Aritmia cardiaca: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Principali cause di arritmia
- 1. Ansietà è stress
- 2. Ipotiroïdismu severu
- 3. Malatia di Chagas
- 4. Anemia
- 5. Aterosclerosi
- 6. Valvulopatie
- 7. Malatia cungenita
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Trattamentu di i battiti cardiaci lenti
- 2. Trattamentu di i battiti cardiaci accelerati
L'aritmia cardiaca hè qualsiasi cambiamentu in u ritmu di u battitu di u core, chì pò fà chì batti più veloce, più lente o simpliciamente fora di ritimu. A frequenza di i battiti di u core in un minutu cunsiderata nurmale in un individuu in riposu, hè trà 50 à 100.
L'aritmia cardiaca pò esse benigna o maligna, cù tippi benigni chì sò i più cumuni. L'aritmie cardiache benigne sò quelle chì ùn alteranu micca a funzione è e prestazioni di u core è ùn portanu micca più risichi di morte, è ponu esse cuntrullati cù medicazione è attività fisica. I maligni, invece, aggravanu cù sforzu o eserciziu è ponu purtà à a morte.
A cura per l'aritmia cardiaca hè pussibile solu quandu hè identificata è trattata à tempu. Cusì, per uttene una guarigione, hè impurtante chì a persona sia monitorata da u cardiologu è sottumessi trattamentu secondu l'indicazione.
Principali sintomi
U sintomu principale di aritmia cardiaca hè un cambiamentu di i battiti di u core, cù palpitazioni cardiache, un core acceleratu o battiti cardiaci più lenti, ma altri sintomi ponu ancu cumparisce, cum'è:
- Sensazione di un pezzu in a gola;
- Sturdimentu;
- Svenimentu;
- Sensazione di debbulezza;
- Stanchezza faciule;
- Dolore di pettu;
- Mancanza di respira;
- Malessere generale.
In certi casi, i sintomi ùn sò micca presenti è u duttore pò suspettà solu aritmia cardiaca quandu verifica u polsu di a persona, esegue un'auscultazione cardiaca o esegue un elettrocardiogramma.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di aritmia cardiaca hè fattu da u cardiologu per mezu di testi chì valutanu a struttura di u core è u so funziunamentu. Inoltre, i testi indicati ponu variare da persona à persona è secondu altri sintomi chì ponu esse presentati è a frequenza di l'aritmia.
Cusì, un elettrocardiograma, un holter di 24 ore, test di eserciziu, studiu elettrofisiulogicu è u test TILT ponu esse indicati da u duttore. Cusì, realizendu sti testi hè pussibile micca solu di diagnosticà l'arritmia, ma ancu d'identificà a causa di sta alterazione in modu chì u trattamentu più adattu pò esse indicatu. Vede più nantu à e prove chì valutanu u core.
Principali cause di arritmia
L'aritmia cardiaca pò accade per via di situazioni diverse è ùn hè micca direttamente ligata à i cambiamenti in u core. Cusì, e principali cause di arritmia cardiaca sò:
1. Ansietà è stress
U stress è l'ansietà ponu causà parechji prublemi di salute per alterazione di a produzzione di cortisol, chì pò causà sintomi cume cambiamenti di frequenza cardiaca, sudore freddu, tremori, vertigini o bocca secca, per esempiu. Vede cunsiglii nantu à cumu gestisce u stress.
2. Ipotiroïdismu severu
L'ipotiroïdismu hè una alterazione di a glàndula tiroidea induve a pruduzzione insufficiente di ormoni tiroidiali, chì pò alterà a frequenza cardiaca è fà chì u core batte più lente di u normale.
Oltre à l'aritmia, hè cumunu chì altri sintomi relativi à a disfunzione tiroidea apparsu, cum'è l'aumentu di pesu, stanchezza eccessiva è perdita di capelli, per esempiu. Cunnosce altri sintomi di ipotiroïdismu.
3. Malatia di Chagas
A malattia di Chagas hè una malattia infettiva causata da u parassita Trypanosoma cruzi chì pò ancu esse ligata à l'arritmia cardiaca. Questu hè chì, quandu a malatia ùn hè micca identificata, u parassita pò stà è sviluppassi in u core, chì pò causà l'allargamentu di i ventriculi di u core, l'allargamentu di questu organu è l'insufficienza cardiaca. Vede cumu identificà a malattia di Chagas.
