9 benefici per a salute di a mela è cumu cunsumà
Cuntenutu
- 1. Prutegge contra e malatie cardiovascolari
- 2. Cuntrolla u diabete
- 3. Aiuta à perde u pesu
- 4. Migliora a funzione intestinale
- 5. Allevia i dolori di stomacu
- 6. Impedisce u cancheru
- 7. Impedisce e cavità
- 8. Migliora a funzione cerebrale
- 9. Rallenta l'invecchiamentu
- Cumu aduprà a mela per gode di i so benefici
- Tabella d'infurmazione nutrizionale
- Ricette sane cù mela
- Mela cotta cù cannella
- Succu di mela
A mela hè un fruttu d'origine asiatica chì aiuta à cuntrullà certe malatie cum'è u diabete, à calà u colesterolu, in più di migliurà a digestione cuntribuendu à un megliu usu di i nutrienti. A mela hè ancu indicata per quelli chì volenu perde u pesu, perchè hè ricca di fibre è hà poche calorie.
Inoltre, a mela hè ricca in pectina, vitamine, minerali è antioxidanti chì aiutanu à rinfurzà u sistema immunitariu è anu parechji altri benefici per a salute.
I vantaghji principali di a mela sò:
1. Prutegge contra e malatie cardiovascolari
I Mele sò ricchi di pectina, una fibra solubile, chì agisce aumentendu a digestione è diminuendu l'assorbimentu di grassi da l'alimentu. Cusì, aiuta à riduce u colesterolu chì hè a sustanza rispunsevule per u sviluppu di malatie cardiovascolari cum'è infartu di miocardi o aterosclerosi. Scuprite e ricette casalinghe per calà u colesterolu.
Inoltre, a mela hà polifenoli chì anu effetti antioxidanti chì aiutanu à cuntrullà a pressione sanguigna è ancu à riduce u risicu di colpu.
2. Cuntrolla u diabete
I polifenoli prisenti in a mela impediscenu i danni à e cellule beta di u pancreas, rispunsevuli di a produzzione d'insulina. Alcuni studii mostranu chì manghjà una mela à ghjornu riduce i danni à queste cellule diminuendu u risicu di sviluppà diabete.
Inoltre, l'azione antioxidante di i polifenoli riduce l'assorbimentu di zuccheru, cuntribuendu à a riduzione di u glucosiu in sangue. Scuprite 13 altri frutti cunsigliati per i diabetichi.
3. Aiuta à perde u pesu
I Mele sò ricchi di fibre è acqua chì vi aiutanu à sentite più pienu per più tempu, riducendu l'appetitu, chì hè un benefiziu per quelli chì anu bisognu di riduce u pesu.
Inoltre, a pectina presente in a mela aiuta à riduce l'assorbimentu di grassi da l'intestinu, chì diminuisce a quantità di calorie in u pastu.
Vede più nantu à a dieta di a mela.
4. Migliora a funzione intestinale
A pectina, una di e fibre solubili principali in i pomi, assorbe l'acqua da u trattu digestivu furmendu un gel chì aiuta a digestione è aiuta l'intestinu à funziunà megliu. L'ideale hè di cunsumà a mela cù a buccia perchè a più grande quantità di pectina si trova in a buccia.
A mela pò ancu esse aduprata in casi di diarrea per regulà l'intestinu, ma deve esse cunsumata senza a buccia. Vede a ricetta di u suchju di mela per a diarrea.
5. Allevia i dolori di stomacu
E fibre di a mela, principalmente pectina, allevanu u dolore di u stomacu è a gastrite è aiutanu à guarisce l'ulcere gastriche perchè formanu un gel chì prutege u rivestimentu di u stomacu. Inoltre, a mela aiuta à neutralizà l'acidu di u stomacu.
L'ideale hè di cunsumà duie mele à ghjornu, una in a mattina è una di notte.
6. Impedisce u cancheru
I polifenoli prisenti in a mela anu azione antiossidante è antiinfiammatoria chì riducenu i danni à e cellule è aiutanu cusì à prevene u cancheru. I studii mostranu chì cunsumà una mela à u ghjornu pò riduce u risicu di cancru culurale, mammale è digestivu.
Scuprite più alimenti chì aiutanu à prevene u cancheru.
7. Impedisce e cavità
A mela cuntene acidu malicu chì aumenta a produzzione di saliva, diminuendu a proliferazione di batteri rispunsevuli di a furmazione di placca chì causanu a carie. Inoltre, più saliva aiuta à caccià i batteri da a bocca.
E fibre solubili presenti in a mela puliscenu i denti è e vitamine è minerali prisenti in a mela aiutanu à mantene i denti sani.
Amparate più nantu à a carie.
