Calcificazioni di u senu: Una causa di preoccupazione?
Cuntenutu
- Chì sò e calcificazioni di u senu?
- Tipi di calcificazioni
- Microcalcificazioni
- Macrocalcificazioni
- Diagnosticu
- Calcificazioni benigne
- Probabilmente benigna
- Sospettu
- Trattamenti
- Outlook
Chì sò e calcificazioni di u senu?
E calcificazioni mamarie ponu esse viste nantu à una mammografia. Queste macchie bianche chì apparisce sò in realtà picculi pezzi di calciu chì sò stati depositi in u tessutu mammariu.
A maiò parte di e calcificazioni sò benigne, ciò chì significa chì ùn sò micca cancerosi. S'elli ùn sò micca benigni, ponu esse u primu segnu di precanceru o di cancru di senu precoce. U vostru duttore vulete investigà in più se calcificazioni si trovanu in certi mudelli associati à u cancer.
E calcificazioni di u senu si vedenu nantu à e mammografie abbastanza spessu, soprattuttu quandu invechjate. Circa u 10 per centu di e donne più chjucu di 50 anu calcificazioni di u senu, è circa u 50 per centu di e donne di più di 50 anu.
Tipi di calcificazioni
Ci hè dui tipi di calcificazione basatu annantu à a so dimensione:
Microcalcificazioni
Si tratta di picculi depositi di calciu chì parenu picculi punti bianchi o granuli di sabbia nantu à una mammografia. Sò più spessu benigni, ma ponu esse un segnu di cancru di senu precoce.
Macrocalcificazioni
Si tratta di depositi più grandi di calciu chì parenu grandi punti bianchi in una mammografia. Sò spessu causati da cundizioni benigni, cum'è:
- ferita passata
- inflammation
- cambiamenti chì venenu cù l'anzianu
Diagnosticu
E calcificazioni di u senu ùn sò micca dolorose o abbastanza grandi da esse fatte sente durante un esame di senu, sia fattu da te o da u vostru duttore. Di solitu sò rimarcati prima nantu à una mammografia di rutina.
Spessu quandu si vedenu calcificazioni, averete un'altra mammografia chì magnifica l'area di calcificazione è furnisce una stampa più dettagliata. Questu dà à u radiologu più informazioni per determinà se e calcificazioni sò benigne o micca.
Se avete risultati mammografichi precedenti dispunibili, u radiologu li paragunerà cù u più recente per vede se e calcificazioni sò state dapoi un pezzu o sì sò novi. S'elli sò vechji, verificheranu cambiamenti cù u tempu chì li puderebbenu fà più prubabili di esse cancheru.
Una volta chì ottenenu tutte l'infurmazioni, u radiologu aduprà a dimensione, a forma è u mudellu per determinà se e calcificazioni sò benigne, probabilmente benigne o sospette.
Calcificazioni benigne
Quasi tutte e macrocalcificazioni è a maiò parte di e microcalcificazioni sò determinate à esse benigne. Ùn hè necessariu più test o trattamentu per calcificazioni benigne. U vostru duttore li verificarà annantu à a mammografia annuale per fighjà cambiamenti chì ponu suggerisce un cancheru.
Probabilmente benigna
Queste calcificazioni sò benigne più di 98 per centu di u tempu. U vostru duttore li monitorerà per i cambiamenti chì puderanu suggerisce u cancer. Di solitu riceverete una mammografia ripetuta ogni sei mesi per un minimu di dui anni. A menu chì e calcificazioni cambienu è u vostru duttore sia suspettu di u cancheru, tornerete dopu à avè mammografie annuali.
Sospettu
E calcificazioni à altu risicu sò microcalcificazioni chì si trovanu in un mudellu chì hè suspettu per u cancheru, cum'è un cluster strettu, di forma irregulare o una linea. U vostru duttore cunsigliarà generalmente una valutazione ulteriore cù una biopsia. Durante una biopsia, un picculu pezzu di u tissutu cù calcificazioni hè eliminatu è guardatu sottu à un microscopiu. Questu hè l'unicu modu per cunfirmà u diagnosticu di u cancheru di u senu.
Trattamenti
Ancu se e calcificazioni ponu indicà chì u cancheru hè presente, e calcificazione di u senu ùn sò micca cancheru è ùn si trasformanu micca in cancheru.
E calcificazioni mamarie determinate per esse benigne ùn anu più bisognu di più testi. Ùn anu micca bisognu à esse trattati o rimossi.
Se e calcificazioni sò potenzialmente un segnu di cancheru, si ottiene una biopsia. Se si trova u cancheru, serà trattatu cù una cumbinazione di:
- chimioterapia
- radiazzioni
- cirurgia
- terapia ormonale
Outlook
A maiò parte di e calcificazione di u senu sò benigne. Queste calcificazioni sò innocu è ùn necessitanu più testi o trattamenti. Quandu e calcificazioni sò determinate à esse suspettose per u cancheru, hè impurtante chì una biopsia sia fatta per vede se u cancheru hè prisente.
U cancheru di u senu truvatu à causa di calcificazioni suspettose vistu nantu à una mammografia hè di solitu precanceru o cancru precoce. Perchè ghjè tipicamente chjappu prestu, ci hè una bona furtuna chì u trattamentu adattatu averà successu.