Tuttu ciò chì duvete sapè nantu à Babesia
Cuntenutu
- Sintomi è cumplicazioni
- Cause di babesiosi?
- Cumu hè trasmessa
- Fattori di risicu
- A cunnessione tra babesiosi è a malatia di Lyme
- Cumu hè diagnosticata babesiosi
- Trattamentu
- Cumu riduce u vostru risicu
- Outlook
Panoramica
Babesia hè un picculu parassita chì infetta i vostri globuli rossi. Infezzione cù Babesia hè chjamata babesiosi. L'infezzione parasitaria hè generalmente trasmessa da un morsu di tick.
A babesiosi si faci spessu à tempu à a malatia di Lyme. A tick chì porta u batteru Lyme pò ancu esse infettata da u Babesia parassita.
Sintomi è cumplicazioni
A gravità di i sintomi di babesiosi pò varià. Puderete ùn avè nisun sintomi, o pudete avè un ligeru sintumu simule à l'influenza. Alcuni casi ponu causà cumplicazioni gravi è periculosi per a vita.
A Babesia l'infezzione principia spessu cù febbre alta, brividi, dolori musculari o articulari, è fatica. Sintomi menu cumuni includenu:
- severu mal di testa
- dulore addominale
- nausea
- contusioni di a pelle
- ingiallimentu di a to pelle è di l'ochji
- cambia d'umore
Quandu l'infezzione avanza, pudete sviluppà dolore di pettu o anca, mancanza di respiru, è sudori bagnati.
Hè pussibule esse infettatu cù Babesia è ùn anu micca sintomi. A frebba alta recidivante hè qualchì volta un segnu di babesiosi micca diagnosticata.
E cumplicazioni ponu include:
- pressione di sangue assai bassa
- prublemi di fegatu
- ripartizione di globuli rossi, cunnisciuta cum'è anemia emolitica
- fallimentu renale
- fallimentu di u core
Cause di babesiosi?
A babesiosi hè causata da l'infezzione cù un parassita simile à a malaria di u genaru Babesia. U Babesia u parasite pò ancu esse chjamatu Nuttalia.
U parassita cresce è si riproduce in i globuli rossi di a persona o di l'animali infettatu, causendu spessu un dolore intensu per via di a rottura di i globuli rossi.
Ci hè più di 100 spezie di u Babesia parassita. In i Stati Uniti, Babesia microti hè u ceppu per infettà l'omu, secondu u. Altri ceppi ponu infettà:
- bestiame
- cavalli
- pecuri
- porchi
- capre
- cani
Cumu hè trasmessa
U modu più cumunu per cuntrattà Babesia hè un morsu da una zecca infetta.
Babesia microti i parassiti campanu in l'intestinu di a zampa nera o di a zecca (Ixodes scapularis). A zicca s’attacca à u corpu di topi à pedi bianchi è altri picculi mammiferi, trasmettendu u parasite à u sangue di i roditori.
Dopu chì a zecca hà manghjatu u so manghjatu di sangue di l'animali, casca è aspetta per esse pigliatu da un altru animale.
U cervu à coda bianca hè un purtatore cumunu di a zecca di u cervu. U cervu stessu ùn hè micca infettatu.
Dopu à cascà da u cervu, a ziccheria ripusera tipicamente nantu à una lama d'erba, un ramu bassu, o una littera. Se vi scuzzulate contru, pò attaccà à a vostra scarpa, calzetta, o altru pezzu di vestitu. A zicca poi si arrampica in altu, circhendu un pezzu di pelle aperta.
Probabilmente ùn senterete micca u morsu di a zecca, è ùn pudete mancu vedelu. Hè perchè a maiò parte di e infezioni umane sò sparghje durante a primavera è l'estate da zecche in u stadiu di ninfa. Durante questa tappa, e zecche sò circa a dimensione è u culore di una sementa di papavero.
Oltre à un morsu di tick, sta infezzione pò ancu passà per trasfusioni di sangue contaminate o per trasmissione da una donna incinta infetta à u so fetu. Più raramente, pò ancu esse trasmessu per mezu di un trapianto d'organu.
Fattori di risicu
E persone senza milza o un sistema immunitariu indebulitu sò in più risicu. A babesiosi pò esse una cundizione periculosa per queste persone. L'anziani anziani, in particulare quelli chì anu altri prublemi di salute, sò ancu in più risicu.
A cunnessione tra babesiosi è a malatia di Lyme
A listessa tick chì porta u Babesia u parassita pò ancu purtà i batteri in forma di cavatappi rispunsevuli di a malatia di Lyme.
