Ciò chì avete bisognu di sapè nantu à u sangue in u sperma
Cuntenutu
- Chì ghjè u sangue in u sperma?
- Chì devu circà?
- Cause potenziali di sangue in u sperma
- Inflammazione
- Infezzioni
- Ostruzzioni
- Tumuri
- Anormalità vascolari
- Altri fattori
- Traumu / prucedure mediche
- Sapendu quandu vede u vostru duttore
- Sì avete più di 40 anni
- Sì site sottu à 40 anni
- Diagnosticà u prublema
- Trattamentu per u sangue in semen
- Trattamentu in casa
- Trattamentu medicu
- Purtà si
Chì ghjè u sangue in u sperma?
Vede u sangue in u vostru sperma pò esse stupente. Hè pocu cumunu, è raramente signaleghja un prublema seriu, in particulare in l'omi sottu à l'età di 40. U sangue in u seminu (ematospermia) spessu ùn dura tantu, chì ghjè di solitu un prublema di autoresoluzione.
Chì devu circà?
A quantità di sangue in u vostru sperma pò varià da una piccula goccia à abbastanza per dà à u vostru sperma l'aspettu di u sangue. Quantu sangue hè in u vostru sperma dipenderà da a causa di u vostru sangu. Puderete ancu sperimentà:
- dulore quandu eiaculendu
- dulore quandu urina
- tenerezza o gonfiore in u vostru scrotum
- tenerezza in a zona di l'inguernu
- dulore in u vostru spinu
- sangue in l'urina
Cause potenziali di sangue in u sperma
U semen passa longu una seria di tubi nantu à a strada di l'uretra per l'ejaculazione. Una quantità numerosa di cose pò causà i vini sanguini longu à sta strada per rompe è fuglià u sangue in u sperma.
In parechji casi, a causa esatta di sangue in u sperma ùn hè mai determinata. A maiò parte di i casi di sangue in u seminu ùn sò micca serii, soprattuttu sì avete 40 anni o menu. Quì sottu sò alcune di e possibili cause di sperma sanguinante chì u vostru duttore puderia investigà.
Inflammazione
L'infiammazione di e vescicule seminali hè una causa cumuna di sperma sanguinante. Inflammazione di qualsiasi glàndula, condotta, tubu o organu implicatu in i genitali maschili pò causà sangue in u vostru sperma. Questu include:
- Prostatite (infjammazione di a glàndula prostata), chì pò causà dolore, prublemi di urinazione è disfunzioni sessuale.
- Epididimite (infiammazione di l'epididimis, o di u tubu arrotulatu in u fondu di u testiculu induve si conserva u sperma), u più spessu causata da una infezzione batterica, cumprese infezioni di trasmissione sessuale (ITS) cume l'herpes, a gonorrea o a clamidia. I sintomi includenu scrotum rossu o gonfiu, dolore testiculare è tenerezza da una parte, scarica, è urinazione dolorosa.
- Uretrite (infiammazione di l'uretra), chì pò causà dolore mentre urina, prurisce o brucia vicinu à l'apertura di u pene, o scarica di u pene.
L'infiammazione pò ancu esse causata da irritazioni da calcoli (pietre) in a prostata, vescicule seminali, vescica o uretra.
Infezzioni
Cum'è cù l'infiammazione, infezioni in qualsiasi glàndula, condotta, tubu o organu implicatu in i genitali maschili ponu causà sangue in u sperma.
E STI (cumunemente chjamate malatie di trasmissione sessuale, o ETS), cum'è chlamydia, gonorrea, o herpes, ponu ancu causà sangue in u sperma. Infezioni causate da virus, batteri, o funghi ponu ancu cunduce à sta situazione.
Ostruzzioni
Sì i canali cum'è u canali di eiaculazione sò bluccati, i vasi sanguini circundanti ponu dilatassi è rompersi. Se a vostra prostata hè ingrandata, pò mette pressione nantu à a vostra uretra, chì pò causà sperma sanguinante.
Tumuri
Pòlipi benigni o tumori maligni in a prutata, testiculi, epididimi o vescicule seminali puderebbenu purtassi à sangue in u vostru sperma.
Anormalità vascolari
L'anormalità vascolari in i genitali maschili, cum'è e ciste vascolari, puderanu spiegà u sangue chì avete vistu in u vostru sperma.
Altri fattori
Cundizioni chì affettanu u vostru corpu sanu ponu causà sangue in u vostru sperma. Queste includenu ipertensione (pressione alta) è emofilia (disordine chì porta à un sanguinamentu faciule è eccessivu). Altre pussibilità includenu leucemia è malatie croniche di u fegatu.
