Trombosi contraccettiva: 6 segni da guardà
Cuntenutu
- 6 sintomi principali di trombosi
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Chì contraceptivi ponu causà trombosi
- Quale ùn deve micca aduprà contraceptivi
L'usu di contraceptivi pò aumentà a probabilità di sviluppà una trombosi venosa, chì hè a furmazione di un coagulu in una vena, ostruendu in parte o in tuttu u flussu di sangue.
Ogni contraccettivu ormonale, sia in forma di pillule, iniezioni, impianti o patch, pò avè questu effetti secondariu perchè cuntenenu una associazione di ormoni estrogeni è progesterone, chì per prevene a gravidanza, finiscenu ancu da interferisce cù i meccanismi di coagulazione di u sangue, facilitendu a formazione di coaguli .
Tuttavia, deve esse ricordatu chì u risicu di trombosi resta assai bassu, è hè assai più probabile chì accada per altre cause, cume fumà, malatie chì alteranu a coagulazione o dopu un periodu di immobilizazione, per via di chirurgia o di un longu viaghju, per esempiu.
6 sintomi principali di trombosi
A forma più cumuna di trombosi chì apparisce in e donne chì utilizanu contraccettivi hè a trombosi venosa profonda, chì si verifica in le gambe, è chì di solitu provoca sintomi cume:
- Gonfi in una sola gamba;
- Rossu di a perna affettata;
- Veni dilatati in a gamba;
- Aumenta a temperatura lucale;
- Dolore o pesantezza;
- Spessimentu di a pelle.
Altre forme di trombosi, chì sò più rare è più gravi, includenu emboli pulmonari, chì causanu mancanza di respiru severu, respirazione rapida è dolore toracicu, o trombosi cerebrale, chì provoca sintomi simili à un ictu, cù perdita di forza in un latu di u corpu è difficultà à parlà.
Scuprite più infurmazioni nantu à ogni tipu di trombosi è i so sintomi.
Cosa da fà in casu di suspettu
Quandu si suspetta una trombosi, duvete andà subitu à l'uspidale. U duttore pò urdinà testi, cume ecografia, doppler, tomografia è analisi di sangue. Tuttavia, ùn ci hè nisun test chì confermi chì a trombosi venosa hè stata causata da l'usu di contraccettivi, dunque, questu suspettu hè cunfermatu quandu altre cause più probabili di trombosi ùn sò state trovate, cume un viaghju prolungatu, dopu a chirurgia, fumà o malattie di coagulazione, per esempiu.
Chì contraceptivi ponu causà trombosi
U risicu di sviluppà a trombosi hè prupurziunale à i valori di l'ormone estrogenu in a formula, dunque, i contraccettivi cù più di 50 mcg di estradiol sò quelli chì anu più probabilità di sviluppà stu tippu d'effettu, è si consiglia di aduprà, ogni volta pussibule, quelli chì cuntenenu da 20 à 30 mcg di sta sustanza.
Vede altri effetti collaterali cumuni di a pillula di cuntrollu di nascita è chì fà.
Quale ùn deve micca aduprà contraceptivi
Malgradu e pussibilità aumentate, e probabilità di sviluppà una trombosi per mezu di l'usu di contracettivi restanu chjuchi, a menu chì a donna abbia altri fattori di risicu, chì cumbinati cù l'usu di a pillula, ponu lascià stu risicu elevatu.
E situazioni chì aumentanu u risicu di trombosi, evitendu l'usu di contraccettivi, sò:
- Fumà;
- Età sopra 35 anni;
- Storia familiale di trombosi;
- Migraña frequente;
- Obesità;
- Diabete.
Dunque, ogni volta chì una donna hà da cumincià à aduprà un contraccettivu, hè raccomandatu di passà prima una valutazione da u ginecologu, chì puderà fà a valutazione clinica, l'esame fisica, è dumandà testi per rende a pussibilità di cumplicazioni più difficiule.