Bevi troppu acqua male per a vostra salute?
![💧Bevi forse troppo poca acqua? 1️⃣2️⃣ Segnali che possono indicare una disidratazione.](https://i.ytimg.com/vi/62ySo9Htx4Y/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Cumu l'acqua in eccessu danneghja a salute
- Sintomi di eccessu d'acqua
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Quantu acqua hè cunsigliatu?
L'acqua hè estremamente impurtante per u corpu umanu, perchè, oltre à esse prisente in grande quantità in tutte e cellule di u corpu, raprisentendu circa u 60% di u pesu di u corpu, hè ancu indispensabile per u funziunamentu currettu di tuttu u metabolismu.
Ancu se a mancanza d'acqua, cunnisciuta cum'è disidratazione, hè più cumuna è provoca parechji prublemi di salute, cum'è un mal di testa severu è ancu un battimentu cardiacu lentu, l'acqua in eccessu pò ancu influenzà a salute, soprattuttu diluendu a quantità di sodiu prisente in u corpu, generendu una situazione chì hè cunnisciutu cum'è iponatremia.
L'eccessu d'acqua in u corpu pò accade in e persone chì beie più di 1 litru d'acqua à l'ora, ma hè ancu frequente in atleti di alta intensità chì finiscenu per beve assai acqua durante l'allenamentu, ma senza rimpiazzà a quantità di minerali persi.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/beber-muita-gua-faz-mal-para-a-sade.webp)
Cumu l'acqua in eccessu danneghja a salute
A presenza di acqua in eccessu in u corpu hè cunnisciuta cum'è "intossicazione d'acqua" è accade quandu u vulume d'acqua in u corpu hè assai grande, pruvucendu una diluzione di u sodiu dispunibule in u corpu. Quandu accade, è a quantità di sodiu hè inferiore à 135 mEq per litru di sangue, a persona finisce per sviluppà una situazione di iponatremia.
Più bassa hè a quantità di sodiu per litru di sangue, vale à dì, più hè grave l'iponatremia, più grande hè u risicu di influenzà u funziunamentu di u cervellu è ancu di causà danni permanenti à u tessutu cerebrale. Questu hè principalmente dovutu à u gonfiore di u cervellu, chì face chì e cellule cerebrali sianu pressate contr'à l'osse di u craniu, chì pò causà danni cerebrali.
L'eccessu d'acqua pò esse ancu più problematicu in e persone chì anu malatie cardiache o renali, chì u sbilanciu di sodiu pò influenzà u funziunamentu cardiacu è l'acqua in eccessu pò compromettere a funzione renale.
Sintomi di eccessu d'acqua
Quandu l'acqua in eccessu hè bevuta è l'iponatremia cumincia à sviluppà, sintomi neurologichi cum'è:
- Mal di testa;
- Nausea è vomitu;
- Mancanza di energia;
- Disorientazione.
Se l'iponatremia hè severa, cù valori di sodiu inferiori à 120 mEq per litru di sangue, ponu cumparisce ancu segni più serii, cum'è mancanza di forza, doppia visione, difficultà per respirà, cunvulsioni, coma è ancu morte.
Cosa da fà in casu di suspettu
Se suspettate un eccessu di assunzione d'acqua o un casu di "intossicazione d'acqua" hè assai impurtante d'andà à l'uspidale per inizià u trattamentu adattatu, chì di solitu si face cù u siero in vena per rifornisce a quantità di minerali in u corpu, in particulare sodiu.
Manghjà un picculu spuntinu salitu pò aiutà à alleviare alcuni di i sintomi, cum'è u mal di testa o di sentì male, ma hè sempre cunsigliatu di cunsultà un duttore per valutà a necessità di un trattamentu più specializatu.
Quantu acqua hè cunsigliatu?
A quantità d'acqua raccomandata per ghjornu varieghja secondu l'età, u pesu è ancu u livellu di forma fisica di ogni persona. Tuttavia, l'ideale hè di evità di cunsumà più di 1 litru d'acqua à l'ora, chì sembra esse a capacità massima di u rene per eliminà l'acqua in eccessu.
Vede megliu a quantità di acqua raccomandata ogni ghjornu in pesu.