Ulceri Arteriali è Venosi: Chì Ci hè a Differenza?
Cuntenutu
- Cumu si differenu i sintomi?
- Ulceri arteriali
- Ulcere venose
- Chì causa queste ulcere?
- Ulceri arteriali
- Ulcere venose
- Cumu si trattanu l'ulcere di e ghjambe?
- Trattamentu di ulceri arteriali
- Trattamentu d'ulcere venose
- Chì ci hè a prospettiva?
Panoramica
Ulceri arteriali è venosi sò dui tipi di piaghe aperte chì si trovanu nantu à u corpu. Si formanu spessu nantu à l'estremità inferiori, cum'è e gambe è i pedi.
Ulceri arteriali si sviluppanu in u risultatu di danni à l'arterie per a mancanza di flussu di sangue à u tissutu. Ulcere venose si sviluppanu da danni à e vene causate da un ritornu insufficiente di sangue in u core.
A diversità di l'altri ulceri, queste ferite à a gamba pò piglià mesi per guarisce, se guariscenu in tuttu. Ancu sì simili, richiedenu trattamenti diversi per assicurà una guarigione curretta è una rapida ripresa.
Cumu si differenu i sintomi?
I sintomi cumuni di a furmazione di l'ulceru includenu dolore è gonfiore. Altri sintomi ponu differisce trà ulcere arteriali è venose.
Ulceri arteriali
Ulceri arteriali si formanu spessu nantu à u latu esternu di a caviglia, i pedi, i tacchi o i pedi. Puderanu furmassi in altri spazii, ancu. Queste ulcere sò dolorose è anu un aspettu "punched out".
Altri sintomi o caratteristiche di ulcere arteriali includenu:
- piaghe rosse, gialle o nere
- ferita prufonda
- pelle stretta, senza peli
- dulore à a gamba di notte
- senza sanguinamentu
- l'area affettata hè fresca o fredda da toccà da una circulazione sanguigna minima
- a gamba s'arrossisce quandu hè pendita è diventa pallida quandu hè elevata
Ulcere venose
L'ulcere venose sò generalmente formate sottu u ghjinochju è in a zona interna di a caviglia. Ci hè qualchì volta pocu o nisun fastidiu, à menu chì l'ulcera sia infettata. In altri casi, l'ulcere venose ponu esse dolorose.
L'area affetta pò ancu esse accumpagnata da i sintomi seguenti:
- inflammation
- gonfiore
- adduluratu
- prurito, pelle indurita
- scabattendu o sfaldendu
- pelle maculata marrone o nera
- scarica
Chì causa queste ulcere?
A poca circulazione sanguigna causa spessu ulcere. Quandu ci hè un flussu di sangue ridottu, a pelle è i tessuti in i lochi affettati sò privati di ossigenu è nutrienti. Queste zone diventeranu infiammate è formanu una ferita aperta.
Eppuru chì l'ulcere ponu formassi in ogni locu di u corpu, l'ulcere arteriali è venose si trovanu più comunemente nantu à e gambe è i pedi.
Ulceri arteriali
L'arterie bluccate sò cause cumuni di ulcere arteriali. Sò chjamati ancu ulceri ischemichi. L'arterie sò responsabili di furnisce nutrienti è ossigenu in diversi tessuti. L'arterie intasate impediscenu chì u sangue riccu in nutrienti scorri versu l'estremità. Questu resulte in una ferita aperta.
Altre cause potenziali di ulcere arteriali includenu:
- età
- diabete
- fumendu
- pressione sanguigna alta
- altu colesterulu
- fallimentu renale
- traumu
- aterosclerosi, o ingrossamentu di l'arterie
- vasculite
Ulcere venose
L'ulcere venose sò u tippu più cumunu di ulceru di a gamba. Sò causati da danni à e vene. E vene sò incaricate di purtà u sangue da e varie parti di u corpu à u core per mezu di valvule à sensu unicu. Queste valvule impediscenu chì u sangue scorri da u core.
Se u sangue ùn curria micca currettamente, puderia mette in piscina in una zona di u corpu. Questu risultatu in danni à a vena è a fuga di fluidi è di cellule sanguine, causendu edema, o gonfiore. Questu hè pensatu per prevene un flussu di sangue adeguatu à u tessutu in a gamba. Di conseguenza, stu tessutu morerà, è l'ulcere cuminceranu à formassi.
