Chì hè l'azotemia è i sintomi principali
Cuntenutu
L'azotemia hè una alterazione biochimica carattarizata da a presenza di alte concentrazioni di prudutti azotati, cum'è urea, creatinina, acidu uricu è proteine, in u sangue, in u sieru o in u plasma, chì ponu interferisce cù u tassu di filtrazione glomerulare è, di conseguenza, portanu è possibbilmente permanente à i reni.
Stu cambiamentu pò esse u risultatu di qualsiasi cundizione chì interferisce cù a circolazione di sangue à i reni, cum'è insufficienza cardiaca, disidratazione, emorragia o tumori di e vie urinarie, per esempiu. Hè impurtante chì u livellu di ste sostanze sia identificatu rapidamente per chì u duttore possa inizià u trattamentu adattatu per u casu.
Cause principali
L'azotemia pò esse classificata secondu a so causa in:
- Azotemia pre-renale: L'accumulazione di sostanze azotate si produce per situazione chì diminuisce u volume di sangue, interferendu cù l'arrivu di sangue in i reni, cume insufficienza cardiaca, disidratazione acuta, emorragia, una dieta ricca di proteine è una concentrazione aumentata di cortisol per via di qualchì malattia di basa .
- Azotemia renale: In questu tippu di azotemia ci hè un accumulu di sostanze azotate per via di u fallimentu in u prucessu di escrezione di queste sostanze da i reni, purtendu à una crescita di a concentrazione di urea è creatinina in u plasma. L'azotemia renale accade di solitu per fallimentu renale, necrosi tubulare è glomerulonefrite.
- Azotemia post-renale: Stu tipu d'azotemia hè carattarizatu da un aumentu sproporziunatu di urea in relazione à a creatinina per via di cambiamenti in u flussu urinariu o di l'ostruzzione di i percorsi escretori, chì ponu esse causati da nefrolitiasi o un tumore in u sistema urinariu, per esempiu.
A prisenza di urea è creatinina in u sangue hè nurmale, in ogni modu quandu ci hè un cambiamentu in i reni o chì interferisce cù a circulazione sanguigna, a concentrazione di queste sostanze pò aumentà per esse tossica per l'organisimu, ciò chì pò traduce in permanenza danni à i reni.
Sintomi di azotemia
L'azotemia pò mustrà certi sintomi, è in questi casi, hè chjamata uremia. I sintomi principali sò:
- Diminuzione di u vulume tutale di urina;
- Pelle pallida;
- Sete è bocca secca;
- Stanchezza eccessiva;
- Tremore;
- Mancanza d'appitittu;
- Dolore addominale.
In più di sti sintomi, ci pò ancu esse difficoltà in cuncentrazione è attenzione, cunfusione mentale è cambiamentu in u culore di l'urina. Capite ciò chì hè uremia.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di azotemia hè fattu per mezu di testi di laboratorio, principalmente a misurazione di urea è creatinina in u sangue. Inoltre, hè impurtante verificà i livelli di e proteine totali è di l'acidu uricu in u sangue, in più di avè un test di urina 24 ore, chì permette di valutà a funzione renale. Scuprite cumu hè fattu u test di urina 24 ore.
Cumu trattà
U trattamentu di l'azotemia hà per scopu di diminuisce a concentrazione di cumposti di azotu in u sangue è di alleviare qualsiasi altru sintomu assuciatu, evitendu danni permanenti à i reni. Cusì, secondu a causa è u tippu di azotemia, u nefrologu pò indicà u megliu tipu di trattamentu.
U duttore pò raccomandà l'amministrazione direttamente in a vena di i fluidi per aumentà u vulume di sangue è cusì diminuisce a concentrazione di cumposti di azotu in u sangue. Inoltre, pò esse raccomandatu da u duttore, l'usu di droghe diuretiche, chì riducenu a concentrazione di potassiu in u sangue o antibiotici, in casu chì ci sia una infezione chì pò causà azotemia.
Hè impurtante di mantene abitudini sane, cù un eserciziu regulare è una alimentazione sana, riducendu u cunsumu di alimenti ricchi di potassiu è proteine, in più di aumentà u cunsumu di verdura. Sapete chì manghjà per migliurà a funzione renale.