Cumu a danza di ballettu affetta i vostri pedi
Cuntenutu
- A tecnica di punta
- Calzature di punta
- Ballu nantu à a punta
- Risichi di lesioni per u ballu di ballu
- U ballu di ballò pò dannà in permanenza i pedi?
- Trattà e ferite di ballu à i pedi
- Chì hè u pede di ballò ideale?
- Assicuranza chjave
U ballò pò causà dolore à i pedi, ferite, è in certi casi, ancu danni à i pedi per i ballerini. Questa succede soprattuttu in i ballerini chì praticanu a tecnica di punta è ballanu in scarpe di punta.
I ballerini chì ùn sò micca in punta ponu sperimentà ancu dolore à u pedi, a stinca è a caviglia. Se ùn hè micca trattatu, questu pò purtà à una ferita è ancu danni à longu andà à i pedi.
Leghjite puru per amparà cumu u ballu di ballet affetta i vostri pedi, i più frequenti feriti à i pedi, è chì tippi di pedi sò più propensi à ferite.
A tecnica di punta
A tecnica di punta hè induve i pedi di un ballerinu di ballet sò cumpletamente allargati è sustenenu tuttu u so pesu di corpu mentre si movenu.
Si tratta di una tecnica classica di ballò chì pò esse a forma di ballu a più cumprumessa per i pedi. Questu hè dovutu à a difficultà di l'abilità è l'impattu chì hà nantu à i pedi è u corpu.
Calzature di punta
I ballerini di ballò classichi portanu scarpe da punta. I cunsiglii di sti scarpi sò fatti da strati di tela chì sò densamente imballati, cù cartuni o carta indurita. Questu face i scarpi abbastanza robusti per sustene u pesu di u corpu di un ballerinu.
L'altre parte di a scarpa sò fatte di raso, pelle è cotone. Ogni paru di scarpi di punta hè adattatu persunalizatu à i pedi di un ballerinu. I ballerini ponu piazzà a lana d'agnellu o un altru materiale morbidu in a scarpa, è incollà intornu à i so pedi. Questu pò aiutà à fà chì i scarpi si sentenu più comodi mentre ballanu.
Ballu nantu à a punta
I ballerini tipicamente ballanu per parechji anni prima di avanzà à i scarpi di punta. À quellu tempu, anu rinfurzatu è sviluppatu e so gambe, pedi è caviglie, è ancu u so equilibriu è l'allineamentu di u corpu.
Per a maiò parte di e zitelle, a transizione versu i scarpi di punta si face di solitu trà l'età di 11 è 13. L'osse di i pedi cumincianu à indurisce trà l'età di 8 è 14 anni, dunque u travagliu di a punta ùn hè di solitu principiatu finu à chì i pedi sò "ossificati" o induriti.
I ballerini di ballet maschili tipicamente ùn ballanu micca nantu à a punta. Facenu più alzà è saltà. Chistu pò ancu purtà à prublemi di pedi cum'è tendinite d'Achille, stinelle, è e cavichje distorte.
Risichi di lesioni per u ballu di ballu
E ferite cumuni di ballu à i pedi includenu:
- Veziche è calli. Quessi sò cumuni quandu si balla in scarpi di punta chì ùn sò micca stati spezzati ancu o ùn sò micca adattati currettamente, o da u muvimentu è a frizione trà i diti.
- Unghie incarnite. Un'altra lesione di ballu cumuna, si verifica quandu l'angulu o u bordu di u unghje cresce in a pelle circundante.
- Unghie nere o rotte. Questu hè di solitu u risultatu di impatti ripetuti, vesciche, o eccessu.
- E cavichje storse. I distorsioni di caviglia sò cumuni in i ballerini da u travagliu eccessivu di u latu laterale di a caviglia per parechje ore à ghjornu.
- Bunions. Queste si formanu per via di i dita di i piedi chì sò squished inseme è di tensione nantu à l'articulu di u toe.
- Fratture da Stressu. Queste piccule crepe in l'osse sò dovute à l'abusu eccessivu, è ponu esse peghju quandu saltanu o giranu.
