Apnea di u sonnu: chì hè, sintomi è tippi principali
Cuntenutu
L'apnea di u sonnu hè un disordine chì provoca una pausa momentanea in a respirazione o una respirazione assai bassa durante u sonnu, resultendu in ronfii è un pocu di riposu rilassante chì ùn vi permette micca di recuperà a vostra energia. Cusì, in più di a sonnolenza durante u ghjornu, sta malatia provoca sintomi cum'è difficultà à cuncentrazione, cefalea, irritabilità è ancu impotenza.
L'apnea di u sonnu accade per via di l'ostruzzione di e vie aeree per via di a disregulazione di i musculi faringi. Inoltre, ci sò abitudini di vita chì aumentanu u risicu di sviluppà apnea ostruttiva di u sonnu, cume esse in sovrappesu, bere alcolu, fumà è aduprà pillole per dorme.
Stu disordine di u sonnu deve esse trattatu migliorendu l'abitudini di vita è aduprendu una maschera d'ossigenu chì spinge l'aria in e vie aeree è facilita a respirazione.
Cumu identificà
Per identificà l'apnea ostruttiva di u sonnu, i seguenti sintomi sò da nutà:
- Rossu durante u sonnu;
- Svegliu parechje volte di notte, ancu per qualchì siconda è imperceptiblemente;
- A respirazione ferma o soffocazione durante u sonnu;
- Sonnu eccessivu è stanchezza durante u ghjornu;
- Svegliu per urinà o perde urina mentre dorme;
- Avete un mal di testa in a mattina;
- Diminuisce e prestazioni in studii o travagliu;
- Avè cambiamenti in cuncentrazione è memoria;
- Sviluppà irritabilità è depressione;
- Avè impotenza sessuale.
Sta malatia accade per via di un restringimentu in e vie aeree, in a regione di u nasu è di a gola, chì accade, principalmente, per una deregulazione di l'attività di i musculi di a regione di a gola chjamata faringe, chì pò esse eccessivamente rilassata o restringuta durante a respirazione. U trattamentu hè fattu da un pneumologu, chì pò raccomandà un dispositivu chjamatu CPAP o, in certi casi, chirurgia.
Hè più cumunu in e persone di più di 50 anni, è a quantità è l'intensità di i sintomi varieghjanu secondu a gravità di l'apnea, chì hè influenzata da fattori cum'è u sovrappesu è l'anatomia di e vie aeree di a persona, per esempiu.
Vede ancu altre malatie chì causanu un sonnu eccessivu è stanchezza.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu definitivu di a sindrome di l'apnea di u sonnu hè fattu cù a polisomnografia, chì hè un esame chì analizza a qualità di u sonnu, misurendu l'onde cerebrali, i muvimenti di i musculi respiratori, a quantità di aria chì entra è lascia durante a respirazione, in più di a quantità di ossigenu in u sangue. Questa prova serve per identificà sia l'apnea sia altre malatie chì interferiscenu cù u sonnu. Amparate più nantu à cumu si faci a polisomnografia.
Inoltre, u duttore farà una valutazione di a storia medica di u paziente è l'esame fisicu di i pulmoni, di a faccia, di a gola è di u collu, chì pò ancu aiutà à distingue trà i tippi di apnea.
Tipi di apnea di u sonnu
Ci hè 3 tippi principali di apnea di u sonnu, chì ponu esse:
- Apnea ostruttiva di u sonnu: accade in a maiò parte di i casi, per via di l'ostruzione di e vie aeree, causata da u rilassamentu di i musculi respiratori, u restringimentu è i cambiamenti in l'anatomia di u collu, di u nasu o di a mascella.
- Apnea centrale di u sonnu: accade di solitu dopu qualchì malattia chì provoca danni cerebrali è cambia a so capacità di regulà u sforzu respiratoriu durante u sonnu, cum'è in casi di tumore cerebrale, post-ictu o malatie degenerative di u cervellu, per esempiu;
- Apnea mista: hè causatu da a presenza sia di l'apnea ostruttiva sia di a centrale, essendu u tippu u più raru.
Ci sò ancu casi di apnea temporanea, chì pò accade in e persone cun infiammazione di l'ammigdalie, tumore o polipi in a regione, per esempiu, chì ponu ostaculà u passaghju di l'aria durante a respirazione.
Cumu trattà
Per trattà l'apnea di u sonnu, ci sò alcune alternative:
- CPAP: hè un dispositivu, simile à una maschera di ossigenu, chì spinge l'aria in e vie aeree è facilita a respirazione è migliora a qualità di u sonnu. Hè u trattamentu principale per l'apnea di u sonnu.
- Chirurgia: si face in i pazienti chì ùn migliuranu micca cù l'usu di CPAP, chì pò esse un modu di curà l'apnea, cù a currezzione di u restringimentu o l'ostruzzione di l'aria in e vie aeree, a currezzione di e deformità in a mascella o u piazzamentu di l'implanti .
- Correzione di l'abitudini di vita: hè impurtante di lascià abitudini chì ponu aggravà o scatenà l'apnea di u sonnu, cume fumà o ingerisce sostanze chì causanu a sedazione, in più di perde pesu.
I segni di migliurazione ponu piglià qualchì settimana per esse rimarcati, ma pudete digià vede una diminuzione di stanchezza per tutta a ghjurnata per via di un sonnu più riparatore. Scuprite più infurmazioni nantu à u trattamentu per l'apnea di u sonnu.