À chì serve è cumu si face a biopsia di u midollo osseu?
Cuntenutu
A biopsia di u midollo osseu hè un esame effettuatu cù u scopu di valutà e caratteristiche di e cellule di u midollo osseu è hè dunque spessu adupratu per aiutà i duttori à fà diagnosi è à monitorà l'evoluzione di malatie cum'è linfoma, mielodisplasie o mieloma multiplu, è ancu per circà infezioni o per identificà s'ellu ci sò metastasi da altri tippi di tumori in questu locu.
A biopsia di u midollo osseu hè indicata da un ematologu o oncologu è di solitu hè fatta per cumplementà l'aspiratu di midollo osseu, chjamatu mielogramma, soprattuttu quandu questu test ùn pò micca furnisce abbastanza informazioni nantu à u midollo osseu in una malattia data.
A biopsia di u midollo osseu pò esse abbastanza scomoda, chì u test hè fattu raccogliendu un campione di l'ossu pelvicu è, dunque, hè fattu sottu anestesia lucale chì aiuta à riduce u disagiu.
Per chì ghjè
A biopsia di a medula ossea hè un test assai impurtante, postu chì furnisce infurmazioni nantu à a quantità è e caratteristiche di e cellule chì custituiscenu u midollo. In questu modu, l'esame rileverà se a medula spinale hè vuota o eccessivamente piena, se ci sò depositi di sostanze indebite, cume u ferru o a fibrosi, oltre à osservà a presenza di altre cellule anormali.
Cusì, a biopsia di midollo osseu pò esse aduprata in a diagnosi o u monitoru di alcune malatie, cume:
- Limfomi di Hodgkin è non-Hodgkin;
- Sindrome mielodisplasticu;
- Malatie mieloproliferative croniche;
- Mielofibrosi;
- Mieloma multiplu è altre gammopatie;
- Identificazione di metastasi di u cancheru;
- Anemia aplastica è altre cause di diminuzione di a cellularità di a medula spinale micca clarificate;
- Trombocitemia essenziale;
- Ricerca nantu à e cause di i prucessi infittivi, cum'è a malatia granulomatosa cronica;
Inoltre, a biopsia di midollo osseu pò ancu esse effettuata cù l'ughjettivu di identificà u stadiu di alcuni tippi di cancru è di monitorà l'evoluzione di a malattia.
A maiò parte di u tempu, a biopsia di a medula ossea hè fatta cun u mielogramu, chì hè fatta da a raccolta di un campione di sangue da a medula ossea è chì hà per scopu di valutà e caratteristiche di e cellule sanguine prodotte da u midollo. Capite ciò chì hè u mielogramu è cumu si face.
Cumu hè fattu
A prucedura di biopsia spinali pò esse fatta in l'uffiziu di u duttore, in u lettu d'ospedale o in a sala operatoria, secondu u statu di salute di u paziente. Hè fattu sottu anestesia lucale, in ogni casu, in certi casi una lieve sedazione pò esse necessaria, in particulare in i zitelli o in i pazienti chì ùn sò micca capaci di collaborà cù l'esame.
Sta prucedura si face di solitu annantu à l'ossu pelvicu, in un locu chjamatu cresta iliaca, ma in i zitelli si pò fà nantu à a tibia, un ossu di a gamba. Di solitu, l'esame hè fattu subitu dopu a raccolta di l'aspiratu di midollo osseu, chì pò esse raccoltu in u listessu locu.
Durante l'esame, u duttore inserisce una agulla spessa, apposta sviluppata per questu esame, attraversu a pelle finu à chì ghjunghje à a parte interna di l'ossu, da induve hè presu un campione di u frammentu ossu di circa 2 cm. Dopu, questu campione sarà piazzatu in diapositive è tubi di laboratorio è serà analizatu da l'ematologu o patologu.
Rischi è cura dopu l'esame
A biopsia di midollo osseu hè una prucedura sicura è porta raramente cumplicazioni cum'è sanguinamentu è contusioni nantu à a pelle, ma hè cumunu per u paziente di sperimentà u dolore durante l'esame è finu à 1 à 3 ghjorni dopu.
U paziente pò ripiglià l'attività normale pochi minuti dopu l'esame, preferibilmente duverebbe ripusassi u ghjornu di l'esame. Ùn ci hè micca bisognu di mudificà a dieta o l'usu di medicazione, è u vestitu in u locu di u bastone d'agulla pò esse rimossu trà 8 è 12 ore dopu l'esame.