Chì Cuntene i Capezzoli Sanguinanti è Chì possu fà?
Cuntenutu
- 1. Allattamentu
- Chì pudete fà
- 2. Altrimente a pelle chjachjata o rotta
- Chì pudete fà
- 3. Piercing o altru traumu
- Chì pudete fà
- 4. Infezzione
- Chì pudete fà
- 5. Papilloma intraduttale
- Chì pudete fà
- 6. Hè u cancheru di u senu?
- Carcinoma intraduttale
- Carcinoma lobulare
- A malatia di Paget
- Cumu si trattanu i tumori di u senu
- Quandu vede u vostru duttore
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Hè sta causa di preoccupazione?
Spessu, i capezzoli sanguinanti ùn sò micca motivi di preoccupazione. Sò di solitu u risultatu di una sorta di traumatisimu o attritu, cum'è u to capezzolu chì si strufina contr'à un braccialettu raschiatu o materiale di camisgia.
Sanguinatu o altrimenti, a secrezione anormale di u nipple hè relativamente cumuna, indipendentemente da se stai allattendu. Circa e donne chì cercanu trattamentu per i sintomi cunnessi à u senu vanu à u duttore per via di una scarica anormale di u nipple.
Continuate à leghje per amparà di più nantu à ciò chì pò esse pruvucendu i vostri capezzoli à sanguinà, ciò chì pudete fà per truvà sollievu, è quandu vede u vostru duttore.
1. Allattamentu
Per e mamme per a prima volta, l'allattamentu pò piglià un pocu di tempu per ammaistrà. In i primi ghjorni, i vostri capezzoli ponu diventà dolorosi è crackati. Puderanu esse taglioli sanguinanti nantu à u capezzolu o a zona culurita intornu à u capezzolu (areola).
Ma l'allattamentu ùn deve micca esse doloroso o causà sangu. Sì i vostri capezzoli continuanu à sanguinà durante i primi ghjorni o settimane di allattamentu, pò esse perchè u vostru zitellu ùn si ferma micca bè.
Altri segni di un latch scarsu includenu:
- capezzoli piatti, incastrati o bianchi à a fine di un alimentu
- dulore severu in tuttu un alimentu
- u to ciucciu pare incustumatu o sempre famitu dopu à un manghjà
- a parte inferiore di a vostra areola ùn hè micca in bocca à u zitellu
Sì avete allattatu da pochi mesi è sviluppate di colpu u dulore, puderia esse un segnu d'infezzione. Circa u 10 per centu di e donne chì allattanu à u senu sviluppanu una infezzione à un certu puntu.
Chì pudete fà
Sì avete dolore durante l'allattamentu, pruvate à mette un ditu in bocca à u to zitellu per rompe u sigillu, è poi ripusiziunate u vostru zitellu. Un fermu più prufondu assicura chì u caprettu hè prufondu in a bocca induve u palatu di u zitellu hè più dolce.
Un criaturu chjappu solu à u capezzolu ferà danni subitu, cusì vulete chì u criaturu sia appiccicatu à u pettu, cù u capezzolu centratu è prufondu in a bocca di u criaturu.
Pò esse ancu utile di parlà cun un specialistu in allattamentu nantu à e tecniche di latching efficaci. L'ospedale induve avete parturitu duveria avè unu dispunibule.
Pudete ancu unisce à u gruppu di supportu in ligna di La Leche League per parlà cù altre mamme chì allattanu annantu à e so sperienze. U zitellu, è i vostri seni, vi ringraziaranu.
2. Altrimente a pelle chjachjata o rotta
L'emorragia pò ancu risultà da e condizioni di a pelle chì causanu secchezza è cracking, cum'è dermatite da cuntattu o pelle secca.
A dermatite da cuntattu accade quandu a vostra pelle entra in cuntattu cù una sostanza irritante. Questu pò esse un novu sapone, detergente per a lavanderia, o un pulitore industriale nantu à un novu bra.
A pelle secca risulta spessu da esposizione à u fretu è u calore. Per esempiu, i vostri capezzoli ponu esse secchi è incrinati per via di l'esposizione à l'acqua calda in a doccia. Questa irritazione pò esse aggravata da vestiti stretti.
Altri sintomi ponu include:
- prurito
- eruzioni cutanee
- pelle squamosa
- vesciche
Chì pudete fà
Pruvate à identificà ciò chì provoca a vostra irritazione di u capezzulu è evitalla. In generale, i prudutti senza fragranza tendenu à esse più dolce nantu à a pelle sensibile. E dusce calde sò ancu megliu cà caldi.
