Apraxia di u discorsu in a zitiddina è l'età adulta: chì hè, sintomi è cumu trattà

Cuntenutu
- Tipi è cause di apraxia di u discorsu
- 1. Apraxia di parlà congenitu
- 2. Apraxia di u discorsu acquistatu
- Chì sò i sintomi
- Chì ghjè u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'apraxia di a parolla hè carattarizata da un disordine di a parolla, in quale a persona hà difficultà à parlà, chì ùn hè micca capace di articulà currettamente i musculi implicati in a parolla. Benchè a persona sia capace di ragiunà currettamente, hà difficultà à articulà e parolle, pudendu trascinà alcune parolle è disturbe alcuni suoni.
E cause di l'apraxia varienu secondu u tippu di apraxia, è ponu esse genetiche o accadenu per via di danni cerebrali, in ogni stadiu di a vita.
U trattamentu hè generalmente fattu cù sessioni di logopedia è eserciziu in casa, chì duverebbe esse raccomandatu da u logopedista o da u logopedu.

Tipi è cause di apraxia di u discorsu
Ci hè dui tippi di apraxia di parlà, classificati secondu u mumentu in u quale hè apparsu:
1. Apraxia di parlà congenitu
L'apraxia di a parolla congenita hè presente à a nascita è hè rilevata solu in a zitellina, quandu i zitelli cumincianu à amparà à parlà. Ùn hè ancu chjaru chì cause sò à a so origine, ma si pensa chì pò esse ligatu à fattori genetichi o assuciatu à malatie cum'è autismu, paralisi cerebrale, epilepsia, condizioni metaboliche o un disordine neuromusculare.
2. Apraxia di u discorsu acquistatu
L'apraxia acquistata pò accade in ogni tappa di a vita, è pò esse causata da danni cerebrali, per via di un accidente, infezioni, ictus, tumore cerebrale o per una malattia neurodegenerativa.
Chì sò i sintomi
Alcuni di i sintomi più cumuni causati da l'apraxia di u discorsu sò difficoltà à parlà, per l'incapacità di articulà currettamente a mascella, e labbra è a lingua, chì pò include discursu sfocatu, discorsu cun un numeru limitatu di parolle, distorsione di alcuni soni, è pause trà sillabe o parolle.
In u casu di i zitelli chì sò dighjà nati cù stu disordine, ponu truvà più difficiule à dì qualchì parolla, soprattuttu s'elli sò assai longhi. Inoltre, assai di elli anu un ritardu in u sviluppu di a lingua, chì si pò manifestà micca in termini di significatu è di custruzzione di frasi, ma ancu in lingua scritta.
Chì ghjè u diagnosticu
Per distingue l'apraxia da u discorsu da altre malatie cù sintomi simuli, u duttore pò fà una diagnosi chì cunsiste in l'esecuzione di testi di udizione, per capisce se a difficoltà di parlà hè legata à prublemi uditivi, esame fisicu di e labbra, mascella è lingua, per capisce s'ellu ci hè qualchì malformazione chì hè a fonte di u prublema, è a valutazione di parlà.
Vede altri disordini di u linguaghju chì ponu avè sintomi simili.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di solitu si compone di sessioni di logopedia, chì sò adattate à a gravità di l'apraxia di a persona. Durante queste sessioni, chì devenu esse frequenti, a persona deve praticà sillabe, parolle è frasi, cù a guida di un terapeuta.
Inoltre, duvete cuntinuà à praticà in casa, pudendu fà alcuni esercizii logopedici raccomandati da u terapeuta o logopedista.
Quandu l'apraxia di u discorsu hè assai severa, è ùn migliora micca cù a logopedia, pò esse necessariu aduttà altri metudi di cumunicazione, cum'è a lingua di i segni.