- Taccu di ballerinu. Cunnisciutu ancu cum'è sindrome di impingement posteriore, sta ferita hè qualchì volta chjamata "caviglia di ballerinu" perchè affetta a parte posteriore di a caviglia.
- U neuroma di Morton. Stu nervu pinzutu provoca dolore trà i dita di i pedi è a palla di u pede.
- Fasciite plantare. Questa hè una infiammazione di u tessutu chì si estende da i tacchi à i dita.
- Metatarsalgia. Questa inflammazione dolorosa in u ballu di u pede hè dovutu à l'abusu eccessivu.
- Hallux rigidus. Questa ferita affetta l'articulazione à a basa di u grossu dittu, rende eventualmente difficiule di spostà u dittu.
- Tendinite d'Achille. Causata da l'usu eccessivu di u tendinu d'Achille, sta ferita pò generalmente esse trattata in casa, ma in casi gravi l'Achille pò strappà è richiede una chirurgia.
U ballu di ballò pò dannà in permanenza i pedi?
Ballà nantu à a punta pò causà una serie di ferite à i stinchi, e caviglie è i pedi. Se ùn sò micca trattati, certe ferite puderebbenu purtassi à danni permanenti. Questi rischi sò di solitu solu un prublema per i ballerini prufessiunali chì anu bisognu di stà nantu à a punta per lunghi periodi di tempu.
Alcuni esempi di ferite chì ponu purtà à danni se lasciati senza trattamentu includenu:
- sesamoidite, chì hè una infiammazione cronica è l'usu eccessivu di l'osse di a palla di u pede sottu à l'articulu di u grossu dittu (a chirurgia pò esse necessaria se ùn hè trattata)
- corns chì diventanu ulceri
- unghie chì ingrussanu è crescenu a pelle dura sottu
- martellu dite
- speroni di u taccu
A causa di a natura cumpetitiva di u ballò è di u fattu chì i roli in i spettaculi di ballò sò guadagnati duramente, i ballarini ponu sente chì ùn ponu micca piglià u tempu liberu per via di una ferita. Tuttavia, ballà nantu à un pede dighjà feritu pò purtà à danni permanenti chì ponu necessità di chirurgia per curregge.
Se suspettate d'avè una ferita à u pede, vedi un duttore. Puderanu esse capaci di trattà u vostru pede o di fà vi più comodu mentre continui à ballà.
Trattà e ferite di ballu à i pedi
U trattamentu per e diverse ferite à u pede è u dolore dipende da a causa è a gravità di a vostra ferita.
Hè impurtante di travaglià cù un duttore o un podologu chì hè specializatu in u travagliu cù ballerini. Puderanu aiutà à creà un pianu di trattamentu è cunsiglianu medicazione, fisioterapia, o ancu chirurgia se necessariu.
Chì hè u pede di ballò ideale?
Mentre ùn ci hè micca una struttura di pedi "ideale" per u ballet, alcuni sò megliu adattati per ballà nantu à a punta. Certi strutture di u pede ponu esse menu propensi à ferite, mentre altri ponu esse più propensi à ferite.
Strutture di u pede menu propensi à dannu | Strutture di u pede più propensi à dannu |
avè i diti di a lunghezza guasi uguale furnisce una piattaforma quadrata per stà nantu à a punta | avè un grossu dittu longu chì deve sustene tuttu u pesu di u corpu nantu à a punta |
altu instep | avè un secondu piolu più longu chì deve supportà tuttu u pesu di u corpu nantu à a punta |
e caviglie flessibili permettenu à un ballerinu di formà una linea diretta trà u ghjinochju è u toe nantu à a punta | caviglie inflexibili |
arcu altu | pocu instep |
Assicuranza chjave
A natura cumpetitiva di u ballò pò rende difficiule à piglià u tempu di pausa per guarisce o recuperassi da una ferita. Sfurtunatamente, cuntinuà à ballà nantu à un pede feritu pò purtà à più dolore è in certi casi, ancu danni permanenti.
Hè impurtante di vede un duttore o un podologu sè avete una ferita à u pede. Cercate qualcunu chì hè specializatu in u travagliu cù ballerini. Puderanu creà un pianu di trattamentu per pudè stà sanu è forte per tutta a vostra carriera di ballu.