Sun è Psoriasis: Benefici è Rischi
Cuntenutu
Panorama di u psoriasis
A psoriasis hè una malattia cronica di a pelle risultata da una malattia autoimmune in cui u vostru sistema immunitariu produce troppu cellule di a pelle. E cellule si accumulanu nantu à a superficie di a vostra pelle. Quandu e cellule di a pelle si sparghjenu, formanu punti rossi chì sò grossi è alzati è ponu avè scale argentate. I colpi ponu esse dolorosi o pruriginosi.
I trattamenti cumuni includenu medicazione topica chì riduce l'infiammazione, è farmaci orali o iniettati chì sopprimenu u vostru sistema immunitariu. Tuttavia, un'altra forma di trattamentu per a psoriasi implica unu di l'elementi più naturali di a terra: u sole.
U sole naturale
I raggi ultravioletti di u sole sò cumposti da raghji UVA è UVB. I raghji UVB sò più efficaci per trattà i sintomi di psoriasis perchè rallentiscenu u ritmu rapidu di crescita è di spargimentu di a pelle.
Ancu se u sole pò prufittà di a psoriasi, duvete piglià cura per pruteggervi da e scottature. A psoriasis colpisce principalmente e persone à a pelle chjara. Sò in un risicu più grande di sunburni è forme periculose di cancheru cum'è u melanoma. U sole naturale ùn hè micca monitoratu in un ambiente medicu cum'è a fototerapia. E medicazione chì pudete piglià pò aumentà a fotosensibilità. Questu pò aumentà u risicu di sunburni è di cancru di a pelle.
U trattamentu principia cù una esposizione di 10 minuti à meziornu. Pudete aumentà gradualmente u vostru tempu di esposizione di 30 secondi à ghjornu.
Duvete sempre purtà un filtru solare, ancu quandu vulete chì a vostra pelle assumi i raggi di u sole. Per u megliu (è u più sicuru) risultati, seguitate sti suggerimenti:
- Applica una crema solare à spettru largu à tutte e zone di a pelle micca influenzata.
- Purtate occhiali da sole.
- Fate sessioni di terapia naturale cù u sole quandu u sole hè u più forte.
- Stà fora solu per 10 minuti à a volta per riduce u risicu di danni da u sole. Finchè a vostra pelle pò tollerà l'esposizione, pudete aumentà lentamente a vostra esposizione à u sole da 30 secondi à 1 minutu ogni ghjornu.
U sole ùn aiuta micca solu à sparisce i sintomi di a psoriasi in certi casi, ma ancu face chì u vostru corpu produci più vitamina D.
Fototerapia
A fototerapia hè un trattamentu per a psoriasi chì usa luci naturali o sintetici. Assorbe i raggi ultravioletti attraversu a vostra pelle mentre fate u sole fora, o aduprendu una scatula di luce speciale.
U trattamentu cù una fonte UVB artificiale hè u più successu quandu hè amministratu per un tempu stabilitu in un calendariu regulare. U trattamentu pò esse fattu in un ambiente medicu o in casa.
U vostru duttore pò sceglie di trattà a vostra psoriasi cù raggi UVA invece di UVB. I raghji UVA sò più corti ch'è i UVB è penetranu a vostra pelle più prufundamente. Perchè i raggi UVA ùn sò micca cusì efficaci per cancellà i segni di psoriasi, un medicamentu chjamatu psoralen hè aghjuntu à a terapia di luce per aumentà l'efficacia. Puderete piglià una forma orale di a droga o aduprà una prescrizione topica nantu à a pelle affettata prima di u vostru trattamentu UVA per aiutà a vostra pelle à assorbe a luce. L'effetti secundarii à pocu tempu includenu nausea, prurito è rossu di a pelle. Stu trattamentu cumbinatu hè generalmente abreviato cum'è PUVA.
PUVA hè adupratu per trattà a psoriasi in placca da moderata à severa. Pò esse adupratu quandu i trattamenti topichi è a terapia UVB ùn anu micca successu. E placche di psoriasi più spesse rispondenu bè à PUVA perchè hè assorbita più in fondu in a pelle. A psoriasi di e mani è di i pedi hè spessu trattata cù terapia PUVA.
Psoriasis è vitamina D
A vitamina D pò aiutà à riduce l'infiammazione in tuttu u vostru corpu. U nutriente, è ancu i raggi UV da esposizione à a luce, ponu aiutà à cancellà o prevene e placche di psoriasi. A luce solare innesca u vostru corpu per fà u nutriente, chì hè beneficu per l'osse forti è a funzione immune. A vitamina D hè un nutriente chì si trova in pochi alimenti naturalmente.
Un studiu publicatu in u British Journal of Dermatologyhà trovu chì e persone cun psoriasis tendenu à avè livelli bassi di vitamina D, in particulare in stagioni più fredde. E persone cun bassi livelli di vitamina D ponu aumentà i so livelli cunsumendu:
- latte furtificatu è suchju d'aranciu
- margarina furtificata è yogurt
- salmone
- tunnu
- ghjallu d'ova
- U casgiu svizzeru
Purtà si
A terapia di u sole è a dieta ùn sò micca i soli modi per trattà a psoriasi. Parlate cù u vostru duttore nantu à l'usu di unguenti o creme topichi di vitamina D per gestisce i vostri sintomi.