Principali differenze trà ansietà è attaccu di panicu
Cuntenutu
- Chì ghjè l'ansietà
- Cumu cunfirmà s'ellu hè ansietà
- Cumu trattà l'ansietà
- Chì ghjè u disordine di panicu
- Cumu cunfirmà s'ellu hè un disordine di panicu
- Cumu trattà u disordine di panicu
Per parechji, a crisa di panicu è a crisi d'ansietà ponu sembrà guasi listessa cosa, tuttavia ci sò parechje differenze trà di elli, da e so cause à a so intensità è a so frequenza.
Hè dunque impurtante di sapè sferenzialli per definisce quale hè u megliu parcorsu d'azione, per aiutà u duttore in un diagnosticu più veloce è cercà u tippu di trattamentu più adattu. E differenze trà ansietà è attaccu di panicu ponu variare in intensità, durata, cause è presenza o assenza di agorafobia:
Ansietà | Disordine di panicu | |
Intensità | Cuntinuu è cutidianu. | Intensità massima di 10 minuti. |
Durata | Per 6 mesi o più. | 20 à 30 minuti. |
Cause | Preoccupazioni eccessive è stress. | Inconnu. |
Presenza agorafobica | Innò | Iè |
Trattamentu | Sesi di terapia | Sesi di terapia + medicazione |
Quì sottu descrivemu megliu e caratteristiche principali di ognunu di questi disordini, in modo chì sia più faciule capisce ognuna di esse.
Chì ghjè l'ansietà
L'ansietà hè caratterizata da una preoccupazione eccessiva persistente è hè difficiule da cuntrullà. Questa preoccupazione hè presente in a vita quotidiana di a persona, per almenu 6 mesi o più, è hè accumpagnata da sintomi fisichi è psiculogichi, cume:
- Tremori;
- Insonnia;
- Agitazione;
- Mal di testa;
- Mancanza di respira;
- Stanchezza;
- Sudore eccessivu;
- Palpitazioni;
- Prublemi gastrointestinali;
- Difficultà à rilassassi;
- Dolori musculari;
- Irritabilità;
- Facilità à cambià umore.
Pò dinò spessu esse cunfusu cù i sintomi di depressione, ma à u cuntrariu di a depressione, l'ansietà hè principalmente focalizata nantu à una preoccupazione eccessiva per eventi futuri.
Amparate più dettagli nantu à i sintomi di ansietà.
Cumu cunfirmà s'ellu hè ansietà
Per pruvà à capisce se si tratta veramente di un disordine d'ansietà, hè impurtante cercà un psicologu o psichiatra chì, dopu avè valutatu i sintomi è alcuni eventi di vita, puderà cunfirmà un diagnosticu pussibule è determinà megliu u trattamentu da seguità.
Di solitu u diagnosticu hè cunfirmatu quandu ci hè stata una preoccupazione eccessiva per almenu 6 mesi, assieme à a presenza di sintomi cum'è inquietudine, sensazione di esse à u bordu, stanchezza, difficoltà à cuncentrazione, irritabilità, tensione musculare è disordini di u sonnu.
Cumu trattà l'ansietà
Per u trattamentu di u disordine d'ansietà hè cunsigliatu di seguità cun un psicologu per e sessioni di terapia, perchè aiuterà a persona à trattà megliu cù alcune situazioni d'ogni ghjornu, cum'è u cuntrollu di u pessimisimu, l'aumentu di a tolleranza è u rinfurzamentu di a cunfidenza in sè, per esempiu. In casu hè necessariu, cù e sessioni di terapia, u duttore pò ancu indicà u trattamentu cù a medicazione, chì deve sempre esse guidata da un psichiatra.
Altri approcci, cume e tecniche di rilassamentu, eserciziu regulare, guida è cunsigliu, sò ancu impurtanti per aiutà cù u trattamentu. Vede chì opzioni di trattamentu sò più aduprate per trattà l'ansietà.
Chì ghjè u disordine di panicu
U disordine di panicu hè cunsideratu quandu a persona hà attacchi di panicu ricorrenti, chì sò episodi improvvisi è intensi di paura chì portanu à una serie di reazioni fisiche chì cumincianu bruscamente, chì includenu:
- Palpitazioni, core chì batte forte o veloce;
- Sudore eccessivu;
- Tremore;
- Sensazione di mancanza di fiatu o di soffiu;
- Sensazione di svenimentu;
- Nausea o disconfort abdominal;
- Numbness o tingling in ogni parte di u corpu;
- Dolore à u pettu o disconfort;
- Chills o sensazione di calore;
- Sentite fora di voi;
- Paura di perde u cuntrollu o di impazzì;
- Paura di more.
L'attaccu di panicu pò esse cunfusu cù un attaccu di core, ma in u casu di un attaccu di core, ci hè un dolore chì si stringe in u core chì si sparghje versu u latu sinistro di u corpu, diventendu peghju cù u tempu. In casu di attaccu di panicu, u dulore hè di tippu spinoso situatu in u pettu, cun tingling è ci hè un miglioramentu in pochi minuti, in più a so intensità hè di 10 minuti, è l'attaccu pò durà da 20 à 30 minuti, massimu.
Hè assai cumunu in questi casi, u sviluppu di agorafobia, chì hè un tipu di disordine psiculugicu induve a persona, per paura d'avè un attaccu, evita situazioni in cui ùn ci hè micca aiutu rapidu dispunibule o posti induve ùn hè micca pussibule di lascià rapidamente, cum'è un autobus, aerei, cinema, riunioni, trà altri. Per via di questu, hè cumunu chì a persona abbia un isolamentu più grande in casa, cù assenze da u travagliu o ancu in eventi sociali.
Sapete un pocu di più nantu à l'attacu di panicu, cosa fà è cumu evitallu.
Cumu cunfirmà s'ellu hè un disordine di panicu
Per cunfirmà s'ellu hè un disordine di panicu, o ancu se a persona hà avutu un attaccu di panicu, avete bisognu di l'aiutu di un psicologu o psichiatra. Spessu a persona cerca aiutu quandu si rende contu chì ùn hè più capace di lascià a casa sola per paura chì un attaccu di panicu accada.
In questu casu, u duttore farà u diagnosticu basatu annantu à un raportu dettu da a persona stessa, pruvendu à diferenziallu da altre malatie fisiche o psiculugiche. Hè assai cumunu per e persone chì soffrenu di disordine di panicu di segnalà stu tippu di episodiu cun grande dettagliu, ciò chì dimostra quantu l'evenimentu hè drammaticu finu à u puntu di mantene una memoria cusì viva.
Cumu trattà u disordine di panicu
U trattamentu per u disordine di panicu cunsiste basicamente in l'associazione di sessioni di terapia cù l'usu di medicazione. Attualmente e droghe più largamente usate sò l'antidepressivi è, in a maiò parte di i casi, i sintomi si migliuranu assai in e prime settimane di trattamentu.