Quandu a pelle si crepa, hè impurtante prevene l'infezzione. Mantene a zona pulita cun acqua è sapone è applica un unguentu antibioticu, cum'è Neosporin, finu à chì guarisce. Se a cundizione persiste, vedi u vostru duttore di salute per creme di prescription.
3. Piercing o altru traumu
Un novu piercing in u nipple richiede dui à quattru mesi per guarisce, durante chì tempu, pò sanguinà. E infezioni, chì ponu sviluppà sia durante sia dopu a guarigione, ponu ancu causà una raccolta di pus (un ascessu) chì si formanu in u capezzolu o in l'areola.
Tuttu ciò chì rompe a pelle pò causà sanguinamentu è portà à infezioni. A maiò parte di i piercing in u nipple sò fatti in cundizioni sterili, ma altri traumatichi in u nipple ponu intruduce batteri. Questu pò accadere durante a stimolazione aspra di i capezzoli, soprattuttu quandu a pelle hè rotta da morsi, pinze per i capezzoli, o altri ghjoculi sessuali.
I sintomi di infezzione include:
- rossu è infiammazione
- dulore o tenerezza à u toccu
- pus o scaricamentu anormale
Chì pudete fà
Mantene a zona intornu à u vostru piercing o ferita u più pulita pussibule. Lavate cun sapone è acqua calda o un lavatu antisetticu, cum'è Bactine. Mogliu u to piercing in una soluzione d'acqua calda è di sale parechje volte à ghjornu pò ancu aiutà à trattà è prevene l'infezioni.
Se sviluppate un ascessu o sperimentate un dolore severu, duvete andà immediatamente à u vostru duttore. U vostru duttore pò drenà a ferita è prescrive un cursu di antibiotici orali.
4. Infezzione
A mastite hè una infezzione di u senu chì provoca dolore è rossu. Hè u più cumunu in e donne chì allattanu, ma pò accade à chiunque. Spessu si face in trè mesi da a nascita.
A mastite di solitu ùn face micca sanguinamentu di u nipple. Hè spessu u cuntrariu; i capezzoli crepati, danneggiati, sanguinanti furniscenu un puntu d'entrata per i batteri, chì pò purtà à una infezione da mastite.
I sintomi di mastite include:
- dulore à u senu o tenerezza
- caldu à u toccu
- sintimu generale di influenza
- gonfiore di u senu o forfettariu
- dulore o brusgiatura mentre allatta
- rossu rossu
- frebba è brividi
Chì pudete fà
Se suspettate di avè mastite, vedi u vostru duttore. A maiò parte di i casi sò trattati cù 10 à 14 ghjorni di antibiotici orali. Duvete sente megliu in pochi ghjorni, ma pigliate tranquillu per a prossima settimana o duie.
U duttore prescriverà un antibioticu sicuru per l'allattamentu è l'allattamentu deve continuà. Engorgement pò aggravà u prublema quandu si allatta.
Se un ascessu si sviluppa vicinu à u nipple, pò esse necessariu di drenà. Cù l'autorizazione di u vostru duttore, pudete trattà u dolore è a frebba cun analgistichi senza prescrizzione (OTC) chì aiutanu à riduce u gonfiore. Opzioni populari include ibuprofen (Advil) è naproxen (Aleve).
5. Papilloma intraduttale
I papillomi intraduttali sò una di e cause più cumune di un capezzolu sanguinante, soprattuttu se u sangue scorre da u capezzolu, simile à u latte. Sò tumori benigni (non cancerosi) chì crescenu in i canali di latte.
Sti tumori sò chjuchi è verruchjosi. Puderete pudè sente unu daretu o accantu à u capezzolu. Sò di solitu abbastanza vicini à u capezzolu, ghjè per quessa chì causanu sanguinamentu è purtata.
Altri sintomi pussibuli includenu:
- chjaru, biancu o sanguinante scarica di u capezzolu
- dulore o tenerezza
Chì pudete fà
Se u sangue scorre direttamente da u capezzulu, vedi u vostru duttore. U vostru duttore pò diagnosticà i vostri sintomi è cunsigliarvi nantu à i prossimi passi. Sè avete trattatu cù un papilloma intraduttale, ponu cunsigliarle di rimuovere chirurgicamente i canali affettati.
6. Hè u cancheru di u senu?
A scarica di i capezzoli hè cum'è sintomu di u cancheru di u senu, ma stu sintomu ùn hè micca cusì cumunu.
Circa e donne trattate in e cliniche di u cancheru di u senu prisentanu cun uscita di u nipple. Ùn hè micca chjaru se questu include una scarica sanguinosa. Tuttavia, un pezzu o una massa hè generalmente presente in questi casi.
sta esplorendu a relazione potenziale trà u culore di scarica di u nipple è a gravità di u cancer. Ancu se unu suggerisce chì u scaricamentu di culore di sangue pò esse assuciatu cù tumori maligni (invasivi) di u senu, più ricerca hè necessaria per cunfirmà questi risultati.
