Artroplastia di l'anca: Tipi, quandu hè indicatu, cura cumuni è dubbi
Cuntenutu
- Quandu mette una protesi d'anca
- Cumu hè fatta a cirurgia
- Cura dopu a piazzamentu di a protesi d'anca
- Fisioterapia dopu a protesi d'anca
- Possibili complicazioni
- Dumande più cumuni nantu à a protesi d'anca
- A protesi di l'anca si ne và fora?
- Quantu dura a protesi d'anca?
- Quandu ricumincieraghju à guidà?
- Quandu fà sessu?
L'artroplastia di l'anca hè una chirurgia ortopedica aduprata per rimpiazzà l'articulazione di l'anca cù una protesi metallica, in polietilene o in ceramica.
Questa chirurgia hè più cumuna è anziana, da 68 anni, è pò esse effettuata in dui modi: parziale o totale. Inoltre, pò esse fattu cù diversi materiali, cum'è u metale, u polietilene è a ceramica, è tutte ste scelte devenu esse fatte da u duttore ortopedicu chì hà da fà a chirurgia.
Quandu mette una protesi d'anca
In generale, l'artroplastia di l'anca hè aduprata in persone anziane cù usura cumuna per via di artrosi, artrite reumatoide o spondiliti anchilosante, tuttavia, pò esse aduprata ancu in ghjovani pazienti, in casu di frattura di u collu femurale, per esempiu. Fondamentalmente ci hè un'indicazione per a chirurgia in casu d'usura di l'articuli, dolore cronicu o incapacità di camminà, salite è discese di scale, o per entrà in vittura, per esempiu.
Cumu hè fatta a cirurgia
L'artroplastia di l'anca hè effettuata sottu anestesia in sala operatoria, chì pò esse un bloccu righjunale o anestesia generale. U chirurgu face un tagliu nantu à a parte anteriore di a coscia, a parte posteriore o à u latu di a coscia, secondu a vostra scelta, è caccia e parti purtate da l'artrosi è mette a protesi.
A durata di a cirurgia hè di circa 2 ore è mezu, ma pò esse più longa, secondu a cundizione di u paziente. A durata di u sughjornu in ospedale pò varià trà 3-5 ghjorni è a fisioterapia deve esse iniziata subitu dopu l'operazione.
U chirurgu prescrive di solitu antidolorifici è anti-infiammatori, cume Paracetamol o Ibuprofene, dopu a chirurgia è mentre u paziente hè in dolore, richiede fisioterapia da 6 mesi à 1 annu.
Radiografia di a protesi d'ancaCura dopu a piazzamentu di a protesi d'anca
A recuperazione da l'artroplastia di l'anca dura circa 6 mesi è durante stu periodu u paziente deve piglià alcune precauzioni, cume:
- Stende nantu à u vostru spinu cù e so gambe sparse. Pò esse utile di mette un cuscinu trà e so gambe;
- Ùn cruciate micca e gambe per evità di spiazzà a protesi;
- Evite di girà a perna operata versu l'internu o fora da sè;
- Ùn site micca in posti assai bassi: postu sempre posti per alzà a toilette è e sedie;
- Evite chjinatu da u vostru latu nantu à a perna operata, in particulare in u primu mese dopu a chirurgia;
- Quandu si scalanu scalini, piazzate prima a gamba inoperata è dopu a gamba operata. Per falà, prima a gamba operata è dopu a gamba micca operata;
- Praticà attività leggere, cume marchjà in e prime settimane, ma attività cume ballà, solu dopu à 2 mesi di ripresa è sottu à a guida di u duttore o fisioterapeuta.
Scuprite più infurmazioni nantu à Cumu accelerà a recuperazione dopu a protesi d'anca.
Dopu a prima visita di revisione, u paziente deve vultà à u duttore ogni 2 anni per avè una radiografia per valutà u pusizionamentu è l'usura di a protesi.
Fisioterapia dopu a protesi d'anca
A fisioterapia per l'artroplastia di l'anca deve principià u primu ghjornu dopu a chirurgia, essendu impurtante per alleviare u dolore, riduce u gonfiore, migliurà i movimenti di l'anca è rinfurzà i musculi.
Normalmente, u prugramma di fisioterapia deve esse guidatu da un fisioterapeuta è include linee guida per camminà, stà sedendu, alzassi, cumu aduprà u camminatore, è ancu esercizii per amparà à camminà cù a protesi, per rinfurzà i musculi è sviluppà l'equilibriu. Vede cumu fà alcuni esercizii in: Fisioterapia dopu a protesi d'anca.
Dopu à a dimissione da l'uspidale, u paziente deve mantene una terapia fisica per almenu 6 mesi dopu l'artroplastia di l'anca. Ancu indicati sò i dispositivi elettrichi per l'attivazione musculare, è esercizii di equilibriu chì ponu esse effettuati in l'acqua, in piscina. U trattamentu fisioterapeuticu varieghja secondu u tippu di protesi è l'approcciu chirurgicu, dunque, u fisioterapeuta deve indicà u megliu trattamentu per ogni casu.
Possibili complicazioni
E cumplicazioni di l'artroplastia sò rare, soprattuttu quandu u paziente segue e linee guida è cure adeguate in u periodu postoperatoriu di a chirurgia. Tuttavia, alcune complicazioni ponu esse:
- Trombosi venosa prufonda;
- Embolia pulmonaria;
- Dislocazione di protesi;
- Frattura ossea.
Generalmente, u paziente deve andà à una consultazione di revisione 7-10 ghjorni dopu a chirurgia per rimuovere i punti è evità alcune complicazioni, cume u disimpegnu di a protesi o l'infezione. Quandu sò suspettate complicazioni, cunsultate l'ortopedistu o andate in urgenza per inizià u trattamentu adattatu.
Dumande più cumuni nantu à a protesi d'anca
A protesi di l'anca si ne và fora?
Iè.Hè pussibule chì a protesi si sposti se u paziente si sente in posti assai bassi, attraversa e so gambe o gira e so gambe in o fora, prima chì u duttore o fisioterapeuta sia autorizatu à fà queste attività.
Quantu dura a protesi d'anca?
Di solitu, a protesi d'anca dura da 20-25 anni, cù a necessità di rimpiazzamentu dopu quellu periodu.
Quandu ricumincieraghju à guidà?
Generalmente, u duttore libererà a cunduzione dopu 6-8 settimane di a chirurgia.
Quandu fà sessu?
Ci hè un periodu minimu d'attesa di 4 settimane, ma alcuni pazienti si sentenu più sicuri di vultà dopu à 3-6 mesi.