Cosa hè ateromatosi aortica, sintomi è cume si tratta
Cuntenutu
L'ateromatosi aortica, cunnisciuta ancu cum'è malattia ateromatosa di l'aorta, si verifica quandu ci hè un accumulu di grassu è calciu in u muru di l'arteria aortica, interferendu cù u flussu di sangue è ossigenu in u corpu. Questu hè perchè l'arteria aorta hè u principale vascellu sanguinu in u corpu, essendu responsabile di assicurà l'arrivu di sangue à vari organi è tessuti.
Cusì, in cunsequenza di a deposizione di grassu è altri elementi in l'aorta, ci hè un ostaculu è una difficoltà in u passaghju di u sangue, aumentendu u risicu di a furmazione di coaguli è di a persona chì hà un infartu o un colpu, per esempiu.
Sta malattia si verifica soprattuttu in l'omi di più di 50 anni è in e donne dopu à a menopausa, è u trattamentu varieghja secondu a gravità di l'ateromatosi, è u cardiologu pò indicà chì a chirurgia deve esse effettuata per sbloccà l'arteria è ripristinà u flussu di sangue in u corpu.
Sintomi di ateromatosi aortica
L'ateromatosi di l'aorta hè un prucessu lentu è prugressivu chì nurmalmente ùn porta micca à l'apparizione di segni o sintomi, essendu scupertu solu durante i test di rutina di sangue è imaging. Tuttavia, quandu l'arteria hè abbastanza bluccata, hè pussibule chì alcuni sintomi ponu apparì, cume:
- Dolore di pettu;
- Difficultà à respirà;
- Cunfusione mentale;
- Debbulezza;
- Alterazione di u ritmu è di a frequenza cardiaca.
Hè impurtante di cunsultà u cardiologu appena cuminciate à manifestà sintomi di ateromatosi aortica, soprattuttu sì site in u gruppu di risicu per u sviluppu di a malattia. Cusì, u duttore pò indicà l'esecuzione di analisi di sangue, elettrocardiograma, ultrasuoni, esame Doppler è arteriografia in modo chì u diagnosticu pò esse fattu è u trattamentu pò esse iniziatu dopu.
Quale hè u più in periculu
I fattori di risicu chì favurizanu u sviluppu di l'ateromatosi di l'aorta sò listessi à quelli chì sò relativi à l'aterosclerosi. Cusì, e persone chì anu una storia di famiglia, chì anu pressione alta, colesterolu o trigliceridi, diabete, anu più di 50 anni è ùn praticanu micca attività fisica, sò più à risicu di sviluppà ateromatosi di l'aorta.
Hè impurtante di ricurdà chì sta malattia di solitu principia à sviluppassi in i ghjovani adulti è s'aggrava cù u tempu è, ancu se hè più frequente in l'adulti, pò cumparisce ancu in i zitelli cù una storia familiare di colesterolu altu è sovrappeso.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'ateromatosi aortica deve esse indicatu da u cardiologu secondu a situazione generale di salute è u gradu di alterazione di u flussu di sangue. Cusì, l'usu di medicazione chì aiuta à cuntrullà u colesterolu è a pressione sanguigna, è ancu cambiamenti in l'abitudini alimentari, pò esse indicatu da u duttore. Inoltre, in casu di sovrappesu, a perdita di pesu pò esse indicata per prevene u risicu di cumplicazioni, cum'è trombosi è infartu.
In i casi i più gravi, pò esse necessariu di fà una chirurgia per caccià e placche grasse da l'arteria o bypassà a vena safena, migliurendu a circulazione sanguigna. Capite cumu si face u trattamentu.