Chì pò esse i rumuri in u ventre è chì fà
Cuntenutu
- Chì pò esse
- 1. A fame
- 2. Gas
- 3. Infezioni gastrointestinali è inflammazioni
- 4. Ostruzione intestinale
- 5. Hernia
- Quandu andà à u duttore
I rumori in u ventre, ancu chjamatu borborigm, sò una situazione normale è sò più spessu indicativi di fame, postu chì a causa di l'aumentu di a quantità di ormoni rispunsevuli di a sensazione di fame, ci hè una cuntrazione di l'intestinu è di u stomacu, resultendu in rumori .
In più di a fame, i rumori ponu esse ancu una cunsequenza di u prucessu digestivu o di a presenza di gasi. Tuttavia, quandu i rumori sò accumpagnati da altri sintomi cum'è u dolore è l'addome allargatu, per esempiu, pò esse indicativu di infezioni, infiammazione o ostruzione intestinale, è hè impurtante d'andà à u duttore per e prove per identificà a causa è cumincià u trattamentu .adattatu.
Chì pò esse
I rumori in a panza sò normali, soprattuttu dopu à un pastu, postu chì i muri intestinali si contraenu per facilità u passaghju di l'alimentu è prumove a digestione. Questi rumori ponu apparisce mentre a persona hè sveglia o ancu durante u sonnu, è pò o ùn pò esse intesa.
Per chì i rumori esistinu, hè necessariu chì e pareti di l'intestinu si contrainu è ci sia liquidu è / o gasi in l'intestinu. Cusì, e principali cause di rumori in u ventre sò:
1. A fame
A fame hè una di e principali cause di rumore in u ventre, perchè quandu avemu a fame ci hè una crescita di a concentrazione di alcune sostanze in u cervellu chì garantiscenu a sensazione di fame è chì invia segnali à l'intestinu è u stomacu, inducendu a contrazione. di sti organi è chì porta à l'emergenza di rumori.
Cosa da fà: Quandu a fame hè a causa di i rumuri in u ventre, u megliu da fà hè di manghjà, dendu preferenza à alimenti sani è ricchi di fibre per favurisce u muvimentu di l'intestini è a digestione.
2. Gas
A presenza di una quantità maiò di gasi in relazione à a quantità di liquidu chì passa per u sistema digestivu porta ancu à l'apparizione di rumori.
Cosa da fà: In questi casi hè impurtante avè una dieta bassa in cibi chì causanu gasi, cum'è fagioli è cavuli, per esempiu, perchè fermentanu assai durante u prucessu digestivu è aumentanu a quantità di gasi produtti in u corpu, ciò chì dà risultati à u rumu .
Vede in u video sottu chì fà per finisce u gasu:
3. Infezioni gastrointestinali è inflammazioni
I rumori ponu accade ancu per infezioni è infiammazioni intestinali, soprattuttu in u casu di a malattia di Crohn. In questi casi, in più di u borborigma, altri sintomi di solitu apparisce, cume u dolore addominale è u disagiu, u malessere, u vomitu, a nausea è a diarrea.
Cosa da fà: Appena questi sintomi parenu, hè impurtante andà à a sala d'urgenza o à l'ospedale per evità a disidratazione, carenze nutrizionali o altre complicazioni. Inoltre, hè impurtante riposà, avè una dieta sana è aduprà medicamenti solu se indicatu da u duttore.
4. Ostruzione intestinale
L'ostruzzione intestinale pò ancu purtà à l'apparizione di rumori in u ventre, perchè, per via di a difficoltà di passà fluidi è gasi attraversu u trattu intestinale, l'intestinu stessu aumenta a quantità di movimenti peristaltici per facilità u passaghju di questi fluidi è gasi, ancu purtendu à un aumentu di rumuri.
L'ostruzzione intestinale pò avè parechje cause, cum'è a presenza di vermi, endometriosi intestinali, malatie infiammatorie è a presenza di ernie, per esempiu, cun micca solu i rumori in u ventre, ma ancu altri sintomi, cum'è u dolore addominale, coliche assai forti, diminuzione di l'appetitu è nausea, per esempiu. Amparate più nantu à l'ostruzzione intestinale.
Cosa da fà: U trattamentu per l'ostruzzioni intestinali varieghja secondu a causa, è hè impurtante chì si fessi in l'uspidale per evità l'apparizione di cumplicazioni.
5. Hernia
L'Hernia hè una situazione carattarizata da a surtita di una parte di l'intestinu fora di u corpu, chì pò comportà l'ostruzzione intestinale è, di cunsiguenza, i soni di u ventre. Inoltre, altri sintomi ponu apparisce, cum'è u dolore, gonfiore, rossu rossu, nausea è vomitu.
Cosa da fà: Hè raccomandatu chì a persona vada immediatamente da un chirurgu in modu chì a gravità di l'ernia sia valutata è chì a chirurgia sia cunsiderata per evità complicazioni, cume strangolamentu di un organu in a regione addominale, chì porta à una diminuzione di a circulazione sanguigna in u locu è , in cunsequenza, necrosi. Vede cumu si deve fà u trattamentu per l'ernia addominale.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à u duttore quandu, in più di i rumori intestinali, cumpariscenu altri sintomi, cum'è:
- Ache;
- Ingrandimentu di l'addome;
- Frebba;
- Nausea;
- Vomitu:
- Diarrea frequente o stinzia;
- Presenza di sangue in e feci;
- Rapida perdita di pesu è senza causa apparente.
U medicu generale o gastroenterologu, secondu i sintomi descritti da a persona, pò indicà a prestazione di alcuni testi, cume a tomografia computerizzata, l'endoscopia è i test di sangue in modo chì a causa di i sintomi pò esse identificata è u trattamentu più adeguatu pò esse iniziatu .