Un studiu di u 2016 hà trovu quellu di e persone diagnusticate di Lyme chì sò stati ancu infettati Babesia. I ricercatori anu ancu trovu chì a babesiosi era spessu diagnosticata.
Sicondu a, a maiò parte di i casi di babesiosi si verificanu in New England, New York, New Jersey, Wisconsin è Minnesota. Quessi sò stati induve a malatia di Lyme hè ancu prevalente, ancu se Lyme hè ancu prevalente in altrò.
I sintomi di babesiosi sò simili à quelli di a malatia di Lyme. Coinfezzione cù Lyme è Babesia pò causà i sintomi di i dui per esse più severi.
Cumu hè diagnosticata babesiosi
A babesiosi pò esse difficiule da diagnosticà.
In i primi stadii, Babesia i parassiti ponu esse rilevati per esaminazione di un campione di sangue à u microscopiu. Diagnosticu per microscopia di fruttu di sangue richiede un tempu è una cunniscenza significativi. I strisci ponu esse negativi se ci hè un livellu assai bassu di parasitemia in u sangue, soprattuttu in i primi tempi di a malattia, è ponu avè bisognu à esse ripetuti per parechji ghjorni.
Se voi o u vostru duttore suspettate babesiosi, u vostru duttore pò fà altre prove. Puderanu urdinà un test di anticorpi fluorescenti indiretti (IFA) nantu à u campione di sangue. Diagnostici moleculari, cume a reazione in catena di polimerasi (PCR), ponu ancu esse aduprati nantu à u campione di sangue.
Trattamentu
Babesia hè un parassita è ùn risponde micca à l'antibiotici solu. U trattamentu richiede farmaci antiparassiti, cum'è quelli aduprati per a malaria. Atovaquone plus azithromycin hè adupratu per trattà i casi più lievi à moderati è di solitu pigliatu per 7 à 10 ghjorni. Un regime alternativu hè clindamicina più chinina.
U trattamentu di malatie gravi di solitu cunsiste in azitromicina data per via endovenosa più atovaquone orale o clindamicina data per via endovenosa più chinina orale. Cù malatie gravi, misure di supportu addiziunali ponu esse prese, cume trasfusioni di sangue.
Hè pussibule chì e recidive accadenu dopu u trattamentu. Sì avete i sintomi di novu, devenu esse trattati di novu. Alcune persone, cum'è quelli chì anu un sistema immunitariu indebolitu, pò avè bisognu à esse trattati per più tempu inizialmente per cancellà l'infezzione.
Cumu riduce u vostru risicu
Evità u cuntattu cù e zecche hè a migliore prevenzione sia da babesiosi sia da a malattia di Lyme. Se andate in i lochi boscati è in prati induve i cervi sò prisenti, pigliate misure preventive:
- Purtate vestiti trattati cù permetrina.
- Spray repellent chì cuntene DEET nantu à i vostri scarpi, calzini, è spazii esposti.
- Purtate pantaloni longi è camicie à maniche lunghe. Mettite e gambe di u pantalone in i calzini per tene e zecche fora.
- Inspeccione u vostru corpu tutale dopu avè passatu u tempu fora. Fate chì un amicu feghja u vostru spinu è u spinu di e vostre gambe, soprattuttu daretu à e vostre dinochje.
- Pigliate una duscia è aduprate una spazzola à manicu longu nantu à e zone chì ùn pudete micca vede.
Una tick deve attaccà à a vostra pelle prima di pudè trasmette a malatia. Attaccà di solitu piglia qualchì ora dopu chì a tick sia entrata in cuntattu cù a vostra pelle o vestiti. Ancu se a zicchina si attacca, ci hè un pocu di tempu prima chì vi possa trasmette u parassita. Pudete avè finu à 36 à 48 ore. Questu vi dà u tempu di circà a tick è di rimuoverla.
Eppuru, hè megliu esse prudenti è verificà per e zecche immediatamente dopu à entrà. Amparate cunsiglii per a rimozione curretta di e tick.
Outlook
U tempu di recuperu da babesiosi varia da l'individuu. Ùn ci hè micca vaccinazione contr'à a babesiosi. U raccomanda un trattamentu di 7-10 giorni cù atovaquone è azitromicina per casi non gravi.
Alcune urganizazioni cuncernate cù u trattamentu di a malatia di Lyme sò ancu specializate in babesiosi. Cuntattate a International Lyme and Associated Diseases Society (ILADS) per infurmazione nantu à i duttori specializati in babesiosi.