Traumu / prucedure mediche
U traumu fisicu, cume esse colpitu in i vostri testiculi mentre ghjucate à sport, pò purtà à u sangue in u vostru sperma. U traumu pò causà a perdita di vini sanguini, è quellu sangue pò lascià u vostru corpu in sperma. Una procedura medica cum'è un esame di prostata o una biopsia o una vasectomia pò causà sangue in u vostru sperma.
Sapendu quandu vede u vostru duttore
Di regula, duvete vede u vostru duttore per u sangue in u seminu se avete una storia familiare o persunale di tumori o di STI. A vostra età pò ancu serve cum'è una linea guida.
Sì avete più di 40 anni
L'omi di 40 anni è più anu un risicu più altu di sviluppà malatie cum'è u cancheru di prostata. Per via di questu, duvete dì à u vostru duttore ogni volta chì vedi sangue in u vostru sperma. U vostru duttore vulerà verificà a causa di u sangue u più prestu pussibule.
Sì site sottu à 40 anni
Sì site sottu à l'età di 40 anni è ùn avete alcun sintimu altru chè sperma sanguinariu, aspettate è vede se u sangue si ne và da per ellu.
Se u vostru sperma continua à esse sanguinoso o se cuminciate à sperimentà sintomi addiziunali cum'è u dolore o a febbre, fate un appuntamentu cù u vostru duttore. Puderanu fà un esame di prostata o analisi di u vostru sperma è urina per determinà a fonte di u sangue.
Diagnosticà u prublema
Quandu visitate u vostru duttore, averanu prima bisognu di determinà a causa di u sangue in u seminu. E cose ch'elli ponu fà includenu:
- Esami fisichi. U vostru duttore pò esaminà per altri sintomi, cumprese testiculi gonfii, rossi, o altri segni visibili di infezione o infiammazione.
- Testi STI. Attraversu testi cumpresi i travaglii di sangue, u vostru duttore verificerà per assicurà chì ùn avete micca STI chì puderebbenu causà u sangu.
- Analisi d'urina. Questu pò aiutà à rilevà infezioni batteriche o altre anomalie in a vostra urina.
- Prove PSA, chì prova per l'antigeni creati da a prutata è valuta a salute di a prutata.
- Testi di screening cum'è ultrasoni, CT, è MRI, chì ponu aiutà à localizà l'ostruzzioni.
- Ultrasound transrectale, chì usa una penna transducer per circà tumori è altre anomalie intornu à a prostata.
Omi più vechje di 40 anni ponu esse riferiti à un urologu per una ulteriore valutazione. Quelli sottu à l'età di 40 pò ancu avè bisognu di vede un urologu se i so sintomi continuanu malgradu u trattamentu.
Trattamentu per u sangue in semen
A seconda di a causa di u sangue in u vostru sperma, puderete pudè trattassi in casa. Se a causa sottostante richiede un trattamentu medicu, u vostru duttore travaglierà cun voi per decide u corsu chì hè adattu per voi.
Trattamentu in casa
Sì avete sangue in u vostru sperma per u risultatu di un traumu, solu ripusà è permettenu à u vostru corpu di guarisce pò aiutà. Sì avete ancu un gonfiore in l'inguine, pudete applicà u ghjacciu à a zona per 10 à 20 minuti à a volta, ma micca più di quellu.
A maiò parte di i casi di ematospermia si risolvenu da soli. Fighjate nantu à i vostri sintomi è avvisate u vostru duttore se aggravanu o persistenu per più di un mesi.
Trattamentu medicu
Se u sangue in u vostru sperma hè causatu da una infezzione, u vostru duttore vi prescriverà antibiotici. I medicamenti antiinflamatori sò dispunibili se u gonfiore solu hè a causa.
Se u sangue in u vostru sperma hè causatu da un bloccu in u vostru trattu genitourinariu, a cirurgia pò esse necessariu. E chirurgie putenziali includenu a rimozione di una petra di a vescica chì impedisce e vie urinarie o a rimozione di tumori.
Se u cancheru causa u sangue in u vostru sperma, u vostru duttore vi darà probabilmente da un specialistu (oncologu) chì determinerà u megliu trattamentu.
Purtà si
Cume sorprendente cum'è u sangue in u vostru sperma pò esse, hè impurtante ricurdà chì in a maiò parte di i casi ùn hè micca un sintomu di una situazione grave.
Se continuate à sperimentà semen sanguinante, dumandate à u vostru duttore per un riferimentu à un urologu. Stu duttore di specialità pò aiutà à trattà e gravi cause sottostanti di sangue in u vostru sperma.