Altre cause potenziali di ulcere venose includenu:
- varicesi
- pressione sanguigna alta
- traumu
- fratture o ferite
- obesità
- disordini di coagulazione di u sangue
- trombosi venosa prufonda
- fallimentu di u core
- gravidanza
Per ogni tipu d'ulcera, cercate l'assistenza medica immediata se i vostri sintomi aggravanu è sò accumpagnati da:
- frebba
- un odore puzzolente
- scarica
- numbness
In i casi più severi, sti sintomi ponu esse segni di una infezzione. Se ùn hè trattatu, l'amputazione pò esse necessaria.
Cumu si trattanu l'ulcere di e ghjambe?
Prima di suggerisce trattamentu, u vostru duttore deve identificà a causa sottostante. L'ulceri ponu esse trattati cun cura adatta è antibiotici, ma a diagnosi di a causa sottostante pò assicurà chì l'ulcere guariscanu è ùn si ripetinu micca.
Alcune condizioni chì contribuiscenu à l'ulcere includenu:
- diabete
- trombosi venosa prufonda
- artrite reumatoide
- malatie arteriale
- lupus
- malatia renale cronica
- pressione sanguigna alta
- altu colesterulu
Cum'è cù qualsiasi ulceru, u trattamentu primariu si concentra nantu à l'aumentazione di a circolazione sanguigna in a zona interessata. Ughjettivi di trattamentu supplementu include:
- riducendu u dulore
- guarendu a ferita in modu efficace
- accelerà u prucessu di recuperu
Trattamentu di ulceri arteriali
Per trattà l'ulceri arteriali, u vostru duttore pruvarà à ristabilisce a circulazione di sangue in a zona affettata. Trattà a causa sottostante cù antibiotici pò aiutà à riduce i sintomi, ma ùn guariscerà micca l'ulcera cumpletamente. I duttori ponu aduprà una chirurgia per ristabilisce u flussu di sangue in tessuti è organi in più di l'antibiotici.
Ci hè una serie di opzioni chirurgiche per trattà ulcere arteriali, inclusa l'angioplastia. Questa prucedura usa un pallone per apre l'arteria affettata per migliurà u flussu di sangue. Quandu u flussu di sangue hè ripristinatu, i vostri sintomi si ne vanu.
Se u flussu di sangue ùn pò micca esse ristabilitu, o se a ferita hè stata infettata assai, u vostru duttore pò ricumandà l'amputazione.
L'ulceri arteriali anu da esse mantenuti secchi, puliti è fasciati per prevene l'infezioni è fà cresce a ferita. Discutite cù u vostru duttore quantu volte avete bisognu di cambià i vostri bendaggi è qualsiasi raccomandazioni di trattamentu addiziunali o cambiamenti di stile di vita.
Trattamentu d'ulcere venose
L'ulcere venose ponu piglià mesi per guarisce. In certi casi rari, ùn puderanu mai guarisce. Simile à l'ulcere arteriali, u trattamentu si concentra nantu à migliurà u flussu di sangue in a zona affetta.
U vostru duttore pò ricumandà antibiotici per trattà a causa sottostante, prevene l'infezioni è prevene recidive. Tuttavia, l'antibiotici solu ùn ponu guarisce un ulcera venosa.
U vostru duttore vi mustrarà cumu per pulisce è bendà currettamente a vostra ferita. Puderanu ancu ricumandà a terapia di compressione. Questu implica l'applicazione di una fascia di compressione o di calza in a zona affetta. Questa pressione migliora u flussu di sangue è riduce i sintomi.
U vostru duttore pò prescrive analgesici per riduce u vostru disagiu. Puderanu ancu incuraghjene à mantene a gamba o l'altra zona affettata elevata.
Chì ci hè a prospettiva?
Ulceri arteriali è venosi sò u risultatu di u flussu è a circulazione di sangue irregulari. Lasciatu senza trattamentu, queste ulcere ponu causà gravi complicazioni. Se cuminciate à sperimentà sintomi irregulari o notate dolore in l'estremità inferiori, cercate assistenza medica immediata.
Ùn fate micca autodiagnosticu. A vostra ferita o sintomi puderebbenu esse indicatori di una cundizione più grave. Discutite e vostre opzioni è preoccupazioni cù u vostru duttore per assicurà chì ricevi u megliu trattamentu.