Macroglossia
A macroglossia hè un disordine induve a lingua hè più grande di u normale.
A macroglossia hè più spessu causata da una crescita di a quantità di tessuti nantu à a lingua, piuttostu cà da una crescita, cum'è un tumore.
Sta cundizione pò esse vista in certi disordini ereditati o congenitali (esistenti à a nascita), cumprese:
- Acromegalia (accumulazione di troppu ormone di crescita in u corpu)
- Sindrome di Beckwith-Wiedemann (disordine di a crescita chì causa grandi dimensioni di u corpu, grandi organi è altri sintomi)
- Ipotiroïdismu Congenitale (diminuzione di a produzione di ormoni tiroidei)
- Diabetes (altu zuccherinu in sangue causatu da u corpu chì produce troppu pocu o micca insulina)
- Sindrome di Down (copia in più di u cromusoma 21, chì causa prublemi cù u funziunamentu fisicu è intellettuale)
- Limfangioma o emangioma (malformazioni in u sistema limfaticu o accumulazione di vini sanguini in a pelle o in l'organi interni)
- Mucopolisaccaridosi (un gruppu di malatie chì causanu grandi quantità di zuccheru per accumulà in e cellule è in i tessuti di u corpu)
- Amiloidosi primaria (una accumulazione di proteine anormali in i tessuti è l'organi di u corpu)
- Anatomia di a gola
- Macroglossia
- Macroglossia
Rose E. Urgenzi respiratorii pediatrici: ostruzione di e vie aeree superiori è infezioni. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 167.
Sankaran S, Kyle P. Anormalità di a faccia è di u collu. In: Coady AM, Bowler S, eds. Manuale di Twining d'Anormalità Fetale. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Churchill Livingstone; 2015: chap 13.
Travers JB, Travers SP, Christian JM. Fisiologia di a cavità orale. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 88.