Dumandate à l'Espertu: Gestisce u Vostru Trattamentu Purpura Idiopatica Trombocitopenica
Cuntenutu
- Qualessi sò alcuni di i trattamenti ITP convenzionali?
- Cumu saparaghju se u mo trattamentu funziona? Serà necessariu esaminà?
- Ci hè effetti collaterali di trattà ITP? Rischi?
- Cumu possu gestisce l'effetti secundarii di u trattamentu?
- Quante volte duveraghju andà à u duttore per esaminà? Quantu hè impurtante a prova in corsu?
- U ITP pò migliurà da solu?
- Chì succede se smettu di piglià u trattamentu?
- U mo trattamentu ITP cambierà cù u tempu? Seraghju in trattamentu per u restu di a mo vita?
Qualessi sò alcuni di i trattamenti ITP convenzionali?
Ci hè parechji tippi di trattamenti efficaci per l'ITP per alzà i conti di piastrine è riduce u risicu di sangu grave.
Steroidi. I steroidi sò spessu usati cum'è trattamentu di prima linea. Suppressenu u sistema immunitariu, chì pò interrompe a distruzzione di piastrelle autoimmune.
Immunoglobulina intravenosa (IVIG). IVIG interferisce cù a piastrina rivestita di anticorpi chì si lega à i recettori di e cellule chì li distrughjenu. L'IVIG pò esse assai efficace, ma e risposte sò generalmente di breve durata.
Anticorpi monoclonali Anti-CD20 (mAbs). Queste distrugge e cellule B, e cellule di u sistema immunitariu chì facenu l'anticorpi antiplachette.
Agonisti di u receptore di trombopoietina (TPO-RA). Queste imitanu l'azzione di u fattore di crescita naturale trombopoietina è stimulanu a medula ossea à troppu pruduce e piastrine.
Inibitore SYK. Questa droga interferisce cù una via funzionale chjave in i macrofagi, e cellule chì sò u situ primariu di a distruzzione di piastrine.
Splenectomia. Questa chirurgia per rimuovere a milza elimina u situ anatomicu primariu di distruzzione di piastrine. Pò purtà à una remissione à longu andà in certe persone.
Cumu saparaghju se u mo trattamentu funziona? Serà necessariu esaminà?
L'ubbiettivu di u trattamentu ITP hè di riduce u risicu di sanguinamentu seriu è fatale mantenendu u conte di piastrine in un intervallu sicuru. Più hè bassu u conte di piastrine, più grande hè u risicu di sangu. Tuttavia, altri fattori ponu influenzà u vostru risicu di sanguinamentu, cume a vostra età, u livellu di attività, è altri medicamenti chì state pigliendu.
Un test cumpletu di u sangue (CBC) hè adupratu per rilevà l'aumentu di u conte di piastrine è determinà e risposte à u trattamentu.
Ci hè effetti collaterali di trattà ITP? Rischi?
Cum'è cù qualsiasi malattia cronica, ci sò risichi, effetti collaterali, è benefici di trattà ITP. Per esempiu, a suppressione di u sistema immune pò travaglià bè per trattà e malatie autoimmune. Ma questu aumenta ancu u risicu di cuntene certe infezioni.
Postu chì ci sò assai trattamenti ITP efficaci dispunibili, discute tutte e vostre opzioni cù u vostru duttore. Inoltre, avete sempre a scelta di cambià à un altru tipu di terapia se sperimentate effetti collaterali intollerabili da u vostru trattamentu attuale.
Cumu possu gestisce l'effetti secundarii di u trattamentu?
U più impurtante strumentu per gestisce l'effetti secundarii di u trattamentu hè di cumunicà cù u vostru duttore. Per esempiu, se so chì unu di i mo pazienti sperimenta mal di testa paralizzanti cù IVIG o un aumento di pesu severu è cambiamenti d'umore da i steroidi, e mo raccomandazioni di trattamentu cambieranu. Cercu altre opzioni di trattamentu più tollerabili.
L'effetti secundarii di certi trattamenti spessu rispondenu à i medicazione di supportu. Inoltre, e dosi ponu esse regolate in base à effetti collaterali.
Quante volte duveraghju andà à u duttore per esaminà? Quantu hè impurtante a prova in corsu?
Una relazione in corso cù un ematologu sperimentatu hè critica per chiunque cun ITP. A frequenza di i testi varierà secondu se sì sanguinassi attivamente o se e vostre piastrine sò estremamente basse.
Una volta chì un novu trattamentu hè iniziatu, i testi ponu esse fatti ogni ghjornu o à settimana. Se e piastrine sò in un intervallu sicuru per via di a remissione (per esempiu, dopu steroidi o splenectomia) o per via di trattamentu attivu (per esempiu, TPO-RAs o inibitori SYK), i testi ponu esse fatti mensilmente o ogni pochi mesi.
U ITP pò migliurà da solu?
Per adulti cù ITP, avè una remissione spontanea senza trattamentu hè raru (circa 9 per centu secondu). Hè più cumunu per ottene una remissione durabile dopu un trattamentu efficace.
Alcuni trattamenti sò dati per una durata definita in speranza di uttene un periodu prulungatu senza trattamentu, ognunu cù tassi di risposta variabili. Questu include steroidi, IVIG, mAbs, è splenectomia. Altri trattamenti sò continuamente amministrati per mantene e piastrine in un intervallu sicuru. Ciò include TPO-RA, inibitori SYK, è immunosoppressori cronici.
Chì succede se smettu di piglià u trattamentu?
L'arrestazione di u trattamentu pò causà una calata improvvisa di u vostru conte di piastrine. Pò dinò purtà à un risicu elevatu di sanguinamentu seriu o fatale. A rapidità è a quantità bassa di piastrine ponu calà dopu à piantà u trattamentu varia trà e persone cun ITP.
Ci hè pocu risicu in l'arrestazione di a terapia se u vostru conte di piastrine hè in un intervallu sicuru. Parechji steroidi à alta dosi anu da esse affinati lentamente cù u tempu per evità a crisa surrenale è permettenu à u corpu di adattassi.
Benintesa, hè impurtante cumunicà spessu cù u vostru duttore nantu à e vostre preoccupazioni è bisogni.
U mo trattamentu ITP cambierà cù u tempu? Seraghju in trattamentu per u restu di a mo vita?
Siccomu l'ITP per adulti hè generalmente una malattia cronica, e persone chì campanu cù a malattia spessu passanu in cicculu attraversu parechji tippi di trattamenti durante a so vita.
Dr.Ivy Altomare hè un prufissore assuciatu di medicina in Duke University Medical Center. Hà una cunniscenza clinica in una larga varietà di cundizioni ematologiche è oncologiche è diagnostichi è porta una ricerca clinica è di servizii sanitarii in u campu di l'ITP da più di un decenniu. Hè u destinatariu onoratu sia di i Premii di Insegnamentu di a Facultà Junior è di a Facultà Senior à l'Università Duke è hà un interessu particulare in l'educazione medica per i pazienti è i medici.