4. Anemia
L'anemia pò ancu causà aritmia, chì in questu casu ci hè una diminuzione di a quantità di emoglobina in u sangue, resultendu in menu ossigenu trasportatu in u corpu, chì significa chì ci hè a necessità di aumentà u travagliu di u core per fà tuttu u l'organi ricevenu abbastanza ossigenu, dendu origine à l'aritmia.
Ancu se l'aritmia hè pussibule, altri sintomi sò più cumuni in casu d'anemia, cume stanchezza eccessiva, sonnolenza, difficoltà à cuncentrazione, perdita di memoria è poca appetita, per esempiu.
5. Aterosclerosi
L'aterosclerosi currisponde à a presenza di placche grasse in i vasi sanguini o arterie cardiache cum'è e arterie coronarie, ciò chì rende difficile passà quantità ideali di sangue à u core. Di conseguenza, u core deve travaglià più duru per chì u sangue possa circulà currettamente per u corpu, ciò chì porta à aritmia.
6. Valvulopatie
E valvulopatie sò malatie chì toccanu e valvule di u core, cum'è e valvule tricuspid, mitrale, pulmonare è aortica.
7. Malatia cungenita
A malatia cungenita hè caratterizata da un cambiamentu in a struttura di u core chì si forma prima di a nascita, chì pò interferisce direttamente cù u funziunamentu di u core. In questu casu, hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu u più prestu pussibule è mantenutu secondu a guida di u cardiologu pediatricu.
Oltre à queste malattie, ci sò ancu altri fattori chì ponu causà arritmia, cume effetti collaterali di certi medicinali, usu di droghe, eserciziu intensu, fallimenti di e cellule cardiache, cambiamenti in concentrazioni di sodiu, potassiu è calciu in u corpu o complicazioni dopu a chirurgia cardiaca.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'aritmia cardiaca pò varià secondu a causa di u cambiamentu, a gravità di l'aritmia, a frequenza chì accade, l'età di a persona è sì altri sintomi sò prisenti.
Cusì, in casi più lenti, u duttore pò indicà solu cambiamenti in u modu di vita, in cui a persona deve pruvà à avè una dieta più sana è più equilibrata è praticà attività fisiche di modu regulare, in più hè impurtante di circà attività chì aiutanu per rilassate, soprattuttu quandu u cambiamentu di a frequenza cardiaca hè nutatu.
1. Trattamentu di i battiti cardiaci lenti
L'aritmia chì provoca battiti cardiaci lenti, chjamata bradicardia, quandu ùn ci hè alcuna causa chì pò esse curretta, u trattamentu duveria esse fattu cù u piazzamentu di un pacemaker per aiutà à regulà i battiti cardiaci, postu chì ùn ci hè alcuna droga chì possa accelerà u core in modu fiduciale. Amparate cumu funziona u pacemaker.
2. Trattamentu di i battiti cardiaci accelerati
In u casu di l'aritmia chì provoca un battitu cardiacu acceleratu, i trattamenti chì ponu esse fatti sò:
- Usu di medicazione antiaritmica digoxina per regulà è nurmalizà i battiti di u core;
- Usu di farmaci anticoagulanti cum'è warfarina o aspirina per prevene i coaguli di sangue chì ponu causà emboli;
- Chirurgia di ablazione ch'ellu hè una prucedura chì hà per scopu di caccià o di distrugge una via di segnalazione elettrica di u core chì hè alterata è chì pò esse u mutivu di l'aritmia;
- Piazzamentu di pacemaker, principalmente in i casi i più gravi, per coordinar l'impulsi elettrichi è a cuntrazione di u musculu di u core, migliurendu u so funziunamentu è cuntrullendu u ritmu di i battiti;
- Impiantazione Cardiodefibrillatore per monitorà i battiti cardiaci in continuu è rilevà eventuali anomalie in i battiti cardiaci, chì questu dispositivu invia una carica elettrica specifica à u core per normalizà u ritmu cardiacu è hè indicatu in casi severi induve u battitu cardiacu hè assai veloce o irregulare è ci hè u risicu di avè arrestu cardiacu.
In certi casi, u duttore pò raccomandà una chirurgia per bypass coronaricu se l'aritmia hè causata da prublemi cù l'arterie coronaria, chì sò rispunsevuli di irrigà u core, chì permettenu di corregge è redirige u flussu di sangue di l'arteria coronaria affettata. Scuprite cumu hè fatta a cirurgia bypass coronariu.
In u nostru podcast, U Duttore Ricardo Alckmin, presidente di a Società Brasile di Cardiologia, chiarisce i principali dubbi nantu à l'aritmia cardiaca: