Cancer di Mama Avanzatu Prima è Doppu a Ménopause
![Cancer di Mama Avanzatu Prima è Doppu a Ménopause - Salute Cancer di Mama Avanzatu Prima è Doppu a Ménopause - Salute](https://a.svetzdravlja.org/health/advanced-breast-cancer-before-and-after-menopause-1.webp)
Cuntenutu
- 1.Chì hè u trattamentu primariu per i tumori di senu metastaticu pusitivi per u receptore ormonale?
- 2. Cumu hè trattatu u cancheru di u senu metastaticu in e donne in premenopausa?
- 3. Chì hè u trattamentu prescrittu per e donne in menopausa?
- 4. Quandu si utilizanu a chimioterapia o e terapie mirate per trattà i tumori di senu metastaticu?
Panoramica
U cancheru di senu metastaticu (chjamatu ancu cancru di senu avanzatu) significa chì u cancheru si hè spartu da u senu à altri lochi di u corpu. Hè sempre cunsideratu cancheru di u senu perchè e metastasi anu u listessu tippu di cellule cancerose.
L'opzioni di trattamentu dipende da e caratteristiche specifiche di u tumore, cume sì hè receptore ormonu-pusitivu è sì hè HER2-pusitivu. Altri fattori includenu a salute attuale, qualsiasi trattamentu chì avete ricevutu in precedenza, è quantu tempu hà pigliatu u cancheru per ricorrere.
U trattamentu dipende ancu da a diffusione di u cancheru è da se avete passatu per a menopausa. Eccu alcune dumande da dumandà à u vostru duttore nantu à u cancheru di senu avanzatu in quantu à a ménopause.
1.Chì hè u trattamentu primariu per i tumori di senu metastaticu pusitivi per u receptore ormonale?
A terapia ormonale, o terapia endocrina, hè di solitu u cumpunente primariu di u trattamentu per e donne cun cancru di senu metastaticu pusitivu per u receptore ormonale. Hè qualchì volta chjamatu trattamentu anti-ormonale perchè agisce cum'è u cuntrariu di a terapia di sostituzione ormonale (HRT).
U scopu hè di abbassà i livelli di estrogeni è progesterone in u corpu per impedisce à questi ormoni di ghjunghje à e cellule cancerose è di uttene l'estrogeni chì anu bisognu per cresce.
A terapia ormonale pò esse aduprata per interrompe l'influenza di l'ormoni nantu à a crescita di e cellule è u funziunamentu generale. Se l'ormoni sò bluccati o rimossi, e cellule tumorali sò menu propensi à sopravvivere.
A terapia ormonale ferma ancu e cellule mamarie sane da riceve ormoni chì puderanu stimulà e cellule cancerose à ricrescere in u senu o in altrò.
2. Cumu hè trattatu u cancheru di u senu metastaticu in e donne in premenopausa?
U trattamentu metastaticu di u cancheru di u senu in donne premenopausali cun tumori positivi per u recettore ormonale generalmente implica una suppressione di l'ovari. Questa prucedura abbassa i livelli ormonali in u corpu per privà u tumore di l'estrogeni chì deve cresce.
A suppressione ovarica pò esse ottenuta in unu di dui modi:
- A droga pò impedisce à l'ovari di fà estrogeni, chì induce a ménopause per un periudu di tempu.
- Una procedura chirurgica chjamata ooforectomia pò eliminà l'ovari è fermà a produzzione di estrogeni permanentemente.
Un inhibitore di aromatasi pò esse prescrittu in donne premenopausali in cunjunzione cù a suppressione di l'ovari. Inibitori di aromatasi ponu include:
- anastrozole (Arimidex)
- exemestane (Aromasin)
- letrozole (Femara)
Tamoxifen, un antiestrogenu, hè ancu comunmente usatu per trattà u cancheru di senu metastaticu in e donne in premenopausa. Pò impedisce u cancru di vultà o di sparghjesi in altrò.
Tamoxifen ùn pò micca esse una opzione se u cancheru hà progressu durante u trattamentu precedente di tamoxifen. A combinazione di suppressione ovarica è tamoxifen hè stata trovata per migliurà a sopravvivenza paragunatu à u tamoxifen solu.
3. Chì hè u trattamentu prescrittu per e donne in menopausa?
A suppressione di l'ovari ùn hè micca necessaria per e donne in postmenopausa. I so ovari anu dighjà cessatu di fà una grande quantità di estrogeni. Facenu solu una piccula quantità in u so tessulu grassu è in e ghiandole surrenali.
A terapia ormonale post-menopausa di solitu include un inibitore di aromatasi. Queste droghe riducenu a quantità di estrogeni in u corpu fermendu i tessuti è l'organi oltre à l'ovari da fà estrogeni.
L'effetti secundarii cumuni di l'inibitori di aromatasi includenu:
- vampate di calore
- nausea
- vomitu
- osse o articulazioni dulurose
L'effetti secundarii più gravi includenu ossi diluenti è un aumentu di colesterolu.
E donne in postmenopausa ponu esse prescritte tamoxifene per parechji anni, di solitu cinque o più. Se u medicamentu hè adupratu per menu di cinque anni, un inibitore di aromatasi pò spessu esse datu per l'anni restanti.
Altre droghe chì ponu esse prescritti includenu inibitori CDK4 / 6 o fulvestrant.
4. Quandu si utilizanu a chimioterapia o e terapie mirate per trattà i tumori di senu metastaticu?
A chimioterapia hè a principale opzione di trattamentu per i cancri di senu triplu negativi (ormone negativu per u receptore è HER2-negativu). A chimioterapia pò ancu esse usata in cunjunzione cù terapie destinate à HER2 per i tumori di senu HER2-positivi.
A chimioterapia pò esse usata in casi più gravi per i cancri hormonali-positivi, HER2-negativi.
Se a prima droga di chimioterapia, o cumbinazione di droghe, smette di travaglià è u cancru si diffonde, una seconda o terza droga pò esse aduprata.
Truvà u trattamentu currettu pò piglià qualchì prova è errore. Ciò chì hè ghjustu per un altru ùn serà micca necessariamente bè per voi. Seguitate u vostru pianu di trattamentu è cumunicate cù u vostru duttore. Fateli sapè quandu qualcosa funziona o ùn funziona.
Pudete avè ghjorni difficiuli davanti, ma aiuta per esse cusciente di tutte e vostre opzioni di trattamentu.