Biopsia di a pelle: cumu si face è quandu hè indicata
Cuntenutu
A biopsia di a pelle hè una prucedura simplice è rapida, realizata sottu anestesia lucale, chì pò esse indicata da un dermatologu per investigà ogni cambiamentu in a pelle chì puderebbe esse indicativu di malignità o chì pò interferisce cù a qualità di vita di a persona.
Cusì, quandu si verifica a presenza di cambiamenti in a pelle, u duttore pò raccoglie un picculu campione di u situ alteratu è invialu à u laboratoriu per chì l'analisi possa esse effettuata è, dunque, hè pussibule sapè se ci hè un impegnu tissutale è quantu hè severu, chì hè impurtante per u duttore per indicà u trattamentu più adattatu.
Quandu hè indicatu
A biopsia di a pelle hè indicata da u dermatistu quandu a presenza di macchie scure nantu à a pelle chì cresce cù u tempu, segni infiammatori nantu à a pelle o crescita anormali nantu à a pelle, cum'è segni, per esempiu, hè verificata.
Cusì, a biopsia di a pelle serve per diagnosticà e cisti cù caratteristiche cancerose, infezioni è malatie infiammatorie di a pelle, cum'è dermatite è eczema, per esempiu, oltre à esse utili ancu in a diagnosi di cancru di a pelle.
Scuprite u video seguente per alcuni segni chì ponu esse indicativi di u cancheru di a pelle chì sò osservati da u duttore prima di fà a biopsia:
Cumu hè fattu
A biopsia di a pelle hè una prucedura simplice è rapida chì ùn richiede micca l'uspitalisazione è hè fatta sottu anestesia lucale. Sta prucedura ùn face micca dulore, quantunque hè pussibule chì a persona senti una sensazione di brusgiu chì duri uni pochi sicondi chì hè duvuta à l'applicazione di l'anesteticu in situ. Dopu a raccolta, u materiale hè inviatu à u laboratoriu per analisi.
Ci hè parechji tippi di biopsia chì ponu esse scelti da u dermatologu secondu e caratteristiche di a lesione, i tippi principali essendu:
- Biopsia da "pugnu’: in stu tippu di biopsia, un cilindru cù una superficia di tagliu hè piazzatu nantu à a pelle è caccia un campione chì pò ghjunghje à u grassu sottucutanu;
- Scrape biopsia o "rasatura’: cù l'aiutu di un bisturi, u stratu di pelle più superficiale hè eliminatu, chì hè mandatu à u laboratoriu. Malgradu esse superficiale, u campione pò esse più ampiu di quellu raccoltu per biopsia da pugnu;
- Biopsia di escissione: in questu tippu, frammenti di grande lunghezza è prufundità sò rimossi, essendu più aduprati per eliminà tumori o segni, per esempiu;
- Biopsia di incisione: solu una parte di a lesione hè eliminata, postu chì hà una larga estensione.
Inoltre, ci hè una biopsia per aspirazione, in cui cù l'usu di una agulla hè pussibile aspirà un campione di u tessutu da analizzare. Tuttavia, stu tipu di biopsia ùn hè micca assai adatta per analisi di lesioni cutanee, solu quandu u risultatu di biopsie precedenti indica lesioni cancerose. Cusì, u dermatologu pò dumandà una biopsia per aspirazione per cunnosce a misura di u cancheru. Capite di più nantu à cumu si face a biopsia.