Carcinoma intraduttale
U tippu di cancheru di u senu chì qualchissia hà hè determinatu da l'area specifica induve inizia:
- I carcinomi sò tumori chì ponu cresce in organi è tessuti in tuttu u corpu.
- I carcinomi duttali sò tumori chì cumincianu à l'internu di i canali latti.
- U carcinoma intraduttale, chjamatu ancu carcinoma ductale in situ (DCIS), hè u tippu u più cumunu di cancru di senu non invasivu. Circa unu in cinque novi cancri di senu sò DCIS.
DCIS ùn hè micca invasivu perchè ùn si hè micca spartu oltre u canali di latte à u restu di u pettu. Ma DCIS hè cunsideratu pre-cancheru perchè puderia diventà invasivu, ancu s'ellu hè. U DCIS di solitu ùn causa micca sintomi. Hè tipicamente scupertu durante una mammografia.
Carcinoma lobulare
I lobuli sò e ghiandole in u senu incaricate di pruduce u latte.
- U carcinoma lobulare in situ hè un altru tipu di pre-cancheru chì ùn si sparghje micca in u restu di u senu.
- U carcinoma lobulare invasivu hè un cancheru chì si hè spartu al di là di u lobule, putenzialmente in i nodi linfatichi è in altre parti di u corpu.
U carcinoma lobulare invasivu hè relativamente raru. Circa 8 di 10 tumuri invasivi di u senu cumincianu in i canali di u latte (carcinoma ductale invasivu), micca in e ghiandole.
U carcinoma lobulare precoce hà pochi sintomi. Più tardi, pò causà:
- una zona di ispessimentu in u pettu
- una zona insolita di pienezza o gonfiore in u senu
- un cambiamentu in a struttura o l'aspettu di a pelle di u senu (dimpling o ispessimentu)
- un capezzolu novu invertitu
A malatia di Paget
A malatia di Paget di u senu hè un tipu raru di cancheru di u senu chì parte da u capezzolu è si stende finu à l'areola. Affetta u più spessu e donne di 50 anni o più.
A malatia di Paget si verifica più spessu in cungiunzione cù una altra forma di cancheru di u senu, di solitu cancru ductale in situ (DCIS) o carcinoma ductale invasivu.
I sintomi di a malatia di Paget includenu:
- capezzolu è areola crustuliti, squamosi è rossi
- nipple sanguinante
- scarica di u nipple giallu
- capezzolu pianu o invertitu
- bruciore o pruritu di u capezzulu
Cumu si trattanu i tumori di u senu
I medichi consideranu assai fattori diversi prima di raccomandà un certu trattamentu di u cancheru di u senu. Questu include:
- u tipu di cancheru di u senu
- u so stadiu è u so gradu
- a so misura
- sì e cellule tumorali sò sensibili à l'ormoni
Parechje donne sceglienu di esse sottumessi à chirurgia per u cancheru di u senu. Sicondu a dimensione è u gradu di u vostru tumore, a cirurgia pò implicà a rimozione di u grumulu (lumpectomia) o a rimozione di tuttu u senu (mastectomia).
A chirurgia hè spessu cumbinata cù trattamenti supplementari, cume a chimioterapia, a terapia ormonale o a radiazione. In i so primi stadii, alcuni cancri di senu ponu esse trattati cù a radiazione sola.
Quandu vede u vostru duttore
Se a scarica sanguinosa di i capezzoli dura più di un ghjornu, fate un appuntamentu per vede u vostru duttore. U vostru duttore farà testi di imaging per circà qualcosa anormale in u senu. Questu pò includere un ultrasu, MRI, o mammografia.
Vede immediatamente u vostru duttore se avete bisognu di unu di i seguenti:
- un novu pezzu o schernu
- dimpling o altri cambiamenti di texture
- capezzolu novu invertitu o pianu
- sbucciatura, scaling, crusting, o sfaldatura di l'areola
- rossu o pitting di a pelle nantu à u pettu
- cambiamenti in a dimensione, a forma o l'aspettu di u pettu
Taglioli, crepe, o altri danni à a pelle nantu à u vostru senu ùn necessitanu micca necessariamente un trattamentu immediatu. Sì i sintomi ùn migliuranu micca o si avvisti segni d'infezzione, chjamate u vostru duttore. I segni d'infezzione includenu:
- frebba è brividi
- rossu
- pettu caldu à u toccu
- dulore o tenerezza severa