Cumu a biopsia mamaria hè realizata è risultati
Cuntenutu
- Cumu a biopsia hè fatta
- Quandu hè necessariu avè una chirurgia
- A biopsia mamaria face male?
- Cura principale dopu a biopsia
- Cumu interpretà i risultati
- Quantu dura u risultatu
A biopsia mamaria hè un test di diagnosticu in u quale u duttore rimuove un pezzu di tessutu da l'internu di u senu, di solitu da un pezzu, per valutallu in laburatoriu è vede s'ellu ci sò cellule cancerose.
Di solitu, stu test hè fattu per cunfirmà, o per ingannà, u diagnosticu di cancheru di u senu, soprattuttu quandu altri testi cum'è mammografia o MRI anu indicatu a presenza di cambiamenti chì ponu indicà u cancheru.
A biopsia pò esse fatta in l'uffiziu di u ginecologu cù l'applicazione di anestesia lucale è, dunque, a donna ùn hà micca bisognu di esse ricoverata.
Cumu a biopsia hè fatta
A prucedura per a biopsia di u senu hè relativamente simplice. Per questu, u duttore:
- Applica anestesia lucale in una regione pettu;
- Inserisci una agulla in a regione anestesiata;
- Cogliu un pezzu di tela u nodulu identificatu in altri testi;
- Cacciate l'agulla è manda u campionu di tissutu à u laburatoriu.
Spessu, u duttore pò aduprà un dispositivu à ultrasuoni per aiutà à guidà l'agulla versu u nodulu, assicurendu chì u campione sia cacciatu da u locu currettu.
Oltre à a biopsia di u groppu in u senu, u duttore pò ancu biopsià un linfonodu, di solitu in a regione di l'ascella. S'ellu accade, a procedura serà simile à quella di a biopsia mamaria.
Quandu hè necessariu avè una chirurgia
Sicondu a dimensione di u pezzu, a storia di a donna o u tippu di cambiamenti identificati in a mammografia, u duttore pò ancu sceglie di fà a biopsia cù una chirurgia minore. In quessi casi, a chirurgia hè fatta in un ospedale cun anestesia generale è pò dighjà include a rimozione totale di u nodulu.
Cusì, se a presenza di u cancheru hè cunfirmata, a donna pò ùn avè più bisognu di chirurgia, pudendu inizià u trattamentu cù radiu o chimioterapia, per eliminà i resti di cellule maligne chì sò restati in u senu.
A biopsia mamaria face male?
Siccomu l'anestesia lucale hè aduprata in u senu, di solitu a biopsia ùn provoca dolore, tuttavia, hè pussibule di sente pressione annantu à u senu, chì, in donne più sensibili, pò causà qualchì disagiu.
Di solitu, u dulore si sente solu durante i picculi morsi chì u duttore face nantu à a pelle per introduce anestesia in u senu.
Cura principale dopu a biopsia
In e prime 24 ore dopu a biopsia, si raccomanda di evità un'attività fisica intensiva, ma a donna pò tornà à e cumpetenze normali di u ghjornu, cume u travagliu, u shopping o l'ordine di a casa, per esempiu. Tuttavia, hè impurtante vede un duttore se sintomi cum'è:
- Gonfiore di u pettu;
- Sanguinamentu in u situ di biopsia;
- Rossu o pelle calda.
Inoltre, hè cumunu per un picculu ematoma chì apparisca in u locu induve l'agulla hè stata inserita, cusì u duttore pò prescrive un analgésicu o un antiinflamatori, cum'è Paracetamol o Ibuprofen, per alleviare u disagiu in i ghjorni dopu.
Cumu interpretà i risultati
U risultatu di a biopsia mamaria deve sempre esse interpretatu da u duttore chì hà urdinatu u test. Tuttavia, i risultati ponu indicà:
- Assenza di cellule tumorali: significa chì u nodulu hè benignu è, dunque, ùn hè micca u cancheru. In ogni casu, u duttore pò cunsiglià per esse vigilante, sopratuttu se u pezzu hè aumentatu in grandezza;
- Presenza di cellule cancerose o tumorali: indica generalmente a presenza di u cancheru è indica ancu altre informazioni nantu à u pezzu chì aiuta u duttore à selezziunà a migliore forma di trattamentu.
Se a biopsia hè stata fatta cù chirurgia è cù a rimozione di u nodulu, hè cumunu chì, oltre à indicà a presenza o l'assenza di cellule tumorali, u risultatu descriva ancu tutte e caratteristiche di u nodulu.
Quandu a biopsia di i linfonodi hè pusitiva è indica a presenza di cellule tumorali, di solitu indica chì u cancheru si sparghje dighjà da u senu à altri lochi.
Quantu dura u risultatu
Di solitu i risultati di a biopsia mamaria ponu piglià finu à 2 settimane, è u rapportu hè generalmente inviatu direttamente à u duttore. Tuttavia, alcuni laboratori ponu trasmette u risultatu à a donna stessa, chì deve poi fà un appuntamentu cù u ginecologu per valutà u significatu di u risultatu.