8. Migliora a funzione cerebrale
A mela aumenta a pruduzzione di acetilcolina, una sustanza chì hè incaricata di a cumunicazione trà i neuroni, è cusì migliora a memoria è riduce u risicu di sviluppà Alzheimer.
Inoltre, e vitamine B è a vitamina C prisenti in a mela aiutanu à prutege u sistema nervosu.
Vede i supplementi chì aiutanu à migliurà a memoria è a cuncentrazione.
9. Rallenta l'invecchiamentu
A mela hà vitamina A, E è C chì sò antioxidanti chì aiutanu à luttà contr'à i radicali liberi chì sò furmati da l'anzianu, l'inquinamentu è una dieta scarsa. A vitamina C aiuta ancu in a produzzione di collagene chì mantene a rigidità di a pelle, diminuendu e rughe è affundendu.
Cumu aduprà a mela per gode di i so benefici
A mela hè un fruttu assai nutritivu, ma ancu assai versatile, chì pò esse adupratu di parechje manere:
Mela bollita o arrustita: particularmente utile in casu di prublemi gastrointestinali cum'è vomitu o diarrea;
Mela cruda cù buccia: aiuta à diminuì l'appetitu è à regulà l'intestinu perchè hà parechje fibre;
Mela cruda senza peli: indicatu per mantene l'intestinu;
Succu di mela: aiuta à idratà, regulà l'intestinu intrappulatu è diminuisce l'appetitu perchè hà una fibra chjamata pectina chì ferma in u stomacu più longu, aumentendu a sazietà;
Mela disidratata: ideale per i zitelli, postu chì hà una struttura più croccante chì pò esse aduprata cum'è sustitutu per e patate fritte, per esempiu. Basta à mette a mela in u fornu à bassa temperatura, circa 20 minuti finu à ch'ella sia croccante;
Tè di mela: migliurà a digestione è allevia a stinzia. A buccia di a mela pò ancu esse aghjunta à i tè menu sapuriti cum'è u tè spezzatu di petra o l'erba di San Ghjuvanni per dà un sapore più piacevule;
Acitu di mela: prevene è tratta u dolore articularu, in più di riduce u dolore di stomacu è di migliorà a digestione. L'acitu di sidru di mela pò esse cunsumatu in insalate o pudete fà una diluzione di 1 à 2 cucchiai di acetu di sidru di mela in un bichjeru d'acqua è beie 20 minuti prima di colazione o di pranzu. Eccu cumu fà l'acitu di sidru di mela in casa.
Manghjà 1 mela à ghjornu per colazione, cum'è dessert o per merendella hè un ottimu modu per gode di tutti i so benefici, assicurendu più salute.
Fighjate u video quì sottu per passu à passu cumu fà mele disidratate in casa, di manera rapida è sana:
Tabella d'infurmazione nutrizionale
U tavulu chì seguita mostra a cumpusizione nutrizionale di 100 g di mele cù e senza buccia.
Cumpunenti | Quantità in 100 g di mela cun buccia | Quantità in 100g di mela sbucciata |
Energia | 64 calorie | 61 calorie |
Proteine | 0,2 g | 0,2 g |
Grassi | 0,5 g | 0,5 g |
Carbuidrati | 13,4 g | 12,7 g |
Fibre | 2,1 g | 1,9 g |
Vitamina A | 4.0 mcg | 4.0 mcg |
Vitamina E | 0,59 mg | 0,27 mg |
Vitamina C | 7,0 mg | 5 mg |
Potassiu | 140 mg | 120 mg |
Un modu faciule per cunsumà stu fruttu hè di manghjà a mela in a so forma naturale, aghjunghje a mela à l'insalata di frutti o fà un suchju.
Ricette sane cù mela
Alcune ricette di mele sò rapide, facili da preparà è nutritive:
Mela cotta cù cannella
Ingredienti
- 4 mele;
- Cannella in polvere à gustu.
Modu di preparazione
Mette 4 mele lavate poste à fiancu à fiancu nantu à una teglia è aghjunghjite 3/4 tazza d'acqua. Mettite in u fornu precalentatu è infornate per circa 30 minuti o finu à chì u fruttu sia tenere. Spruce a cannella in polvere.
Succu di mela
Ingredienti
- 4 mele;
- 2 litri d'acqua;
- Zuccaru o edulcorante à gustu;
- Cubetti di ghjacciu.
Modu di preparazione
Lavate e mele, sbuchjate è cacciateli i graneddi. Battite e mele in un frullatore cun 2 litri d'acqua. Se vulete, filtrate u suchju. Aghjunghje zuccheru o edulcorante à gustu. Mettite u suchju in un vasettu è aghjunghjite i cubi di ghiacciu.
Vede altre ricette di suchju di mela.