A Nap dopu u Pranzu migliora a Concentrazione è a Memoria
Cuntenutu
- Principali benefici per a salute
- Cumu fà una bona sunnita
- A napping pò causà danni à a salute?
- Vi ingrassate dopu à pranzu?
Fà un sonnu dopu à u pranzu hè un ottimu modu per rifornisce l'energia o rilassassi, soprattuttu quandu ùn site micca statu capace di dorme bè di notte o di campà un stile di vita assai freneticu.
L'ideale hè di piglià una sunnita 20 à 25 minuti dopu à u pranzu per piglià un pocu di riposu è aumentà l'energia per u travagliu o a scola perchè dorme per più di 30 minuti pò prumove l'insomnia è aumentà a stanchezza, in più di influenzà a salute, è pò ancu causà più seriu prublemi cum'è a diabetes, per esempiu.
Principali benefici per a salute
Un sonnu finu à 20 minuti dopu u pranzu pò purtà parechji benefici per a salute cum'è:
- Aumenta a concentrazione è efficacità à u travagliu;
- Evite u stress eccessivu, prumove a relaxazione;
- Riduce a stanchezza fisicu è mentale;
- Migliurà a memoria è u tempu di reazione.
Cusì, piglià un sonnu hè cunsigliatu per quandu si sente assai stanchi o un sonnu inaspettatu durante u ghjornu. Inoltre, quandu si sà chì sarete svegliu per un bellu pezzu, perchè andate à travaglià durante a notte, hè ancu cunsigliatu di piglià un sonnu per avè l'energia in più necessaria.
Tuttavia, quandu a necessità di piglià una sunnita durante u ghjornu hè assai frequente o apparisce più di 1 volta à ghjornu, hè cunsigliatu di cunsultà un spezialistu di u sonnu per identificà s'ellu ci hè un prublema di salute chì deve esse trattatu cù medicazione, per esempiu .
Vede un elencu di 8 malatie chì ponu causà stanchezza è sonnu eccessivu durante u ghjornu.
Cumu fà una bona sunnita
Per uttene tutti i vantaghji di a sunnetta hè impurtante tene la corta, vale à dì, evitendu di dorme più di 20 à 30 minuti di fila. U megliu tempu per piglià una sunnita hè trà 2:00 pm è 3:00 pm, o subitu dopu à u pranzu, postu chì in più di esse unu di i tempi di a ghjurnata quandu, nurmalmente, i livelli di attenzione sò più bassi, ùn hè ancu micca vicinu à dorme, ùn interferisce micca cù u sonnu.
E persone chì travaglianu per turni o chì anu u so propiu prugramma di sonnu devenu adattà u so sonnu per evità interferisce cù l'ore di sonnu, chì una sunnita troppu vicinu à u sonnu pò causà insonnia. S'ellu hè u vostru casu, verificate i cunsiglii essenziali per migliurà u sonnu di quelli chì travaglianu in turni.
A napping pò causà danni à a salute?
Ancu se piglià una sunnita hà parechji benefici per a salute, ùn funziona micca per tutti perchè micca tutti ponu dorme durante u ghjornu o fora di u lettu, è questu pò causà alcuni prublemi cum'è:
- Stanchezza peghju: quelli chì ùn ponu dorme fora di u so propiu lettu ponu piglià un bellu pezzu per addurmintassi è questu riduce u tempu di riposu. In questu modu, parechje persone ponu svegliarsi pochi minuti dopu senza sente a sensazione di riposu è avè voglia di dorme di più;
- Aumentatu u stress è frustrazione: quelli chì anu difficultà à dorme durante a ghjurnata ponu sente frustrati per ùn esse capace di dorme è questu pò aumentà i livelli di stress, producendu un effettu oppostu à ciò chì si aspetta;
- Insonnia: se a sunetta hè presa troppu vicinu à l'ora di dorme pò causà difficultà à addurmintassi di notte;
- Aumenta a risata di u diabete: secondu un studiu giappunese, dorme più di 40 minuti durante u ghjornu aumenta u risicu di sviluppà diabete di 45%.
Dunque, idealmente, ogni persona deve pruvà à piglià una sunnita dopu à u pranzu ogni volta chì ci vole, è poi valutà cumu si sentenu dopu u svegliu è se quella sunnita hà influenzatu u so sonnu di notte. Se ùn si osservanu effetti negativi, a sunnata pò esse aduprata cum'è un ottimu modu per rifornisce energia durante a ghjurnata.
Vi ingrassate dopu à pranzu?
Ùn ci hè micca evidenza chì dorme dopu un pastu pò ingrassà. Tuttavia, alcune persone ponu truvà più difficiule di digerisce l'alimentu mentre si trovanu o stesi è in questi casi, pò favurisce u gonfiore addominale. Cusì, l'ideale hè chì a persona pigliessi una sunnita senza chjinà si è attenti à ùn manghjà un pastu assai grande, è finisce u pastu cun tè digestivu, per esempiu.