Brucia in lingua: cosa pò esse è cumu trattallu
Cuntenutu
- 1. Manghjà cibi caldi, acidici o piccanti o bevande
- 2. Bocca asciutta
- 3. Mancanza di vitamina B
- 4. Infezzione di levitu
- 5. Sindrome di bocca ardente
- Quandu andà à u duttore
A sensazione di brusgiata o di brusgiata nantu à a lingua hè un sintomu relativamente cumunu, soprattuttu dopu avè bevutu una bevanda assai calda, cum'è u caffè o u latte caldu, chì finisce per brusgià u rivestimentu di a lingua. Tuttavia, stu sintumu pò ancu cumparisce senza ragione apparente, è pò indicà un prublema di salute cum'è carenza nutrizionale, irritazione di a bocca o solu indicà un sindrome di bocca secca, per esempiu.
Cusì, ogni volta chì a sensazione di brusgiu in a lingua appare improvvisamente è richiede più di 2 à 3 ghjorni per sparisce, hè cunsigliatu di cunsultà un dentistu o ancu un medicu generale, per valutà a cavità orale è identificà a causa, iniziendu u trattamentu più adattu .
1. Manghjà cibi caldi, acidici o piccanti o bevande
Questa hè a causa principale di brusgiatura di a lingua chì apparisce in quasi tutte e persone, almenu una volta in a so vita. A brucia si face perchè sì manghjate qualcosa di assai caldu, a temperatura pò finisce per causà un brusgiu nantu à a lingua, labbra, gengive o guance. Inoltre, l'alimenti acidi, cum'è agrumi o alimenti assai piccanti, ponu ferisce a lingua è causà una sensazione di brusgiu. A maiò parte di u tempu, sta cremazione hè dolce, ma pò causà disconfort è perdita di sensazione finu à 3 ghjorni.
Cosa da fà: per alleviare i sintomi, si deve dà preferenza à l'alimenti è e bevande fredde, lascendu u caldu più caldu per dopu a sparizione di i sintomi. Dunque, una bona tecnica hè di lascià u cibu frescu prima di manghjà, per esempiu. Duvete ancu evità di aghjunghje alimenti piccanti è frutti acidi, cum'è kiwi, ananas o pompelmo, per esempiu. Inoltre, una bona igiene orale deve esse mantenuta è, se a brusgiatura hè assai severa, cunsultate un medicu generale.
2. Bocca asciutta
A siccità di a bocca nasce quandu e ghiandole salivari sò incapaci di pruduce abbastanza saliva per mantene umida a mucosa orale è a lingua. Quandu accade questu, hè normale chì una sensazione di brusgiu o di tinghje apparisca nantu à a lingua.
Alcune di e cause più cumuni di a bocca secca includenu prublemi cù glàndule salivari o l'usu di qualchi medicazione. Inoltre, e malatie chì compromettenu u sistema immunitariu, cum'è u sindrome di Sjögren, u SIDA è u diabete causanu ancu secchezza di a bocca, è cambiamenti ormonali, più cumuni in e donne, ponu ancu causà secchezza di a bocca è, dunque, hè pussibule chì alcuni e persone anu brusgiatu di a lingua in periodi specifici di a vita, cum'è durante a menstruazione, per esempiu. Cunnosce e cause principali di a bocca secca è cosa fà.
Cosa da fà: quandu a to bocca si sente assai secca, duverebbe cresce u vostru cunsumu d'acqua o masticà gomma senza zuccheru, per esempiu, per stimulà a produzzione di saliva. Tuttavia, quandu a secchezza persiste per un bellu pezzu, un medicu generale deve esse cunsultatu per identificà a causa è inizià u trattamentu più adattu.
3. Mancanza di vitamina B
A mancanza di vitamine B di solitu provoca una leggera infiammazione di a mucosa orale, purtendu à l'apparizione di brusgiature in lingua, gengive è guance. Tuttavia, a mancanza di minerali cum'è u ferru è u zincu pò ancu causà u listessu tipu di sintomi.
Stu tipu di carenza hè più cumunu in e persone chì ùn seguitanu micca una dieta variata o chì seguitanu un modu di vita più ristrettu di l'alimenti, cum'è vegetariani o vegani, per esempiu. Vede chì cibi sò i più ricchi in vitamina B, zincu o ferru.
Cosa da fà: l'ideale hè di manghjà sempre una dieta assai variata, tuttavia, s'ellu ci hè un suspettu di carenza di vitamina, duvete cunsultà u vostru duttore per fà un test di sangue è inizià a supplementazione necessaria.
4. Infezzione di levitu
L'infezzione di u levitu, cunnisciuta cum'è candidiasi, pò ancu cumparisce nantu à a lingua, soprattuttu quandu ùn avete micca una igiene orale adeguata. Quandu sta situazione accade, hè cumunu d'avè una sensazione di zingara o brusgiatura nantu à a lingua, è ancu altri segni cum'è u malu soffiu è una lingua biancastru. Vede altri segni di candidiasi orale.
Cosa da fà: di solitu l'infezzione pò esse cuntrullata cun igiene orale adeguata, almenu duie volte à ghjornu. In ogni casu, s'ellu ùn sparisce micca in 1 settimana, un dentista o un medico generale deve esse cunsultatu, perchè pò esse necessariu aduprà qualchì antifungale per trattà l'infezzione.
5. Sindrome di bocca ardente
Si tratta di un sindrome relativamente raru induve a sensazione di brusgiu nantu à a lingua, e labbra, u palatu è altre zone di a bocca nasce senza ragione apparente è pò durà parechji anni. Inoltre, altri segni ponu apparisce, cum'è zinghje è cambiamenti di gustu, in particulare in e donne di più di 60 anni.
E cause di stu sindrome ùn sò ancu cunnisciute, ma u stress eccessivu, l'ansietà è a depressione parenu esse fattori chì aumentanu u risicu di sviluppallu.
Cosa da fà: quandu questu sindromu hè suspettatu, un duttore deve esse cunsultatu per cunfirmà u diagnosticu è scartà altre pussibilità. U duttore pò raccomandà collutori è rimedii, cume antidepressivi triciclici à bassa dose, benzodiazepine o anticonvulsivanti. U trattamentu dipenderà da l'esame fisicu, l'analisi è a storia medica di a persona.
Quandu andà à u duttore
Di solitu, a sensazione di brusgiu nantu à a lingua sparisce in pocu tempu, mantenendu una igiene orale curretta è beie almenu 2 litri d'acqua à ghjornu. Tuttavia, hè consigliabile andà à u duttore se:
- A sensazione di brusgiu dura più di 1 settimana;
- Ci hè difficultà à manghjà;
- Altri segni cumpariscenu, cume placche bianche nantu à a lingua, sanguinamentu o cattivu odore intensu
In questi casi, un dentistu o medicu generale deve esse cunsultatu per identificà a causa curretta è inizià u trattamentu più adattu.
Vede ancu ciò chì pò causà dolore à a lingua è chì fà.