.
Vecu un terapeuta. Pigliu meds. Cercu assai per dorme abbastanza, per esercità, per manghjà bè, è per fà tutte e altre cose chì aghju trovu aiutanu à mantene l'ansietà à cantu. È a maiò parte di u tempu, funziona - o almenu, funziona megliu chè di ùn fà nunda.
Ma l'ansietà hè sempre quì, ferma nantu à u cantu, aspittendu qualchì avvenimentu di vita chì accada da pudè filtrà è fà mi interrugà tuttu ciò chì aghju mai sapiutu di me stessu.
È l'ansietà sà chì hè di notte quandu sò u più vulnerabile.
Cumbattendu i demonii
Ducharme mette in guardia contru à aduprà marijuana cum'è eiu in quelli mumenti i più foschi.
"A marijuana hè un prublema difficiule", spiega. "Ancu se ci sò qualchì prova chì a marijuana pò alleviare l'ansietà à cortu andà, ùn hè micca cunsigliatu cum'è una soluzione à longu andà. Alcune persone diventanu più ansiosi nantu à u pote è ponu sviluppà sintomi paranoici ".
Per mè, questu ùn hè micca prublema - forse perchè ùn mi basu micca nantu à a marijuana ogni notte. Sò solu quelle poche volte à u mese quandu e mo medicazione regulare ùn facenu micca u scherzu è aghju bisognu di dorme.
Ma per evità d'avè quelle notti in tuttu, Treadway suggerisce di sviluppà una rutina di sonnu chì pò aiutà cù a transizione da u ghjornu à a notte.
Questu pò includere piglià una doccia di 15 minuti ogni notte, aduprendu olii essenziali di lavanda, ghjurnale è meditazione. "In questu modu simu più propensi à passà à u sonnu, è à avè un sonnu di megliu qualità".
A dicu, questu hè un settore chì puderia migliorà. Cum'è scrittore freelance autonomu, a mo rutina di dorme include spessu u travagliu finu à chì mi sentu troppu stancu per scrive un'altra parolla - è dopu spegne e luci è lasciami solu cù i mo penseri rotti.
Ma dopu à più di duie decennie trattendu di l'ansietà, sò ancu ch'ella hà ragione.
Più duru per travaglià per curà mi stessu è attaccà à e routine chì mi aiutanu à rilassassi, più faciule hè a mo ansietà - ancu a mo ansietà di notte - di gestisce.
Ci hè aiutu
È forse questu hè u puntu. Sò venutu à accettà chì l'ansietà serà sempre una parte di a mo vita, ma sò ancu chì ci sò cose chì possu fà per aiutà à tene lu in cuntrollu, chì hè qualcosa chì Ducharme hè passiunatu per assicurassi chì l'altri ne sianu cuscenti.
"A ghjente hà bisognu di sapè chì i disordini d'ansietà sò assai curabili", dice. "Parechji rispondenu assai bè à u trattamentu cù tecniche CBT è medicazione, amparendu à stà in u mumentu - micca in u passatu o in u futuru - ancu senza medicinali. Altri ponu avè bisognu di medicinali per calmassi abbastanza per amparà è prufittà di e tecniche CBT ".
Ma in ogni modu, spiega ella, ci sò metudi è medicazione dispunibili chì ponu aiutà.
In quantu à mè, ancu se aghju impegnatu 10 anni di a mo vita in una terapia estensiva, ci sò alcune cose chì sò in definitiva veramente difficiule da fughje. Hè per quessa chì provu u mo più forte per esse gentile cun me stessu - ancu per a parte di u mo cervellu chì a volte mi piace torturami.
Perchè sò abbastanza. Sò forte, cunfidente è capace. Sò una mamma innamurata, un scrittore di successu, è un amicu devotu.
È sò equipatu per affrontà qualsiasi sfida chì mi vene.
Ùn importa micca ciò chì u mo cervellu di notte cerca di dimmi.
Per u registru, site ancu voi. Ma se a vostra ansietà vi mantene a notte, parlate cun un duttore o terapeuta. Meritate di truvà sollievu, è ci sò opzioni dispunibili per ghjunghje.